Alla inlägg den 20 december 2010

Av Viktoria - 20 december 2010 17:24

över att det inte blivit någon julfilm idag. Dags att ändra på det!


Fanny & Alexander! Så vacker, sådan underbar jul! Dysfunktionell familj, men annars är det ingen svensk jul. Jag älskar jugend, vill bo i deras Uppsalavåning och ha Allan Edwalls, Oscar Ekdahl till pappa, (fast då dör han inte) och hans mamma till farmor.


Btw, så har jag alltid haft svårt för Jan Malmsjö efter den filmen, men han är en hejjare på Tennysons "Nyårsklockan"


Av Viktoria - 20 december 2010 12:08

idag igen.


Nytt penicillin, bricanyl och öronsalva. Jag ville ha en remiss till öron, men det fick jag inte¨.


Förklarade att jag sovit ca 3 1/2 timme inatt, han trodde inte att någon sovit mer. Det gjorde mig väldigt konfunderad, så jag undrade vad han menade. Jomen alla hade ju varit ute och skottat snö... *suck*


Förklarade att jag är bipolär och får jag inte sova så blir jag hypoman till manisk. Då såg han ut som ett frågetecken. Jag tror han fått sin läkarlegitimation meddelst postorder från ett fejkuniversitet i USA.


Il dottore är en allusion till Commedia dell'arte, lika trovärdig, men tyvärr inte ett dugg skrattretande. Jävla kvacksalvare mao.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards