Direktlänk till inlägg 12 januari 2011

Sundsvall i måndags...

Av Viktoria - 12 januari 2011 12:52

Hamnade bakom en plogbil, så bussen blev över 20 min försenad. 4:an står inne så jag bryter helt mot min vanliga karaktärshållning och klämmer mig först av bussen och galopperar mot lokalbussen. Frågar chauffören snällt om jag kan åka på övergång för bussen var så försenad från H-sand. Det fick jag.


Öronläkaren var gammal nog att kunna vara mitt barn, hell, det är inte omöjligt att han är lika gammal som min son. Typ 13 alltså.


Han sög rent mitt öra och jag fick titta, så nu kan jag också bli läkare på ÖNH. Nya örondroppar fick jag också, tydligen hade den förste dilettantläkaren gett mig helt fel, dessutom hade jag inget gegg i öronen, så vad var det som blev bortsuget nu då?


Sundsvall är jobbigt att vara i, särskilt på sjukhuset eftersom att pappa dog där. Jag tänker ju nästan aldrig på honom, utom när jag är just i Svall.


Halkade iväg ner på stan efter att öronen var klara.  EN tanke som flög förbi var, jag ringer pappa så kommer han och hämtar mig. Hm, det skulle nog vara lite svårt, eftersom han är död. Kan ju ta en jäkla tid liksom....


Träffade Björn T på bussen, det var kul skitsnacket om hans politiska kollegor flödade.

Sandris ex nya tjej har pluggat med honom ett tag. Hon undrade varför han inte var som Lisbeth Salander med tanke på hans diagnos. Jag tjöt av skratt! Vilka idioter det finns, lärare skulle hon bli också...


Sedan dess har jag sovit, mycket sömn att ta igen. Kännde i måndags hur oerhört uppskruvad jag började bli. Prata och vara charmerande med människor jag inte känner, fast fortfarande så pass frisk att jag kunde styra de impulserna och reagera på dem.


Harri H ringde på kvällen, kom ut ur fängelset i julas och är bostadslös. Jag var jättebekymrad, och meddelade att jag önskar att han kunde bo hos mig, men han vet varför det inte går.  En helg, ok om, han absolut inte har någonstans att ta vägen.


Nu visade det säg att han var hos Hasse B, nere i Hälsingland och Christian I hade hämtat honom när han muckade "barnvaktat" honom över jul, tills Hasse tog över i nyår.


Så nu är jag nerbjuden till Christian, vilket kommer att bli underbart! Han är en ljuvlig människa! Det har alltid varit en väldigt stark dragningskraft mellan oss. Första gången vi täffades var jag 16 och han 15, vi satt i hans lilla krypin på Pipeline, där han bodde för tillfället och diskuterade Gustav II Adolf hela natten, lycka för mig!

 
 
jeppe

jeppe

12 januari 2011 18:17

Sög läkaren ditt öra, vilken snuskhummer!
Vafanken , vem är den där Christian, vi skall ju gifta oss!!

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Viktoria

12 januari 2011 18:40

Japp en trettonårig snuskhummer, men han var bra på att suga. ;D

Har du sålt din lägenhet än, så vi kan köpa vårt torp?

Annars är det unghingsten Christian som gäller, han är ju hela ett år och några månader yngre än mig!

 
baraenjeppe

baraenjeppe

13 januari 2011 00:27

Men usch snuskiga tant, det är ju killen som skall vara äldre!! ;) lycka till med C bye the way! ;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Viktoria

13 januari 2011 02:50

Jag vet att det ska vara så Anna-Nicole och den nästan döde miljardären. Hugh Hefner och hans 60 år yngre fästmö. Det måste vara jobbigt för dig att din fästmö inte kommer att födas förrän om 30 år?

Tack, jag och män, HA jag behöver all lycka i världen! Det är mest bara skitkul att träffa en riktigt god gammal vän!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viktoria - 18 maj 2012 13:42

smyger sig det man inte minns.    Ma petit Julie har gjort ett alldeles för kort nedtrampstamp i Vogelsee.   Vi åt vin och drack sushi igår (ja, jag har skrivit helt korrekt) talade om hennes gammelmorfar och hur ledsen hon blir över att Hass...

Av Viktoria - 22 november 2011 00:47

Heil och tack för att Ni finns; Ni som ärar konungariket Sverige. Ni som ärar den ariska rasen. Ni som ärar den Kristna tron och Moralen. Ni som ärar förtryck, rasism och hat.    Välkomna, Ni patrioter, naturdemokrater och sverigedummokra...

Av Viktoria - 30 september 2011 08:00

Hassan släppte ut hönsen igår, de vill i inte gå in sedan. Avfärden mot Stockholm skedde därför inte förrän rätt exakt 15.00. Hittad till hundpensionatet i Järvsö utan större problem och dumpade Wilma där och drägglade över omplaceringskatterna. hass...

Av Viktoria - 27 september 2011 14:04

och jag är en värdelös mamma!   Igår var jag med den långe sonen på HM och köpte jeans till honom (herravdelningen) Han försvann hela tiden, det gör han jämt. Jag tittar och tittar och tittar, han finns ingenstans. Nu är detta inget nytt fenome...

Av Viktoria - 9 september 2011 10:33

Sista pro(ö)vning inför kröningen av Heinz Gustav VII Adolf 00.01 11/9 slutade nästan i katastrof. Efter att ha haft skjortan på bild i över 20 år upptäcker han att Bajen-märket sitter på fel sida!     Suddigt, jo man blir suddig i kanterna ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards