Direktlänk till inlägg 17 januari 2010

Nöjd men ändå

Av Viktoria - 17 januari 2010 21:46

lite grinig. Jag har städat ett av mors källarförråd, jag har gjort lasagne och en gryta, jag har fyllt fågelmataren, hängt upp talgbollar samt en svålbit. Jazz och jag har åkt skidor (elljusspåret) och vintervärlden är alldeles, alldeles underbar.


Så varför så grinig?

1. Jag saknar en kamera, någon annan har en "för mycket" visste jag vem du var skulle jag hänga upp dig i närmsta träd och använda dig som Pínata.

2. Den stränga kylan har gjort att jag vinterkliar över hela kroppen tidigare än vanligt. Jag badar i olivolja, jag gör olivoljeinpackningar i håret och det hjälper bara ca ett dygn, sedan är kliet tillbaka. Mitt känsliga vänsteröga gillar inte kylan, tårarna rinner, känns inte skönt.

3. Avsaknaden av kamera gör att Jules födelsedagspresent inte är dokumenterad, familjens nya kelgrisar finns inte på bild. Jag skulle visserligen kunna fota dem med den gamla dåliga kameran eller telefonen, men jag vill ha bra bilder. Bíbí och Poppy Popper ni är älskade iallafall, fast ingen tar kort på er.


Nu har jag suttit och skämts ett tag för att jag är sur&grinig och därför gjort desperata försök att komma på något som är bra...

Jules, jag har snott dina gamla svarta Converse som du inte kan ha längre för de är storlek 3 1/2. HAHAHA och mer HAHAHA jag har haft samma skridskor sedan jag gick i 6:e klass! Jag är så jävla billig i skodrift!        Wilma med maken Lucifer i den äkta sängen.   Luce och Jules

 
 
Sandra

Sandra

18 januari 2010 10:59

Siri har samma vinterklåda, hon kliar sig blodig. Det enda som har funkat är dermanords Sheasalva. Fet som tusan men den innehåller ringblomma. Testa!

http://mephala.blogg.se

 
Jua

Jua

18 januari 2010 13:13

Jag trodde att du kunde franska mamma? Baby på franska stavas Bébe! För övrigt - anledningen till att jag slutade använda Converse-skorna är för att de var fett trasiga, men sure thang babe, håll till godo!

http://jua.bloggagratis.se

 
Moi

Moi

18 januari 2010 16:50

Sandra, vart finns den att köpa? Ringblomma är ju jättebra både mot eksem och allmänt irriterad hud. Du borde börja göra själv!

Jules, grejjen är att jag kallar henne Bibi och inte Bébe. Dessa Converseskor är inte ett dugg trasiga...

http://vickileh.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viktoria - 18 maj 2012 13:42

smyger sig det man inte minns.    Ma petit Julie har gjort ett alldeles för kort nedtrampstamp i Vogelsee.   Vi åt vin och drack sushi igår (ja, jag har skrivit helt korrekt) talade om hennes gammelmorfar och hur ledsen hon blir över att Hass...

Av Viktoria - 22 november 2011 00:47

Heil och tack för att Ni finns; Ni som ärar konungariket Sverige. Ni som ärar den ariska rasen. Ni som ärar den Kristna tron och Moralen. Ni som ärar förtryck, rasism och hat.    Välkomna, Ni patrioter, naturdemokrater och sverigedummokra...

Av Viktoria - 30 september 2011 08:00

Hassan släppte ut hönsen igår, de vill i inte gå in sedan. Avfärden mot Stockholm skedde därför inte förrän rätt exakt 15.00. Hittad till hundpensionatet i Järvsö utan större problem och dumpade Wilma där och drägglade över omplaceringskatterna. hass...

Av Viktoria - 27 september 2011 14:04

och jag är en värdelös mamma!   Igår var jag med den långe sonen på HM och köpte jeans till honom (herravdelningen) Han försvann hela tiden, det gör han jämt. Jag tittar och tittar och tittar, han finns ingenstans. Nu är detta inget nytt fenome...

Av Viktoria - 9 september 2011 10:33

Sista pro(ö)vning inför kröningen av Heinz Gustav VII Adolf 00.01 11/9 slutade nästan i katastrof. Efter att ha haft skjortan på bild i över 20 år upptäcker han att Bajen-märket sitter på fel sida!     Suddigt, jo man blir suddig i kanterna ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards