Alla inlägg den 3 februari 2010

Av Viktoria - 3 februari 2010 15:15


en av mina favoriter dog för 35 år sedan



Lyssna och njut!

Av Viktoria - 3 februari 2010 13:01

VINTER


Kalla fötter, ständigt trötter

Håriga ben och torreksem

På med huckle å skoteroverall, ändå ständigt lika kall


Roar mig med ordlekar...  


Jag och Anna i Julia och Ronnys lgh.

Det var så varmt och skönt, ute var det grönt.


Ur har jag kuka

Jag har drabbats av rimsjuka...

Av Viktoria - 3 februari 2010 09:20

Ojojoj! Eva Sternberg tycker det är TRAGISKT att Birgitta Olsson tackat ja till jobbet som Eu-minister. Eva Sternberg kallar henne en farlig förebild, uppenbarligen  har Birgitta Olsson inte förstått något om livet eller om sig själv och att "hon är en kvarleva från en tid när vi inte förstog vad barn behöver". Birgitta Olsson har tydligen fel när hon att hennes man klarar av att ta hand om deras barn. Jag tycker det är märkligt, att Eva Sternberg kan uttala sig om hur en man, jag antar hon inte är närmare bekant med är som person. "Den bistra sanningen är att din man är en likadan man som din far och hans far och hans farfar. Det skapas inga "nya" män på kortare tid än 8 miljoner års evolution". Människan tycks ha stenkoll på hela släkten!


Som feminist blir jag så vansinnigt förbannad när jag läser detta. Det är en skymf mot både män och kvinnor. Att påstå att män är inkapabla att ta hand om sina barn är svammel! Att kvinnor inte har förstånd nog att förstå själva vad som är bäst för dem själva och sina barn, är kränkande mot kvinnor!


Förmågan att vara en bra förälder, har inget med vare sig evolution eller kön att göra. Förmågan till att vara en bra förälder grundar sig i empati och respekt för sina medmänniskor. Jag vet att det finns män som bestitter dessa egenskaper, jag vet till och med att att det finns män som är bättre föräldrar än kvinnor.


Faktum är att det livmoderfeministiska resonemanget gör mig lika äcklad som doften av havregrynsgröt. Det finns inga gener vare sig för matlagning eller ridning eller vad du vill. Våra intressen har sin grund i det sociala arvet. Vi kan uppfostra våra barn till att ha vilka intressen de vill.

   


Två barn som inte fattat ett skit av könsrollsmönster.

Två barn som många lärare inte kan hantera.

Jazz "mår dåligt" för han är eftertänksam och tystlåten.

Jules är "jobbig" för att hon tar plats.

(Tack och lov har detta till stor del ändrats sedan hon började på gymnasiet)

Dotter påpekar att det är lärarna som har förändrats inte hon, vilket hon har helt rätt i vart lite otydligt där.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards