Direktlänk till inlägg 26 juli 2009

Jävla eftermiddag, men resten var bra

Av Viktoria - 26 juli 2009 23:22

Min lillbäbis åkte till syrran i Sundsvall i dag, taxibeställningen fungerade inte från bussbolaget, så jag fick ringa. Hoppsan tyckte de och att det var kollegans fel. ordnade så snabbt de kunde och taxin han ikapp bussen i Lunde, det är långt... ungefär vid 18.10 får jag ett samtal från storasystern, lillebror står inte att finna på busstationen, hans mobil har totalt lagt av och varken hon eller jag kan få tag på honom. PANIK! Särskilt från hennes sida, en av mina bästa egenskaper är att jag behåller mitt lugn i krissituationer. Dessutom har systern slut på penger så hon kan inte ringa mer, jag får därför ringa hennes far och be honom kolla om Jazze har kommit hem till honom, vilket han hade, upptäckte Ronny när han kom hem från jobbet. Ringde mig precis när jag satte mig för att ringa bussbolaget, för att de skulle kontakta busschaufören.

Lillbäbisen är 12 men efter som han är yngst kommer han alltid vara just lillbäbis. Storasystern var sen för hon hade varit på Daltons och druckit öl, de har ingen vakt på söndagar så hon "dennadär" som blir 18 25:e oktober hade kommit in. Ok, hon var hysterisk när hon ringde och insåg att hon som hade ansvaret för lillebror hade gjort bort sig rejält. (en vacker dag kommer jag att strypa henne, det vill säga om hennes far inte hinner först)

  Innan Jazze åkte åt vi ädelostfyllda kycklingfiléer inlindade i bacon med tagliatelle och bearnaisesås. Medans jag gjorde såsen, var det något jag skulle fixa, skulle gå jättesnabbt, men hittar inte det jag ska ha (slutade röra högst 15 sek) så såsjäveln skär sig, FAN!!! Jazze ska åka om ungefäe 45 min. finns ingen tid att fixa den... Det bleb typ en grynig dressing istället, jag låtsades att grynigheten var parmesanost (hurra för en levande fantasi!) Gott blev det i vilket fall. Jag fick 10 poäng för smak, vilket jag motsade, så vi delade upp det i smak och utförande där fick jag3 för jag hade ju iallafall försökt och såsen vartjock och fin tills jag gjorde min miss.

Såg nu när jag laddade upp bilden att den grillade kycklingen ser ut som bajskorvar :) Shit happens!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viktoria - 18 maj 2012 13:42

smyger sig det man inte minns.    Ma petit Julie har gjort ett alldeles för kort nedtrampstamp i Vogelsee.   Vi åt vin och drack sushi igår (ja, jag har skrivit helt korrekt) talade om hennes gammelmorfar och hur ledsen hon blir över att Hass...

Av Viktoria - 22 november 2011 00:47

Heil och tack för att Ni finns; Ni som ärar konungariket Sverige. Ni som ärar den ariska rasen. Ni som ärar den Kristna tron och Moralen. Ni som ärar förtryck, rasism och hat.    Välkomna, Ni patrioter, naturdemokrater och sverigedummokra...

Av Viktoria - 30 september 2011 08:00

Hassan släppte ut hönsen igår, de vill i inte gå in sedan. Avfärden mot Stockholm skedde därför inte förrän rätt exakt 15.00. Hittad till hundpensionatet i Järvsö utan större problem och dumpade Wilma där och drägglade över omplaceringskatterna. hass...

Av Viktoria - 27 september 2011 14:04

och jag är en värdelös mamma!   Igår var jag med den långe sonen på HM och köpte jeans till honom (herravdelningen) Han försvann hela tiden, det gör han jämt. Jag tittar och tittar och tittar, han finns ingenstans. Nu är detta inget nytt fenome...

Av Viktoria - 9 september 2011 10:33

Sista pro(ö)vning inför kröningen av Heinz Gustav VII Adolf 00.01 11/9 slutade nästan i katastrof. Efter att ha haft skjortan på bild i över 20 år upptäcker han att Bajen-märket sitter på fel sida!     Suddigt, jo man blir suddig i kanterna ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<<
Juli 2009 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards