Alla inlägg den 8 mars 2011

Av Viktoria - 8 mars 2011 19:20

har 181 kvinnor dödats av närstående män i Sverige, det är ca 17 kvinnor per år.


För ett tag sedan hyllade jag tre favoritbloggar, jag skulle ha hyllat dessa också men tyckte inte att de passade in i sammanhanget.


Dessa TRE utan inbördes ordning är


Noboytoy; http://noboytoy.bloggplatsen.se/


Shedlight; http://shedlight.bloggplatsen.se/


OmTrafficking; http://traffic.bloggsida.se/


Hyllar ert enormt viktiga skrivande om kvinnor, vilket är viktigt vare dag och inte enbart den 8:e Mars

Av Viktoria - 8 mars 2011 09:30

jag är!

Förutom att min dator pajjat...

Hoppas att jag får ett positivt besked om den imorgon.


Sitter i Thorsákir för tillfället och bekymrar mig över allt bloggläsande jag har att ta igen. Babes, jag har har saknat er mycket!


Sörjer lite över att jag tappat kontakten med Linda Rosing och hennes liv i hennes glänsande glans. Jag måste ha missat enormt mycket av hennes bländande idioti.


Ma petit Julie har flyttat till GBG och söker någonstans att bo, hon  har blivit stor och flyttat hemifrån på riktigt.


Ska få hjälp att fixa Jazz rum, så det kommer att bli skrapning av väggar och tapetsering snart, underbart! Ska förmodligen lägga nytt golv i hallen samt köket också, en annan sak det finns stort behov av.


Funderar på att skaffa Tidningen Ångermanland, enbart för alla idiotiska insändare.


Är åter kär i Hjalmar Söderberg, läs honom om ni inte redan gjort det.


SnyggSandra, tack för födelsedagspresenten med alla nitlotter och för att jag vann på skrapbingolotten, vilken gick ut den 11/2.

Tändsticksasken var dock helt underbar, hade ingen aning om att man kunde göra sådana snygga saker med scrapbooking.


Das war alles för nu.

Massor massor av kärlek till mina babes...


Slutar med en favorit av Anna Maria Lenngren


Reflexion


Cornelius Tratt är död,

(en liten rödlätt man, gick gärna med syrtut, i går begravdes han).

Jag kistan såg och processionen och gjorde denna reflexionen:

"Bror tratt, du levde glatt och kort, förr bars du alltid hem, nu bärs du äntlig bort".




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards