Direktlänk till inlägg 31 januari 2010

7 dagar kvar

Av Viktoria - 31 januari 2010 21:19

till 39. Galenskapstankarna börjar dyka upp. Som att jag skulle åka på någon dansbandsgrej i på Hotell Lappland! Möjligen inte så där jättemärkligt, om man inte är jag.

1. Jag blir fysiskt illamående av dansbandsmusik.

2. Jag klarar inte av att dansa med människor jag inte känner, det är alldeles för intimt.


Så har vi tankarna på att "skaffa" barn (är för stöldmetoden, men törs ej).

+ Jag är en bra mamma

+ Jazz gillar inte att vara puss och gosgris längre, så han är väldigt för förslaget att skaffa en ny unge också.

- Jag brukar peka ut bebisar på stan, men han törs inte stjäla någon heller.

+ Det finns hur mycket snygga Barbapappakläder som helst.

- Barn kan ha kolik. Been there, done that, medan den stolte fadern var på turné.

- Min sömn är fortfarande fucked for life, så jag tro inte att jag klarar mer sådant.

ATTANS!  3-3


Tar en till klassiker... Sälja allt och dra, herregud Jazz är 13 han klarar sig själv förhoppningsvis klarar han av att sköta om den 18-åriga systern också.


Nu är jag tämligen övertygad om att jag ej kommer att genomför ett enda av dessa alternativ.

Så vad ska jag göra i ett helt år?

Go with the flow?

Det känns som att jag borde ha ett mål, ett syfte med att vara 39. Så att jag kommer att kunna säga när jag är vääääldigt gammal att;

'När jag var 39 räddade jag världen från att gå under' eller något liknande.

Jag vill inte att 39 ska bli åldern då jag försökte virka vantar till Jazz och misslyckades.


 
 
Sandra

Sandra

31 januari 2010 22:43

Ditt enda mål det här året borde vara att ta dig upp till Österjörn och hälsa på! Vi kan krisa ihop, jag är snart 30 för fan! 10 år sedan jag stod där, omogen och dum på högskolan i Härnösand och trodde jag visste precis vad jag gjorde. HA!

http://mephala.blogg.se

 
Moi

Moi

1 februari 2010 06:27

Bara om du slutat amma Irma, så vi kan supa oss fulla som Kalle Ankor. Jag bjuder, eftersom du är så billig i alkoholdrift.
Jag vill ta med mig Wilma och ingen blir arg när hon äter upp Toy och Igor.
Att att Siri och Irma bara har Barbapappakläder!
Att du och Jonas försöker få en Sixten eller Inge, helst båda på en gång!
Lärare, barn och förhållanden är ett förträffligt sätt att inse att man inte har någon koll alls på vad 17 man gör!

http://vickileh.bloggagratis.se

 
Bea

Bea

1 februari 2010 09:35

Hej (igen)!
Gapskrattade åt din ev dansbandsresa. I somras fick jag ett infall och kollade begagnade husbilar på nätet. Sökandet varade i exakt 20 min, tills jag kom på att jag hatar husbilar, husvagnar och får ångest bara vid tanken att sitta på en camping och ta en öl vare sig du vill eller ej med grannen eftersom han/hon sitter en halvmeter bort eller att gå flera hundra meter för att kissa.
Vet inte om det är någon slags tjuvstart på 40-årskris att man borde växa upp och göra vuxna saker.

Att bli full som Kalle Anka är väl också ett mål så gott som något att upnå under året och ta med sig in i 40-årsdecenniet.. ;) Betydligt roligare än kolikbarn och dansband.

http://aretsmama.bloggplatsen.se

 
Moi

Moi

1 februari 2010 10:55

Tycker du ska köpa en husvagn, jag följer med! Fast jag har några villkor.
1. Du måste hyra husvagnsplats också, så att man kan sätta upp staket och mura en grill och liknande.
2. Det måste finnas dansbana!
3. Och grannfamiljer i likadana overoller, det tycker jag förresten att vi ska ha allihop också, så att vi smälter in ordentlig.
4. Maten blir bara flintastek och köpt potatissallad och sill med färskpotatis, vore fint med en liten tuva gräslök till gräddfilen också.
5. Jag är inte helt säker på vad man ska dricka? Öl och sprit?

Kan inte begripa hur jag inte kom på detta igår, måste ha varit lite tankspridd igen...

http://vickileh.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sandra

2 februari 2010 11:59

Bara om du slutat amma Irma, så vi kan supa oss fulla som Kalle Ankor. Jag bjuder, eftersom du är så billig i alkoholdrift. *Är på väg att fixa det

Jag vill ta med mig Wilma och ingen blir arg när hon äter upp Toy och Igor. *Nej jag blir gald

Att att Siri och Irma bara har Barbapappakläder!*Nej här kör vi på Pippi och Lila!

Att du och Jonas försöker få en Sixten eller Inge, helst båda på en gång! *Ska bara övertala Jonas

Lärare, barn och förhållanden är ett förträffligt sätt att inse att man inte har någon koll alls på vad 17 man gör! *Lärare? Barn? Förållande???

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viktoria - 18 maj 2012 13:42

smyger sig det man inte minns.    Ma petit Julie har gjort ett alldeles för kort nedtrampstamp i Vogelsee.   Vi åt vin och drack sushi igår (ja, jag har skrivit helt korrekt) talade om hennes gammelmorfar och hur ledsen hon blir över att Hass...

Av Viktoria - 22 november 2011 00:47

Heil och tack för att Ni finns; Ni som ärar konungariket Sverige. Ni som ärar den ariska rasen. Ni som ärar den Kristna tron och Moralen. Ni som ärar förtryck, rasism och hat.    Välkomna, Ni patrioter, naturdemokrater och sverigedummokra...

Av Viktoria - 30 september 2011 08:00

Hassan släppte ut hönsen igår, de vill i inte gå in sedan. Avfärden mot Stockholm skedde därför inte förrän rätt exakt 15.00. Hittad till hundpensionatet i Järvsö utan större problem och dumpade Wilma där och drägglade över omplaceringskatterna. hass...

Av Viktoria - 27 september 2011 14:04

och jag är en värdelös mamma!   Igår var jag med den långe sonen på HM och köpte jeans till honom (herravdelningen) Han försvann hela tiden, det gör han jämt. Jag tittar och tittar och tittar, han finns ingenstans. Nu är detta inget nytt fenome...

Av Viktoria - 9 september 2011 10:33

Sista pro(ö)vning inför kröningen av Heinz Gustav VII Adolf 00.01 11/9 slutade nästan i katastrof. Efter att ha haft skjortan på bild i över 20 år upptäcker han att Bajen-märket sitter på fel sida!     Suddigt, jo man blir suddig i kanterna ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards