Alla inlägg den 24 december 2010

Av Viktoria - 24 december 2010 19:52

Missan med nissarna, sista bilden är på hur hon vanligen ser ut på kort, hon måste ha varit osedvanligt sömnig på de första.

       

Jag ligger i sängen med datorn och kollar på Love Actually, Jazz ligger i gästrummet och kollar på tv, dricker te och är sjuk. Mor sitter i vardagsrummet och ser på Karl-Bertil Jonssons julafton.


Maten var god, men sjuklingarna är inte särskilt matfriska.

Jag har bomull i hela huvudet, jag är fan leds på det här nu...

Av Viktoria - 24 december 2010 17:45

Bästa julfilmen någonsin?

I mina ögon, ja!

Jag var så skepisk till den, en film som alla gillar kan inte vara bra?


SnyggSandra  tvinga mig att se den. Hennes dåvarande sambo spelade spel eller nått' så vi låg på deras säng och mina ögon öppnades.


Jag bara älskar "Love Actually"


Ok den hade varit bättre utan Hugh Grant som (i vanlig ordning) spelar Hugh Grant och Keira Knightly som gör det samma men annars åhh, älskar denna film! Inte bara för att världens bästa  (i mina ögon) är med i den, det är bara en ljuvlig film!


 


Av Viktoria - 24 december 2010 13:01

Kom äntligen upp till Thorsákir igår. Kallt! -28 Myste dock till det på bussen med Matilde Asensis "The Last Cato" och Bachs "Brandenburg Concertos"örjade julaftonsmorgonen med att traska till körgårn' (-30) för att tända ljus på mormor och morfars grav. Fick gräva fram lyktan, började fundera om moster Gun hade tagit bort den.


Nils Karlén min mormorsfar och min mormorsmor Kajsa-Brita f. Nordkvist

Skitdålig bild, jag vet och min mormorsmor var inte 100 år äldre än mormorsfar, han dog i början av 1938 så bilden på henne är tagen långt senare. Btw så tyckte han att Kajsa-Brita var väldigt fult och kallade henne Karin och därför döptes min mor till det.

    

   Mamma 17 år

 


Jag tre månader?

 


Torpet där mamma bodde till 46 eller 47


 

Hemmanet i Aspby


 

Moster Frida sittande, tant Anna till vänster bakom henne och mormor till höger.

 


Ca 1915


Matat fåglarna, tejpat fönstren, eller vad heter det? Mormor använde mjölk och det gjorde jag också i år. Otroligt, jag behövde varken gråta eller svära som jag gjorde förra året. Så ska man använda fönsterremsor, fukta dem i mjölk, inte vatten!

Gjort ren kattlådan, sytt ihop svåldelarna och hängt ut till fåglarna


Öronen hemska, antibiotikan gör mig illamående, sckakerhänt. Jävla kvacksalvare!


Dax för julbad och grilla revbensspjäll, hämta skärmaskinen i källaren, så att jag kan få till fina tunna skivor av skinkan. Sedan tänker jag inte lyfta ett finger, förutom för att stoppa mat i munnen.


God Jul!


Jazz har pyntat jättefint förresten, annat än vår ensamma stjärna i köket hemma. Jag försökte ta kort på Artemis där hon låg och latade sig med tomtarna, helt omöjligt, hon börjar ju bara stryka sig mot mig.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards