Alla inlägg den 18 januari 2010

Av Viktoria - 18 januari 2010 21:02

idag när jag ledsagade mor till vattengympan (gympa är en hemskt ful förkortning, måste genast sluta använda).

Jag var på Dollar Store och köpte;

  • Vaniljdoftande pumptvål 10 kr
  • Skoputssvamp 10 kr
  • Salta patroner 10 kr
  • Konfektas "Jätte"sur "Jätte"salt och Kryptoniter, det bästa är att de 3 påsarna kostar 10 kr.
  • 10-pack näsdukar 10 kr
  • LDB Vitamin Eye Creme 50 kr (känns faktiskt bättre runt ögat, YEEY!)
  • 10 C5 kuvert 10 kr
  • Jordnötter 10 kr
  • 3 tändare 20 kr

Det finns mycket skit där, men vissa grejjer är faktiskt bra...


Skuttade sedan in på Guldfynd och köpte ett väldigt snyggt kors i stål och en kedja för 170 kr.


Köpte horoskopbok "Vattumannen" av Dadhichi för 29 kr enbart av den enkla anledningen att Jules är så imponerad sin.


Slutligen köpte jag 2 virknålar och 3 garnystan, får se hur det går, har påbörjat en mössa...

Vad som är så kul med att handla i Kramfors är att expediterna är så trevliga, ok, inte på konsum och Hemköp, men överallt annars. Dessutom har Kramfors skitbra klädaffärer, tack vare avstånden till stora kedjor. Dessutom verkar deras tatuerare vara skitduktig, iaf om man ska tro bildspelet som finns i fönstret...


Hade inte min kamera varit stulen hade jag kunnat lägga ut en bild på skiten!

En del av mig säger släpp det där NU! En annan del säger att jag har rätt att vara både arg och ledsen, dels för att den är stulen, dels för att jag inte har råd att köpa rn ny...


Anyway, anyhow nu ska jag kolla på Paradise Hotel. jag skäms som en hund över det, men ett beroende är ett beronde och av princip odlar jag och älskar dem. Vägra avgiftning!

 

Av Viktoria - 18 januari 2010 18:21

is to make the acquaintance of a new friend, to read it a second time, is to meet an old one.

Jag älskar mina böcker och längtar efter nya bekanskaper, känns som jag tjatar om Jules, men det är faktiskt väldigt kul att dela böcker med henne. jag hade t.ex aldrig läst Twilightböckerna om inte hon hade börjat prata om hur bra de är. Nu säger Jules att Stephenie Meyers nya bok också är jättebra, så jag ska väl skriva in den på Adlibrislistan.

  Jag läste nyss ut "Our Mutual Friend" av Charles Dickens en av hans bästa böcker, tycker jag. Tyvärr gick det långsamt, jag känner mig stressad, okoncentrerad och utan tålamod. I torsdags började jag på Oliver Twist, läste lite på bussen upp till mor, sedan har jag bara gjort annat. är väl inne i vad jag kallar en bilderboksperiod, då blir det bara bläddrande i foto/trädgårds/konstböcker m.m Ska försöka vara lite snäll med mig själv och tycka att det är ok. Börjar dock oroa mig i vanlig ordning och tro att det är något permanent. Tänk om man kunde stänga av oroscentret i hjärnan, det skulle vara skönt...

 

Av Viktoria - 18 januari 2010 10:45

TÅ står för Tidningen Ångermanland. Den är ett stilistiskt under, i dagens upplaga kan man läsa bl.a   att "en person greps på söndagen i Härnösand för grov kvinnofridskränkning." Inget konstigt med det, "Mannen hade misshandlat sin kvinna och hämtades in för förhör" Vaddå sin? Jag vänder mig emot att man skall beskriva en kvinna som ägodel, hade man skrivit sin fru/sambo/tjej hade det varit helt ok.

  Finns det förresten mansfridskränkning? En snabb googling senare, vet jag att det gör det inte. Däremot finns det fridskränkning som man kan bli dömd för, verkar som att samma lag har 2 olika namn, varför kan man undra?

  Jag är riktig fröken motvalls och vill ha en man som kan kvinnofridskränka mig så att jag kan få hävda att han ska bli dömd för fridskränkning. Det är ungfär som på den tiden det fanns allmän värnplikt i Sverige och då använde man uppenbarligen ordet allmän i betydelsen av  "alla män" och inte alla. Sånt gör mig förbannad, hade jag haft lite mer ork så hade jag nog ansökt om att få göra värnplikt så att jag hade kunnat totalvägra. Gå över ån efter vatten? Nej jag tycker inte det...  




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards