Direktlänk till inlägg 2 januari 2011

Det finns bra män.

Av Viktoria - 2 januari 2011 16:06

Alla svenska män åker inte till Thailand för att köpa sex, det är det väl knappast någon som tror heller.


http://www.expressen.se/nyheter/1.2267734/svenskarna-som-flyttade-till-karleken


Båda dessa män står för markservisen och deras fruar arbetar,. All heder åt dessa män, det är bara synd att det inte finns fler av dem!


Shedlight, vet att du undrade, tydligen (om man får tro artikeln) flyttar 200 svenska män till Thailand varje år, cmedan ca 2500 kvinnor kom från Thailand till Sverige.


Många av dessa kvinnor far väldigt illa i Sverige, dels är de fostrade att aldrig säga emot en man, dels blir de oftast väldigt isolerade när de kommer till ett främmande land.


Tar förhållandet slut riskerar de att kastas ut ur Sverige. Jag minns en artikel för några år sedan om en jämtländsk man som bytte kvinna efter 1.5 år. Har de inte varit i Sverige i 2 år får de inte stanna. Samtliga av dessa kvinnor hade vid tillfällen fått söka skydd. Kvinnojouren var förbannad eftersom det inte går att stoppa denne man från att ta in nya kvinnor.


Här finns det hur mycket som helst att läsa.


http://www.sanna-ord.se/asylnytt/arkiv/11111-k.html#10041976

 
 
Ingen bild

noboytoy

3 januari 2011 21:29

En man som bor någon mil från mig har nu hämtat sin tredje "fru". De tre första dög inte. Men jag har mina egna teorier.

En annan man bara någon km bort har också hämtat en fru. Jag vet inte hur hon har det men jag har funderat många gånger på att stanna och prata med henne när hon går ut med hunden. Har aldrig sett dom tillsammans. Har aldrig sett honom gå ut med hunden heller.

Jag tycker synd om henne, även om det kanske inte är det. Hon ser inte så himla glad ut. Bor i ett fullständigt ruckel som knappt har tak.

Tyvärr är det väl ofta män som har grava problem med sin unkna kvinnosyn, som hämtar sina fruar.

Det är dessa män många hamnar hos och kvinnojourerna har full sjå att ta hand om alla dessa misshandlade stackars thailändskor.

Det värsta är väl dessa importföretag över nätet? Köp en fru! Fru är då lika med hushålls/sex slav.

Viktoria

3 januari 2011 22:23

Och de säger att slaveriet är avskaffat?! Se bara på filippinskorna i Saudiarabien, köpta hushållerskor/sexslavar finns över hela världen!

Jag brukar försöka att inte döma, kvinnan kan ju trots allt vara adopterad och vuxit upp i Sverige, men här finns en liten och jag brukar aldrig kalla människor för fula, men han är det och ser på ren ångermanländska, 'schlöm' ut vilket innebär att han ser lömsk och opålitlig ut. När jag sett dem (vilket var ganska länge sedan nu) ser han arg ut och hon olycklig.

Nu kan detta visserligen vara deras normala ansiktsuttryck, de är födda så, men jag betvivlar det. Jag har sett många andra par "av samma sort" som talar med varandra och vars ansiktsuttryck inte är fastlåsta(om du förstår vad jag menar?).

 
Ingen bild

noboytoy

4 januari 2011 16:07

vikki: förstår vad du menar. Man ser dom när man går och handlar. En spinkig liten thai-kvinna med barnkropp, som nästan inte vågar räta på ryggen och brevid, en gravt överviktig "buskig" och råbarkad man.

Som ser schlöm ut.

Många får ett helvete med dessa män. Det är ju fruktansvärt att det får pågå men hur ska man komma ifrån det, när både hon och han hävdar att det är "kärlek" det handlar om?

Och knappt vet ju dessa kvinnor vart de ska vända sig om de behöver hjälp. Tänk att inte kunna språket, inte ha körkort, inga vänner eller familj...? Och hamna i klorna på en sadist..

Ren slavhandel som du säger. Som kvinnorna och barnen i trafficking. Same shit, bara different name.

Viktoria

4 januari 2011 17:02

Klart hon hävdar att det är kärlek, hon törs ju inget annat.
Jag har själv varit i ett vidrigt förhållande som tog mig 3.5 år att ta mig ur och då är jag ju ändå svensk.

 
Shed Light

Shed Light

4 januari 2011 23:05

F,låt att jag dröjt lite med: tack för upplysningen.
Fruktansvärt det där med fruimporten. Finns säkert sann kärlek och respekt oavsett var man är född nånstans, men att importera kvinnor att misshandla och utnyttja som en del svin gör, det får mig så j-la arg.
Men det har börjat uppmärksammas, att blåslagna kvinnor kommer till kvinnojourer för att de inte vågar lämma mannen av rädsla för att kastas ut ur Sverige.
Hur många misshandlade importfruar finns det i olika länder tro?

http://shedlight.bloggplatsen.se

Viktoria

5 januari 2011 11:02

De är fler än vi anar, vi anar ju aldrig att grannen Bosse använder sin fru som en piñata på fredagskvällen heller? Eller så anas och pratas det, men man vill ju inte lägga sig i och man vet ju inte vad hon har gjort heller?

 
Tara

Tara

4 januari 2011 23:08

Det finns också de som importera både fruar och flickvänner för att tjäna pengar på att de försätts i prostitution i Sverige. De far väldigt illa och utdöms inget skadestånd av rättsväsendet med nuvarande lagar.
Se inlägget Norrlandshallicken

http://traffic.bloggsida.se

Viktoria

5 januari 2011 11:04

Det måste fan komma tillstånd en lagändring som skyddar dessa kvinnor!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viktoria - 18 maj 2012 13:42

smyger sig det man inte minns.    Ma petit Julie har gjort ett alldeles för kort nedtrampstamp i Vogelsee.   Vi åt vin och drack sushi igår (ja, jag har skrivit helt korrekt) talade om hennes gammelmorfar och hur ledsen hon blir över att Hass...

Av Viktoria - 22 november 2011 00:47

Heil och tack för att Ni finns; Ni som ärar konungariket Sverige. Ni som ärar den ariska rasen. Ni som ärar den Kristna tron och Moralen. Ni som ärar förtryck, rasism och hat.    Välkomna, Ni patrioter, naturdemokrater och sverigedummokra...

Av Viktoria - 30 september 2011 08:00

Hassan släppte ut hönsen igår, de vill i inte gå in sedan. Avfärden mot Stockholm skedde därför inte förrän rätt exakt 15.00. Hittad till hundpensionatet i Järvsö utan större problem och dumpade Wilma där och drägglade över omplaceringskatterna. hass...

Av Viktoria - 27 september 2011 14:04

och jag är en värdelös mamma!   Igår var jag med den långe sonen på HM och köpte jeans till honom (herravdelningen) Han försvann hela tiden, det gör han jämt. Jag tittar och tittar och tittar, han finns ingenstans. Nu är detta inget nytt fenome...

Av Viktoria - 9 september 2011 10:33

Sista pro(ö)vning inför kröningen av Heinz Gustav VII Adolf 00.01 11/9 slutade nästan i katastrof. Efter att ha haft skjortan på bild i över 20 år upptäcker han att Bajen-märket sitter på fel sida!     Suddigt, jo man blir suddig i kanterna ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards