Direktlänk till inlägg 24 juli 2009

En dag som alla andra...

Av Viktoria - 24 juli 2009 12:31

Tog adjö av Jules vid 11 och gick ner på stan. Strosade i affärer men hittade inget, hade ingen lust att prova kläder. Jo, hittade alldeles underbara små högtalare som såg ut som hundar på Lagerhaus, men orkade inte släpa dem till Thorsakir för att sedan släpa hem dem till Hernösand (jo jag gillar den gamla stavningen av städer, eller ja Thorsakir är en församling om rätt ska vara rätt).

  Här är inte roligt att vara längre jag blir mindre och mindre förtjust i min mor mina barn står inte ut med henne, och ja, hon är en fruktansvärt jobbig människa. Jag drog verkligen en nitlott i föräldralotteriet.

  Har ingen aning om vad jag vill eller vart jag vill, förutom bort. Jag vill någon annanstans, jag vill få ro... Det fick jag här, förut, men inte nu, inte nu.

  Jules pappa och farmor kom förbi för att hämta det lilla tältet och ett liggunderlag till Jules Urkultresa, vilken inte blir av om hon behöver en till operation.

  I natt läste jag: Hanteringen av odöda av John Ajvide Lindqvist. Fantastiskt bra, om älskade anhöriga som blir förändrade till oigenkännlighet, ett ämne som är välbekant för mig då jag jobbat på en demensavdelning och haft nära kontakt med anhöriga till vårdtagarna. Jobbigt ämne som J.A.L utforskar på ett oerhört berörande och närgånget sätt, han tvekar inte för sorgen utan utforskar dess beståndsdelar, så bra att jag var lite rädd för att somna. Hanteringen av odöda väckte tankar om min far, glädje att han blev kremerad vilket följdes av en funderan om askan virvlar runt i urnan för att försöka forma sig till en mänsklig varelse igen... Makabra tankar...

Jag läste: Låt den rätte komma in i vintras vilken också var bra och J.A.L tvekade inte för det äckliga där heller, då tänker jag främst på historien om Eli´s vårdare. Tycker dock att hanteringen av odöda är bättre.

Det roliga med dessa två böcker är att ägaren till dem är (tada!) Jules pappa som aldrig läste en bok medan vi var tillsammans. Jag har många jävligt bestämda åsikter, en av dem är att, ska vi bo ihop, får du fan läsa böcker, annars kommer jag att förakta dig... I´m such a nice person:)

  Eftersom att de blivit en hel del om döden idag avslutar jag med bilder av buketten jag gjorde till fars urnfästning den 10:e juni. Liljekonvaljerna var väldigt passande eftersom, de var blommor pappa alltid brukade få på sin födelsedag som var just den 10:e juni.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viktoria - 18 maj 2012 13:42

smyger sig det man inte minns.    Ma petit Julie har gjort ett alldeles för kort nedtrampstamp i Vogelsee.   Vi åt vin och drack sushi igår (ja, jag har skrivit helt korrekt) talade om hennes gammelmorfar och hur ledsen hon blir över att Hass...

Av Viktoria - 22 november 2011 00:47

Heil och tack för att Ni finns; Ni som ärar konungariket Sverige. Ni som ärar den ariska rasen. Ni som ärar den Kristna tron och Moralen. Ni som ärar förtryck, rasism och hat.    Välkomna, Ni patrioter, naturdemokrater och sverigedummokra...

Av Viktoria - 30 september 2011 08:00

Hassan släppte ut hönsen igår, de vill i inte gå in sedan. Avfärden mot Stockholm skedde därför inte förrän rätt exakt 15.00. Hittad till hundpensionatet i Järvsö utan större problem och dumpade Wilma där och drägglade över omplaceringskatterna. hass...

Av Viktoria - 27 september 2011 14:04

och jag är en värdelös mamma!   Igår var jag med den långe sonen på HM och köpte jeans till honom (herravdelningen) Han försvann hela tiden, det gör han jämt. Jag tittar och tittar och tittar, han finns ingenstans. Nu är detta inget nytt fenome...

Av Viktoria - 9 september 2011 10:33

Sista pro(ö)vning inför kröningen av Heinz Gustav VII Adolf 00.01 11/9 slutade nästan i katastrof. Efter att ha haft skjortan på bild i över 20 år upptäcker han att Bajen-märket sitter på fel sida!     Suddigt, jo man blir suddig i kanterna ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<<
Juli 2009 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards