Direktlänk till inlägg 17 januari 2011

Det finns fler som tänker

Av Viktoria - 17 januari 2011 10:25

som Shedlight http://shedlight.bloggplatsen.se/2011/01/10/4331970-carlgren-fabulerar-varre-an-rodluvan/


Jan Guillou, har precis samma åsikter!


Han kallar Carlgren för lögnare och säger även att;


"Själva sakfrågan är mycket enkel, också för den som själv är jägare. Man skjuter inte utrotningshotade djur. Det är lika befängt att tänka sig att skjuta på den sällsynta havsörnen som på den sällsynta vargen."


Nu finns det säkert jägare som kan tänka sig att skjuta havsörn också, de tar ju också en och annan hund, och kanske ännu värre, konkurerar med harjägarna?


Han uppger att 71% i Sverige vill ha vargen kvar. I Dalarna är majoriteten, visserligen inte stor med sina 54% som vill ha vargen kvar.

Dessutom säger han att vildsvin dödar 10 ggr fler hundar än vad vargen gör.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/janguillou/article8417393.ab


Jag gör avbön på en gång, är det så att hans siffror inte stämmer, så är det inte mitt fel. Jag kunde visserligen ha tillbringat tid med att kontrollera riktigheten i dem, men jag har bättre saker för mig.


Nu undrar jag hur många grythundar som dör varje år? Jag gissar att de är fler än de som blir riven av vargar. Som sagt det är en gissning...

 
 
Ingen bild

noboytoy

17 januari 2011 18:13

Jag blir extremt upprörd över detta varghat! Om det nu är så få vargar kvar i vårt land att man till och med funderar på att behöva importera varg...?

Varför denna avrättning av fullt friska djur?

Hat, hat, hat! Människan är dum i huvet!

Viktoria

17 januari 2011 18:57

Det finns ju ingen anledning att importera vargar, när alla som blev skjutna förra året var genetiskt friska. Kan också varit så att alla de genetiskt friska vargarna blev skjutna, vem vet?
Sedan kan vi räkna in de påkörda och de som dött tjuvjaktsdöden, för de är många.
Jag hoppas verkligen att EU stoppar detta infantila hat mot vargar som vissa människor tycks hysa.
Det är synd om människor som är dumma i huvudet men att vargdödarlobbyn får bestämma så mycket är tragiskt!

 
susanna55

susanna55

17 januari 2011 23:18

Det är lite sport att vara jägare, eller hur... Tänk att kunna pricka något levande som rör sig, skaffa sig en trofé även om man inte kan hänga den på väggen. Fattar inte hur man kan döda något levande utom i självförsvar faktiskt, och i det här fallet är det ju helt absurt.

http://susanna55.bloggplatsen.se

Viktoria

18 januari 2011 01:39

Jamen, herregud! De förstör ju älgjakten!
Att hundar blir ihjälsparkade av älgar, eller så skrämda att de inte ställer älg, det gör ju inget!Bara att knacka dem i pannan. Det är vad som händer med hundar som inte vill jaga.
Då är inte jägare så väldigt blöthjärtade när de gäller hundar!

 
baraenjeppe

baraenjeppe

18 januari 2011 21:04

Instämmer i NBT och Susannas kommentarer...hat av varg, samt jägarens penisförlängare att skjuta djur äcklar mig...varg är del av sveriges fauna, bor man nära varg får man fan inse det och ta naturliga skyddåtgärder, vilket djur blir nästa att skjuta av kan man undra?

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Viktoria

19 januari 2011 09:23

Jag förstår inte heller vargen utgör ett naturligt inslag i Sverige. Vad jag förstått det som subventioneras stängselbyten av staten. Detta tycks dock vara utan betydelse. Bestämmer man sig för att slå upp bopålarna i varghägnet på Kolmården och odla får, så nog fan ska vargen bort därifrån!

 
Ingen bild

noboytoy

19 januari 2011 00:55

Tanken var ju att skjuta de "icke-friska" vargarna. Men det vet vi ju nu att det inte blev så. Man sköt de friskaste!

Håller med! Stoppa idiotin nu!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viktoria - 18 maj 2012 13:42

smyger sig det man inte minns.    Ma petit Julie har gjort ett alldeles för kort nedtrampstamp i Vogelsee.   Vi åt vin och drack sushi igår (ja, jag har skrivit helt korrekt) talade om hennes gammelmorfar och hur ledsen hon blir över att Hass...

Av Viktoria - 22 november 2011 00:47

Heil och tack för att Ni finns; Ni som ärar konungariket Sverige. Ni som ärar den ariska rasen. Ni som ärar den Kristna tron och Moralen. Ni som ärar förtryck, rasism och hat.    Välkomna, Ni patrioter, naturdemokrater och sverigedummokra...

Av Viktoria - 30 september 2011 08:00

Hassan släppte ut hönsen igår, de vill i inte gå in sedan. Avfärden mot Stockholm skedde därför inte förrän rätt exakt 15.00. Hittad till hundpensionatet i Järvsö utan större problem och dumpade Wilma där och drägglade över omplaceringskatterna. hass...

Av Viktoria - 27 september 2011 14:04

och jag är en värdelös mamma!   Igår var jag med den långe sonen på HM och köpte jeans till honom (herravdelningen) Han försvann hela tiden, det gör han jämt. Jag tittar och tittar och tittar, han finns ingenstans. Nu är detta inget nytt fenome...

Av Viktoria - 9 september 2011 10:33

Sista pro(ö)vning inför kröningen av Heinz Gustav VII Adolf 00.01 11/9 slutade nästan i katastrof. Efter att ha haft skjortan på bild i över 20 år upptäcker han att Bajen-märket sitter på fel sida!     Suddigt, jo man blir suddig i kanterna ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards