Alla inlägg under februari 2010

Av Viktoria - 16 februari 2010 14:04

vet jag att det är Jules namnsdag!

Favoritlåten hon är döpt efter, fortfarande lika bra sedan jag hörde den första gången



  jag bokade tvättid idag...

Av Viktoria - 9 februari 2010 07:30

Det är surt; att bli mätt och funnen för kort på sin födelsedag. Jazz är 1 cm längre nu.


Det är sött; att Jules blev jätteglad för det innebär att hon är fortfarande två cm längre.


Surt; att avsky att bo i lägenhet, när man gör det.


Sött; att ha flätor.


Surt; att det är för att håret är elektriskt.


Sött; att Dolph lundgren är så stolt över att vara ångermanlänning.


Surt; att bli utan tidning på morgonen.


Sött; att det kan inte ens räknas som ett problem, inte jämfört med torreksem...


Surt; hastigeheten Sandra och Jules bloggar i!




Av Viktoria - 8 februari 2010 09:40

studenten. Jag oroar mig, för att jag ska glömma bort den eller att vi ska missa något.


Strax före jul drömde jag att hon gjorde just det, tog studenten alltså. Jag var inte där, jag hade helt glömt bort det och kom inte på det förrän flera dagar efteråt när Jazz, frågade. Flera dagar efteråt gick jag omkring och kände mig som en förfärlig mor, att jag missat hennes student låg och gnagde i bakhuvudet. När hon några dagar senare diskuterar jullovet med mig, vill jag säga att du har gått ur skolan, du har inget jullov, det kommer före studenten!


Katastrofkänslan släppte lite, dock inte så mycket, att jag inte är på hennes far redan i början av januari om studentfirandet. Han tyckte det var lite väl tidigt.


Jules pappa och jag är diametralt olika. Där han är lugn, ordningsam och metodisk, är jag dramatisk, impulsiv och lite slarvig.


Ha, ha Ronny! Jag var före! För första gången när det gäller planering?

(oh, jag är betydligt barnsligare än honom också!)



Av Viktoria - 7 februari 2010 19:30

heter en dikt av Ulf Lundell i "Tid för kärlek". Ja, den heter det om jag inte missminner mig totalt, vilket kan hända .

Jag fick den diktsamlingen 1989 av Patrik G. och mycket i den, är fantastiskt bra.  Lundell fortfarande kunde fortfarande skriva och inte hade blivit gubbsjuk och bitter ännu.


"Jag gråter alltid när dom vinner" gick rakt in i mitt hjärta, jag gör nämligen alltid samma sak. Idag var det Amazing Race, tårarna trillade till.

Det är så rörande med lycka...

Av Viktoria - 7 februari 2010 13:28

 


Åker skidor, i solskenet!

 

 Tårta, misstänkt lik lutande tornet i Pisa!


Eftersom jag åt upp alla sommarens hallon är det sura och slaskiga köpehallon på. Klämde dit så många jag kunde. Har ingen aning om det blir en god tårta, jag har improviserat i vanlig ordning!

Av Viktoria - 7 februari 2010 00:00

Idag blir jag 39, Laura Ingalls Wilder 142 och Charles Dickens 197. Hurra för oss och alla andra som fyller år idag!




Året före 40 kommer bara vara fyllt av det som är bra, jag vet det   up and away säger jag bara...

SKÅL och Here Comes the Sun!








Av Viktoria - 6 februari 2010 23:15

Gjort baconlindade kycklingrullar fyllda med halloumi, oliver, torkade tomater, philadelphiaost (vitlök/örter) och lite creme fraîche. Brynte dem, lade i ugnsfast form, på med grädde och in i ugnen. Klyftpotats smaksatt med vitlök och lite rosmarin och massor med broccoli till alltihop. Jag har en potatis och broccoli period.


Jules imponerade igen, en tugga av kycklingen och hon sade; 'Det är oliver i'.

Hon åt ovanligt duktigt, nästan allt på tallriken.


  Lägger in en gammal bild, det är ungefär samma mat, om man byter ut taglitellen mot klyftpotatis, tomaten mot broccoli, dessutom såg kycklingen inte riktigt lika mycket ut som bajs eftersom den inte var grillad.


Åldern håller på att ta ut sin rätt, jag har sovit större delen av dagen och natten. Det är dock bättre att sova än att vara toktankspridd.


Varför har jag skrivit om hur jag tillagat maten?

'Jo, jag glömmer oftast hur jag gjorde, kycklingrullarna från i somras hade helt annan fyllning, har ingen aning om vad... trist, för jag minns att den var väldigt god!

Av Viktoria - 6 februari 2010 11:28

jag aldrig drömt förut!


In i Härnösand kommer en stor båt, med drogpirater (de hade bandanas på huvudet). Jag är tydligen en av dem som skall ta emot dessa droger. Jag tror att det är för att jag behöver pengar.


I vilket fall är jag en av flera som ska möta upp i hamnen, det är viktigt att båten blir avlastad snabbt. Det är en jättevarm sommardag, in i hamnen kommer drogpiraterna och plötsligt dyker en mindre tullbåt upp efter dem. Den här båtarna ser naturligtvis inte ut som en tullbåt och piratbåten är naturligtvis ingen mer eller mindre osynlig liten fiskebåt. De här båtarna är superflashiga fartvidunder, (tänk Miami Vice)  eldstrid utbryter. Jag och de andra, som var i närheten för att möta upp båten går hemåt, en och en, naturligtvis.


Självklart åker jag dit, riktigt varför vet jag inte, men åker dit, det gör jag!


Nu är jag bekymrad för mitt undermedvetna, det är sjukt, det behöver en läkare. Jag ska försöka fixa det i nästa dröm. Förhoppningsvis har åklagaren bytt jobb till läkare i den drömmen.

Eureka! En del söndagar när jag inte kan sova, ser jag på "Weeds", trots att jag tycker att det är förfärligt dåligt.

Droger är en jävla dödsindustri, inte på någotvis underhållande.




Klassisk Sundsvallspunk från mytomspunna Rasta Hunden (t.ex splittrades inte bandet för att trummisen dog i en överdos. Sist jag hörde var han en väldigt framgångsrik affärsman i Norge) Lite märkligt att så många av Sundsvallpunkarna gick vidare till att bli mycket framgångsrika inom etablissemanget!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards