Direktlänk till inlägg 10 januari 2011

YES YES YES!

Av Viktoria - 10 januari 2011 17:24

Om jag vore


Av Viktoria - 31 augusti 2010 19:25

prostituerad, skulle jag inte ha sex gratis. Jag skulle absolut inte ha det om jag var "beställd".

Ändå hävdar män i rätten att det är så, de har inte köpt sex. Det var gratis. Ska man tro dem så skulle prostitution inte finnas, för det finns ju inga köpare!

Magnus Hedman är ju ABSOLUT ingen köpare, allt var ju gratis och att kvinnan ifråga var prostituerad hade han ingen ANING OM...

Yeah right, klart det är så! Män köper inte sex!


Nu är de jävlarna dömda, HA!



"– Det är olagligt att köpa sex och därför är det viktigt att fallet tas upp i hovrätten. Jag anser att tingsrätten har gjort en oriktig bedömning, sa kammaråklagare Karin Sigstedt till Aftonbladet.

Hovrätten gick i dag på hennes linje.

Angående Magnus Hedman menar hovrätten att flickorna som var med i sällskapet var hårt sminkade och talade engelska med kraftig brytning och var klädda på ett sätt så att det borde stått klart, eller i vart fall ha framstått som möjligt, att de var betalda eskortflickor.

Vad gäller Dulee Johnson anser rätten att hans förklaring till vad som hänt är en efterhandskonstruktion."


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8389120.ab

 
 
Ingen bild

noboytoy

10 januari 2011 19:30

Alltså..jag håller med! HAHA!!

När jag läste dessa mäns försvar som lades fram för tingsrätten så satte jag kaffet i halsen. Så oerhört skrattretande och helt absurt! Som en komedi!

Men, detta är inte ovanligt i våra domstolar när det gäller prostitutionsköp, våldtäkt mot både barn och vuxen samt kvinnomisshandel.

Varför förutsätts att män som Hedman "inte har förstått" att flickorna var prostituerade? Varför förutsätts det att Hedman är pantad? Hårfärgen?

Sa blondinen.

Viktoria

10 januari 2011 19:44

Tyvärr är det inte ovanligt och jag anser att nämndemän utses på fel sätt. Skit i partipolitiken välj människor som läst beteendevetenskap istället. Eller vad som helst!
Att Hedmans historia inte var trovärdig förstod vilken idiot som helst (som jag) men då är jag ju inte blond heller...

Jag antar att det jag vill komma fram till är att huruvida du blir dömd eller inte beror på lekmän, som inte har annan erfarenhet än att de är medlemmar i ett parti. Jo, Fru Fortuna är blind men inte på det sätt som menades!

 
Ingen bild

noboytoy

10 januari 2011 22:07

Ja, eller välj åtminstone personer som har något som helst vett i knoppen. Det hade uppenbarligen inte tingrättens nämndemän.

Viktoria

10 januari 2011 23:45

Nä, det tråkiga är att de oftast inte har vett nämndemännen!
Jag vet själv att jag skulle vara urdålig och partisk som alla andra, fast tvärtom! Är det begripligt?

 
Isa

Isa

11 januari 2011 16:52

Å sedan finns det män som hävdar att det inte kunde vara våldtäkt eftersom de betalade...
Tänk så underbart plastisk männens verklighet tycks vara ibland! :D

http://isanj.bloggplatsen.se

 
Shed Light

Shed Light

12 januari 2011 14:17

Bra att hovrätten inte köpte dessa efterhandskonstruktioner!
Då kan alla säga det, "vi fatttade tycke för varandra", ja i en kvart eller så, fy f-n va korkat.

http://shedlight.bloggplatsen.se

 
Tara

Tara

12 januari 2011 14:23

I domen, där tingsrättens dom är vidlagd, anges ett antal skäl till varför bl a Hedman skulle fällas. Det konstiga var att han och fotbollsstjärnan blev friade i tingsrätten.
Har skrivt om tingsrättdomen i inlägget Europeisk sexhandel och "kändisar". Media har bara fokuserat på dessa köpare utan att inse att de utgör bevisning i ett koppleriärende i första hand.
Det är så som sexköpare, "torskar " används mer och mer idag.
Så även om de flesta erkänner direkt vid kontakt med polis, kan de numera riskera hamna i domstol, vilket natuligtvis är bra som avskräckande effekt och därmed begränsande faktor för människohandeln.

http://traffic.bloggsida.se

 
baraenjeppe

baraenjeppe

12 januari 2011 18:28

Fast vad var det för muppigt straff...2500 kronor i böter....! , eller kanske var han ute efter att lära sig lite rumänska...språkintresserad kanske..

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Viktoria

12 januari 2011 18:37

Det håller jag med ett löjligt straff, men de blev iallafall dömda! Jamen flickorna pratade ju engelska med stark brytning, så jag tror inte att det var språklektioner han var ute efter...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viktoria - 18 maj 2012 13:42

smyger sig det man inte minns.    Ma petit Julie har gjort ett alldeles för kort nedtrampstamp i Vogelsee.   Vi åt vin och drack sushi igår (ja, jag har skrivit helt korrekt) talade om hennes gammelmorfar och hur ledsen hon blir över att Hass...

Av Viktoria - 22 november 2011 00:47

Heil och tack för att Ni finns; Ni som ärar konungariket Sverige. Ni som ärar den ariska rasen. Ni som ärar den Kristna tron och Moralen. Ni som ärar förtryck, rasism och hat.    Välkomna, Ni patrioter, naturdemokrater och sverigedummokra...

Av Viktoria - 30 september 2011 08:00

Hassan släppte ut hönsen igår, de vill i inte gå in sedan. Avfärden mot Stockholm skedde därför inte förrän rätt exakt 15.00. Hittad till hundpensionatet i Järvsö utan större problem och dumpade Wilma där och drägglade över omplaceringskatterna. hass...

Av Viktoria - 27 september 2011 14:04

och jag är en värdelös mamma!   Igår var jag med den långe sonen på HM och köpte jeans till honom (herravdelningen) Han försvann hela tiden, det gör han jämt. Jag tittar och tittar och tittar, han finns ingenstans. Nu är detta inget nytt fenome...

Av Viktoria - 9 september 2011 10:33

Sista pro(ö)vning inför kröningen av Heinz Gustav VII Adolf 00.01 11/9 slutade nästan i katastrof. Efter att ha haft skjortan på bild i över 20 år upptäcker han att Bajen-märket sitter på fel sida!     Suddigt, jo man blir suddig i kanterna ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards