Alla inlägg under januari 2010

Av Viktoria - 29 januari 2010 18:55

Att Kristin Kaspersen är förfärligt dålig i det där morgonprogrammet på tv.


Att Niveareklamen som säger att "Skönhet är självförtroende" är idiotisk, alla borde veta att det är tvärtom...


Att svensk filmindustri borde inse att det finns fler manliga skådespelare är Michael Nyqvist.


Att pappan till Sveriges "första" surrogatbebis har jävligt fel när han anser att "det är viktigt med genetisk koppling till barnet".


Att det är väldigt bra med en diskussion kring hela "skaffa barn grejjen".


Att jag är väldigt trött, eller det tycker jag inte det känner jag...


  Att sommaren känns väldigt avlägsen!


Av Viktoria - 29 januari 2010 15:15

Tiden går alldeles för fort, Jules pappa fyller 40. Grattis till honom!


Nu önskar jag att jag kunde lägga in den där ljuvliga bilden på honom, när han är alldeles nyvaken och Jules har flätat hans hår, men det går ju inte...


Tack vare tipset från Jules, har jag nu hittat bilden på födelsedagsbarnet!  

 


  



Av Viktoria - 28 januari 2010 15:39

och har just lämnat tillbaka "The Somnambulist" av Jonathan Barnes. Störtskön bok och väldigt engelsk med sina ordlekar.

  Jag kan inte låta bli att bli glad när jag kommer in på sambiblioteket, världens skönaste plats. Att få gå här och botanisera bland böcker är ju en alldeles underbar gratisgrej. När jag säger till mina barn att jag vill bo här är jag alldeles allvarlig! Lånat lite nytt har jag gjort också, men det återkommer jag till.

   Innan jag hamnade här var jag på nytt förhör hos polisen, jag önskar att hela den där misshandelsgrejjen låg bakom mig, så länge det inte har varit någon rättegång så sker det fortfarande på något sätt. Det är märkligt hur en känsla kan återkomma, varje gång den här händelsen kommer på tal, blir jag livrädd/panikslagen, vad du vill, och tror att Emil ska dö. Jag vet att han mår alldeles utmärkt nu, men flashbackrädslan finns där iallafall. Jag kan inte beskriva, för både kropp och tanke stelnar när jag tänker på den där natten, andningen blir oregelbunden.

Äh WTF...   Min vita riddare på den träfärgade springaren eller hur det nu var...

Av Viktoria - 20 januari 2010 14:35

till Härnösand.

Väskan är nästan klar, bara färg, axelband och broderi som saknas.

Surströmmingen är uppäten


Surströmmingens lovsång

Melodi: Flickorna i Småland

Ur stora stinna tunnor och ur kaggar och fat
det kommer från Norrland nu en mycket härlig mat.
Då känner man i luften att någonting har hänt,
och någon vill nog kalla det ett heligt sakrament.


Refräng:
Det är strömming ifrån Norrland
det är strömming med atom
som kan fröjda alla gommar på gourmet och gastronom.
Det är strömming ifrån Norrland, oj, oj, oj med en odör
som är lockande och retande så nästan man dör.


I norra Norrlands nejder man säjer - hurra!
En fjorton, femton fiskar gör en mage mätt och gla'.
Där äter man dem en och en och stundom två och två
och sväljer utan rensning hela strömmingen rå.


Refräng:
Det är strömming ifrån Norrland
det är strömming med atom
som kan fröjda alla gommar på gourmet och gastronom.
Det är strömming ifrån Norrland, oj, oj, oj med en odör
som är lockande och retande så nästan man dör.


Som tur är har jag tre burkar Oskars i källaren äter upp dem när jag kommer tillbaka.


Så in i radiotystnaden igen, hoppas den inte blir så långvarig... ha det bra!

Av Viktoria - 20 januari 2010 11:19

SnyggSandra  


Sandra är inte bara snygg, hon är rolig, klok, ärlig och har MVG - i musiksmak (- för Pearl Jam och Kent)

Jag kan inte gå förbi Rutiga utan att tänka på dig   .


Bilden är snodd av just SnyggSandra men det får hon stå ut med när jag hyllar henne så här...


Av Viktoria - 19 januari 2010 20:24

kämpar dock för att hålla mig vaken till Paradise Hotel. Gårdagens program var bara tråkigt, beroendet har släppt. Åkt skidor idag, eller snarare använt skidorna som snöskor. Rätt kall och frusen när jag kom in, så jag drack te. Nu höll jag på att skriva något i stil med "hurra för att göra sådant som inte kostar" men det stämmer ju inte! Så, istället blir det; HURRA för saker som inte kostat i år!

  Sytt lite har jag också gjort, en liten säckgrejsak till Bíbí och Poppy Popper, samt en hängmatta, de kommer att bli överlyckliga. Klippt ut lakansväv till en väska som skall färgas grön och få en svart broderad drake på. Virkandet har jag inte riktigt kommit i gång med efter de 7 luftmaskorna jag gjorde igår för att kolla om jag hade något minne av hur man gjorde överhuvudtaget... Jazz är eld och lågor över Modogarnet, jag sa mössa, han sa tröja. 'Öhm, har du syslöjd fortf.?' undrade jag då... Sedan klämde han till med vantar, jag tror jag lär honom att virka långa remsor, sedan syr vi ihgop dem till små påsar att ha på händerna... Vantar, jag har mönster, jag måste bara lära mig förstå det först.


Året är 2060 och i en paradvåning på Strandvägen i Stockholm gör sig en mycket stilig och framgångsrik man i ordning för sin födelsedag. Försommarsolen lyser in och skapar en gloria runt hans huvud, han ler mot sig själv i spegeln när ett hasande flämtande ljud hörs utanför dörren.

  Mannen hinner bara tänka 'Oh neeej, inte i år igen' innan dörren försiktigt smygs upp och hasandet och flämtandet kommer i rummet. Den gälla rösten han lärt sig avsky, brister ut i "Ja må han leva" eller iallafall texten till "Ja må han leva", melodin är okänd men likväl förfärlig, precis som varje år.

  'Grattis mammas lilla gullbäbis' utbrister hasandet och flämtadet med den gälla rösten. Han rycker förvånat till, inte över gratulationerna som också återkommer år efter år, utan för att i vad som ser ut som en boll med klor på, befinner sig något som liknar en knöl av presentpapper. Presentpappersknölen sträcks fram och motvilligt inser han att den ska föreställa ett paket. Öppnandet visar sig vara mycket komplicerat, han får ta hjälp av sin rakkniv för att kunna besegra tejpmassorna. Ner på golvet trillar två garnklumpar och hasandet väsandet med den gälla rösten skriker upphetsat 'Titta Johannes, titta! Modovantarna är färdiga!


Han blev så här glad!

 




Av Viktoria - 19 januari 2010 17:11

Nadeem Aslam som skrivit  "Kartor för vilsna älskande" och "Den förspillda vakan" blir att låna på biblioteket när jag får ork att läsa igen.

   Utan dator har det blivit väldigt mycket läsning (så klart) tog och läste om och lite nytt om min favorit...

  Gustav III




Beth Hennings "Gustav III och Erik Lönnroth "Den stora rollen" är gamla vänner. Gunnar Von Proschwitz bok med delar av brevväxlingen mellan Katarina den stora och Gustav III är en ny bekantskap och en förtjusande sådan. fast allt med GIII är ju förtjusande i mina ögon.

  Jag rekomenderar starkt ett besök på Gustav III´s Antikmuseum, en liten undangömd pärla där åtminstone jag skulle kunna sitta en hel dag.

Av Viktoria - 18 januari 2010 21:02

idag när jag ledsagade mor till vattengympan (gympa är en hemskt ful förkortning, måste genast sluta använda).

Jag var på Dollar Store och köpte;

  • Vaniljdoftande pumptvål 10 kr
  • Skoputssvamp 10 kr
  • Salta patroner 10 kr
  • Konfektas "Jätte"sur "Jätte"salt och Kryptoniter, det bästa är att de 3 påsarna kostar 10 kr.
  • 10-pack näsdukar 10 kr
  • LDB Vitamin Eye Creme 50 kr (känns faktiskt bättre runt ögat, YEEY!)
  • 10 C5 kuvert 10 kr
  • Jordnötter 10 kr
  • 3 tändare 20 kr

Det finns mycket skit där, men vissa grejjer är faktiskt bra...


Skuttade sedan in på Guldfynd och köpte ett väldigt snyggt kors i stål och en kedja för 170 kr.


Köpte horoskopbok "Vattumannen" av Dadhichi för 29 kr enbart av den enkla anledningen att Jules är så imponerad sin.


Slutligen köpte jag 2 virknålar och 3 garnystan, får se hur det går, har påbörjat en mössa...

Vad som är så kul med att handla i Kramfors är att expediterna är så trevliga, ok, inte på konsum och Hemköp, men överallt annars. Dessutom har Kramfors skitbra klädaffärer, tack vare avstånden till stora kedjor. Dessutom verkar deras tatuerare vara skitduktig, iaf om man ska tro bildspelet som finns i fönstret...


Hade inte min kamera varit stulen hade jag kunnat lägga ut en bild på skiten!

En del av mig säger släpp det där NU! En annan del säger att jag har rätt att vara både arg och ledsen, dels för att den är stulen, dels för att jag inte har råd att köpa rn ny...


Anyway, anyhow nu ska jag kolla på Paradise Hotel. jag skäms som en hund över det, men ett beroende är ett beronde och av princip odlar jag och älskar dem. Vägra avgiftning!

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards