Direktlänk till inlägg 31 januari 2010

Trädgårdslängtan

Av Viktoria - 31 januari 2010 15:31

sitter i. Njuter av den alltid like förträfflige skribenten, filosofen och poeten Hannu Sarenströms "Trädgårdsmagi" som lika gärna skulle kunna kallas trädgårdspoesi. Jag ska ge exempel;


"I trädgården vandrar döden och livet ständigt vid din sida, en tankes andetag blir livets gestaltade form"


eller


"Det som gör trädgården till stor levnadskonst är att den ännu är ofullbordad -

i morgon kommer den med nya visioner och möjligheter.

Så vill jag att min trädgård ska vara, som livet -

självklart, överraskande och oförutsägbart"


Jag och Hannu Sarenström har samma trädgårdsfilosofi, och jag älskar att han är så tillåtande mot andra människor. Han kan tycka att trädgårdar är förfärligt fula, för att sedan se det vackra i dem när han får se dem genom en ägare som älskar sin trädgård. För det är ju så, det någon verkligen älskar kan inte vara fult!

  Trädgården är mitt drottningdöme/drottningrike (2 ord som inte alls fungerar, maktord är inte för kvinnor) Jag får göra som jag vill, jag får låta ogräs och snår växa för att jag vill ha en djurvänlig trädgård, där det absolut inte används kemiska bekämpningsmedel.




Klezmermusik, perfekt att arbeta i trädgården till!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viktoria - 18 maj 2012 13:42

smyger sig det man inte minns.    Ma petit Julie har gjort ett alldeles för kort nedtrampstamp i Vogelsee.   Vi åt vin och drack sushi igår (ja, jag har skrivit helt korrekt) talade om hennes gammelmorfar och hur ledsen hon blir över att Hass...

Av Viktoria - 22 november 2011 00:47

Heil och tack för att Ni finns; Ni som ärar konungariket Sverige. Ni som ärar den ariska rasen. Ni som ärar den Kristna tron och Moralen. Ni som ärar förtryck, rasism och hat.    Välkomna, Ni patrioter, naturdemokrater och sverigedummokra...

Av Viktoria - 30 september 2011 08:00

Hassan släppte ut hönsen igår, de vill i inte gå in sedan. Avfärden mot Stockholm skedde därför inte förrän rätt exakt 15.00. Hittad till hundpensionatet i Järvsö utan större problem och dumpade Wilma där och drägglade över omplaceringskatterna. hass...

Av Viktoria - 27 september 2011 14:04

och jag är en värdelös mamma!   Igår var jag med den långe sonen på HM och köpte jeans till honom (herravdelningen) Han försvann hela tiden, det gör han jämt. Jag tittar och tittar och tittar, han finns ingenstans. Nu är detta inget nytt fenome...

Av Viktoria - 9 september 2011 10:33

Sista pro(ö)vning inför kröningen av Heinz Gustav VII Adolf 00.01 11/9 slutade nästan i katastrof. Efter att ha haft skjortan på bild i över 20 år upptäcker han att Bajen-märket sitter på fel sida!     Suddigt, jo man blir suddig i kanterna ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards