Alla inlägg den 26 mars 2011

Av Viktoria - 26 mars 2011 18:16

endast två katter och Vickan är vaken (fullt påklädd).


Kokar potatis till 'pärstampe' och marinerar strömmingsfileér i olivolja, citron, salt och citronpeppar.


Under tiden 'pärern' koka tar jag ett litet glas päronlikör och försöker mig på att blogga lite.


Mao, sitter i fönstret och är snygg

 

Hasse totalgömd under två täcken endast en av hans (majestäts) fula fötter sticker ut.


 

Ok, han är bara hittepå, jag knölade ihop mina täcken och lade Wilma där.


Strömmingen blev jättegod, jag blev dock smått irriterad över att de flesta inte var större än en normalstor sardin, märkligt att våra hav är så utfiskade.


Av Viktoria - 26 mars 2011 08:48

käraste Riesling, http://riesling.bloggplatsen.se/


Jag ska lista åtta sanningar om mig som jag tror att inte så många vet och sedan ska utmaningen vidare.


1. Jag saknar min dotter, som numer är bosatt i GBG enormt mycket. Samtidigt är jag glad och stolt över hennes säkerhet, trygghet, självständighet och starka vilja.


2. Jag anser att man som förälder uppfostrar sina barn till att lära dem flyga, så att de kan flyga fritt ut i världen sedan.

 

3. Jag är i det bästa förhållandet, jag någonsin haft. Fyllt av ömhet, samarbete och omtänksamhet, det gör mig gladare, lugnare och tryggare än jag någonsin varit.

 

4. Jag är jätterädd för fåglar sedan jag som barn såg Hitchcocks "Fåglarna". Så sist jag var och matade hönsen hoppade Nelson (tuppen) på mitt ben. Jag gjorde ingenting, jag skrek inte ens. Förmodligen ville han testa mig och hade terroriserat mig resten av sitt liv om jag visat minsta tillstymmelse till rädsla. 

 

5. Jag var väldigt förtjust i Hasse redan  någongång i forntiden när vi bodde i Sundsvall. Det skryter han om i alla telefonsamtal, (mycket pinsamt).

 

6. Jag är en djävel på att "pajja" eldrivna saker. Särskilt datorer.

 

7. Orättvisa, djurplågeri och människor som måste göra andra små för att själv känna sig stora är det värsta jag vet.

 

8. Jag tycker att det är jobbigt med sådana här listor :) De kräver ju att man måste tänka...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards