Alla inlägg den 23 februari 2010

Av Viktoria - 23 februari 2010 14:30

Har iallafall kunnat frångå bilderböckerna, och botaniserar som en galning på biblioteket. Just nu läser jag Carol Shields korta Jane Austenbiografi. Lättläst utom i ett fåtal fall där det förekommer tveksam syftning, jag får dock känslan att att dessa har tillkommit i översättning. Eller känslan, man översätter väl inte syftningsfel?


Längtar så jäkla mycket efter en liten Jazz som gillade att pussas, sitta i knäet och kramas i största allmänhet. Längtar efter lille killen som alltid skulle bo med mamma. Att Jules blev äldre gick på något vis mer obemärkt förbi, bäbisen fanns ju kvar. Lillbäbisen som blir tonåring i maj. Det känns så jävla surt! men bra...


Ey, nu ska jag läsa färdigt Shields "Jane Austen" för att sedan kasta mig över "Porträtt av ett äktenskap" om Vita Sackville-West och Harold Nicolson av Nigel Nicolson (deras son)


Jag överdriver inte när jag säger att jag älskar sambiblioteket!   


 




Av Viktoria - 23 februari 2010 12:30

är ju inte så roliga. Jag förstår inte varför jag ska betala för el, iallafall borde jag inte betala mer än ett självkostnadspris. Varför ska jag betala för att Sveriges naturresurser utnyttjas och själva naturen på vissa ställen utarmas?

Ta min kära Ångermanälv, som för varje år blir den mindre och mindre farbar, vattnet fördäms och det blir inte några stora årliga vårfloder längre. Detta resulterar i sand och slamansamlingar, som leder till en grundare älv med ett delta som växer för varje år.


Långt ifrån den brusande älv där en gång var...

 

Det här drabbar ångermanlänningarna, men vad får vi för det? Inte ett skit, det har vi aldrig fått och inte verkar någon tycka att vi ska få det heller...


Jag har fortfarande svårt att uttrycka mig så jag tar hjälp av Birger Norman istället


Kalase


Bolaga å koncärna

ha kalasa

på Ådalen.


Äte å kaste ätte sä.

Som äggskala

på en kas.

Slockneskorstena

å tomfabrika.

Färe å söderut.

Enen före

å´n annren ätte.


Dä ä ådalsborna

som ha bjudd.

Ingen bju ijänn.


Birger Norman "Speleka"



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards