Direktlänk till inlägg 26 april 2011

Ingen väckning idag.

Av Viktoria - 26 april 2011 06:29

Jag tog ett snack med Bamsen igår och förklarade att jag inte har lust att bli väckt på morgonen. Rubriken säger allt, tyvärr har jag fått in vanan och vaknade i allafall. Tror jag ska ställa alarmet på halvfem imorgon, då brukar det inte vara några problem att somna om.


Katter som chillade igår.

  Mao har klämt ner sig i kattmyntan, vi har flyttat den nu...


  Bamsen chillar i solen, trots alla djuren som finns i skogen.


  Sid chillar aldrig, här leker hon i gräset jag krattat ihop.





 
 
Isa

Isa

28 april 2011 18:51

Superfina! Gillar Bamsen mest, han har så fin päls men det behöver du ju in´t tala om för de andra... ;)

Har ni skottat fram nåra vårblomster än?

http://isanj.bloggplatsen.se

Viktoria

29 april 2011 08:10

Ska nog skriva ett längre hyllningsinlägg om katterna snart. Mao vet att hon är snyggast, Sid bryr sig inte om annat än jakt. Bamse älskar att få höra att han är stilig så han tackar ödmjukast!

Fuck You! This is Norrland, snön ligger djup året om!

 
Isa

Isa

29 april 2011 15:32

ha ha, gott att veta i fall jag skulle få ett pulkaryck i sommar!

http://isanj.bloggplatsen.se

Viktoria

2 maj 2011 06:52

Vi har gratis pulkåkning och sorkmiddagar här! Tackolov är det länge sedan någon sork kom in, de lämnas utanför bron nu.
Jättekul för mig, som älskar att gå barfota...
Eftersom vi endast äter fisk, så blir det myrstacken som får sorkarna, min förhoppning är att de ska stanna där om de blir matade.

 
Shed Light

Shed Light

29 april 2011 18:57

Jag är också svag för marmorerade katter, de är liksom "riktiga"katter...min barndoms första kattkompis (Murre) såg ut precis som Bamse.
Fast alla katter har sin charm!
Klappa alla tre (om du får fatt på Sid vill säga;) från mig!

http://shedlight.bloggplatsen.se

Viktoria

2 maj 2011 06:48

Klappat alla tre, du ska få ett eget Bamseinlägg av mig!

 
susanna55

susanna55

7 maj 2011 20:26

Jasså Bamsen är morgonpigg! Då är det inte bara jag som får börja dagen i gryningen. Det var skönt att höra. Grannens röda katt Tjabo som envisas med att sova hos mig, gör likadant. Typ 4 på morgonen vill han något. Ibland äta, ibland bli utsläppt. Jag gillar inte att gå ut i trapphuset vid den tiden och möta tidningsbudet det tillstånd jag då befinner mig i. Ser ut som en rugguggla när jag vaknar..
Konstigt! tycker min kommentar är bekant. Undrar om jag skrivit en likadan tidigare?

http://susanna55.bloggplatsen.se

Viktoria

9 maj 2011 09:19

Hus med kattluckor är SVARET Du får flytta, och stjäla Tjabo. Värsta med kattluckor är att man får besök av så många döingar, igår morse hade vi en halv vattensork i hallen. Slipper dock ta reda på dem för det är HASSES katter som tagit in dem! (enda gången jag tycker att de är helt och hållet hans)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viktoria - 18 maj 2012 13:42

smyger sig det man inte minns.    Ma petit Julie har gjort ett alldeles för kort nedtrampstamp i Vogelsee.   Vi åt vin och drack sushi igår (ja, jag har skrivit helt korrekt) talade om hennes gammelmorfar och hur ledsen hon blir över att Hass...

Av Viktoria - 22 november 2011 00:47

Heil och tack för att Ni finns; Ni som ärar konungariket Sverige. Ni som ärar den ariska rasen. Ni som ärar den Kristna tron och Moralen. Ni som ärar förtryck, rasism och hat.    Välkomna, Ni patrioter, naturdemokrater och sverigedummokra...

Av Viktoria - 30 september 2011 08:00

Hassan släppte ut hönsen igår, de vill i inte gå in sedan. Avfärden mot Stockholm skedde därför inte förrän rätt exakt 15.00. Hittad till hundpensionatet i Järvsö utan större problem och dumpade Wilma där och drägglade över omplaceringskatterna. hass...

Av Viktoria - 27 september 2011 14:04

och jag är en värdelös mamma!   Igår var jag med den långe sonen på HM och köpte jeans till honom (herravdelningen) Han försvann hela tiden, det gör han jämt. Jag tittar och tittar och tittar, han finns ingenstans. Nu är detta inget nytt fenome...

Av Viktoria - 9 september 2011 10:33

Sista pro(ö)vning inför kröningen av Heinz Gustav VII Adolf 00.01 11/9 slutade nästan i katastrof. Efter att ha haft skjortan på bild i över 20 år upptäcker han att Bajen-märket sitter på fel sida!     Suddigt, jo man blir suddig i kanterna ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards