Direktlänk till inlägg 25 april 2011

Vaknade för en timme sedan.

Av Viktoria - 25 april 2011 06:07

Min personlige väckarklocka, Bamse hade tydligen kommit in med en sork och ville bli belönad. Jag har svårt att säga nej till min favoritkille, så det var upp ur sängen och fram med "ONE", Bamsen var dock inte nöjd med detta så gädda åkte fram ur kylskåpet, då blev han nöjd.


Vem kan neka denne stilige herre något?


 

   Inte jag!


Jag läser för tillfället, "Slutet på världsnyheterna" av Anthony Burgess, kommit till sidan 42 och kan redan meddela att den är fantastiskt bra.


Läste nyss ut Axel Sandemoses "Varulven" som är totalt underbar. Kommer snart att läsa om den. Har också läst "Katharina Blums förlorade heder" av Heinrich Böll, den var inte heller dum.


I vardagsrumstaket finns denna...   Har du inte läst "liftarens guide till galaxen" av Douglas Adams, gör det! Faktum är att vi tvingade Jazz att börja med det igår.


Dax att gå ut med dagens första sork på komposten och ta en dusch. Condolezza (ja, hon är svart, likaledes Nelson) drog till med att lägga två ägg igår, så nu har vi fem i äggkläckaren. Lite trist att behöva vänta i 21 dagar, för en som är lika otålig som jag.

 
 
Jua

Jua

25 april 2011 18:31

Kul att höra att ni hänger alla tre! :) (fem-sex-sju?) DU, vad sökte du på när du hittade hur man knyter ett halsband sådär så att man kan ändra storlek genom att dra i det - till mitt skorpionhalsband? Eller har du nån länk? Måste fan visa göteborgarna var jag kommer ifrån (även om den är köpt på Elfsborgs fästning)!

http://jua.bloggagratis.se

Viktoria

26 april 2011 06:21

FYI, vi har "hängt" alla 3 och de typ 83 djuren tidigare. I lillebrors ord "Hasse är "as"schysst, vilket är ett lite märkligt uttryck, hur schysst är det med as?

Dragbar halsbandsknut, kanske?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viktoria - 18 maj 2012 13:42

smyger sig det man inte minns.    Ma petit Julie har gjort ett alldeles för kort nedtrampstamp i Vogelsee.   Vi åt vin och drack sushi igår (ja, jag har skrivit helt korrekt) talade om hennes gammelmorfar och hur ledsen hon blir över att Hass...

Av Viktoria - 22 november 2011 00:47

Heil och tack för att Ni finns; Ni som ärar konungariket Sverige. Ni som ärar den ariska rasen. Ni som ärar den Kristna tron och Moralen. Ni som ärar förtryck, rasism och hat.    Välkomna, Ni patrioter, naturdemokrater och sverigedummokra...

Av Viktoria - 30 september 2011 08:00

Hassan släppte ut hönsen igår, de vill i inte gå in sedan. Avfärden mot Stockholm skedde därför inte förrän rätt exakt 15.00. Hittad till hundpensionatet i Järvsö utan större problem och dumpade Wilma där och drägglade över omplaceringskatterna. hass...

Av Viktoria - 27 september 2011 14:04

och jag är en värdelös mamma!   Igår var jag med den långe sonen på HM och köpte jeans till honom (herravdelningen) Han försvann hela tiden, det gör han jämt. Jag tittar och tittar och tittar, han finns ingenstans. Nu är detta inget nytt fenome...

Av Viktoria - 9 september 2011 10:33

Sista pro(ö)vning inför kröningen av Heinz Gustav VII Adolf 00.01 11/9 slutade nästan i katastrof. Efter att ha haft skjortan på bild i över 20 år upptäcker han att Bajen-märket sitter på fel sida!     Suddigt, jo man blir suddig i kanterna ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards