Alla inlägg den 25 november 2010

Av Viktoria - 25 november 2010 22:15

tog till slut tag i mig själv och gick en promenad. (Wilma är hos mormor) Nordan Liten bokstav eller är det ett egennamn?blåser rätt hårt, annat är inte att förvänta i en kuststad.

Det enda som jag finner märkligt är, att sitter jag inne avskyr jag vintern, går jag ut, tycker jag om den.


Favoritversionen



Jag skulle vilja vara lite förälskad...

Av Viktoria - 25 november 2010 10:12

yeah right!


Enligt Aftonbladet blir det vargavinter i år igen. DN och SvD, tar det lite lugnare med "Kan bli vargavinter". Tydligen var det vargavinter förra året.


Enligt Wikipedia betyder vargavinter "en riktigt kall vinter", tänk det räknade jag ut själv. Jag är mer intresserad av var ordet kommer ifrån och varför just varg? Är det för att just vargarna lider extra mycket? Jag betvivlar detta eftersom jag vet hur omåttligt populär vargen är!


Jag kan inte minnas att förra vintern var så väldans kall, annat var det 85-87 när Östersjön låg frusen. Eller den kanske mest kända vintern 1658 när Karl X tågade över Stora Bält.


Kuriosa?


Det var min släkting Erik Dahlberg som rekognoserade isen före marchen.

Jag önskar att jag kunde säga att jag härstammar i rakt nedstigande led från detta fantastiska universalgeni, men det gör jag inte. Erik Dahlbergs mor och min anfader var syskon. Min släkt stannade naturligtvis i det ljuvliga Ångermanland. Jag undrar om vi inte kunde få pris för vår obefintliga vandringslust. Vi flyttade  sidan av dock tillbaka till annersia vilket innebär den västra och RIKTIGA sidan av Ångermanälven.


   

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards