Direktlänk till inlägg 21 januari 2011

Jag är ett sådant jävla snille

Av Viktoria - 21 januari 2011 16:37

och det säger jag utan den minsta ironi!


Sedan jag fick den nya spisen har ugnslampan inte fungerat. Ok, jag måste väl köpa en, tyvärr med ett minne som ett trasigt såll, har jag inte kommit ihåg det.

Så nu djävlar ska jag skriva upp det på en lista och ej heller glömma fläktlampor som jag inte minns när jag hade sist.


Vad gör då en klok flicka, jo hon kollar vad det ska vara för lampa i ugnen, jag fick lite bråka innan innan "skyddskupan" ville lossna, men skam den som ger sig!

När jag fick upp den insåg jag snabbt att ugnslampor ingår visst, men den verkade ha exploderat, bara sockeln sitter kvar *suck*


Jag slår på ugnen så att jag kan se slocknade lampor när jag slagit av rätt säkring, letar fram lämplig tång.

Hoppsan hur fan ska jag se vad jag gör?

Drar således ut spisen från väggen kollar om jag kan lägga ner den på golvet. Attans, det är sladden för kort för.

Lutar då spisen mot väggen, får dra fram den lite till, hålla upp ugnsluckan med armbågen och då ser jag nästan vors jag ska.

Lite trassligt en jag fick lös sockeln, satte i en ny lampa, slog av ugnen, slog på säkringen. Nu fungerar det! YEEES!


Det är bara att plocka ner sängar som går nästan upp till taket som är omöjligt, men det är det nog för vem som helst som är 1.60


Annars kan jag säga att jag skruvade ihop sängstommen till min 1.60 breda säng helt själv och skruvade ihop tre Billybokhyllor med glasdörrar helt själv också.


Att jag gör sådant är förmodligen en livslång protest mot min far som inte trodde att flickor var kapapla till sådant. Detta från en man som massakrerade vår första plastjulgran med tång och hammare...

Fiska med kastspö var också för komplicerat för flickor, tveksamt om han tyckte de skulle göra det överhuvudtaget? Tank att den underbare sambon jag hade lärde mig på fem röda när jag var 18...


Så kom fan inte och säg att jag inte kan!

Bra för Jeppen att veta inför vårt kommande bröllop, (samt att jag kände för att påtala min förträfflighet)!

 
 
Ingen bild

noboytoy

22 januari 2011 20:13

Puh, jag blir svettig bara av att läsa...

Viktoria

22 januari 2011 23:05

Äh, bra kvinna reder sig själv, så jag vet att du gör det också!

 
Maria

Maria

23 januari 2011 01:10

låter precis som jag! folk verkar tro att kvinnor inte klarar av att göra rent vattenlåset på handfat, koppla in en tv, använda slagborr och fixa el-kontakter... men det kan vi visst det! det och mycket mer!!

http://quovadis.bloggplatsen.se

Viktoria

23 januari 2011 10:09

Absolut, vad är det för problem med att rengöra ett vattenlås? Jag kan också koppla in tv och allt som hör till, fixa med datorer, måste dock erkänna att jag avskyr det, så det håller jag på att undervisa min son i *skäms*
Fixa eluttag är jag mycket dålig på, men sladdar till lampor och koppla in en av/på knapp på en sladd fixar jag lätt som en plätt!
Faktum är att de ska jag ta och göra till julstjärnesladdarna när de ska fram igen!

 
jeppe

jeppe

26 januari 2011 12:29

Viktoria//
Mycket bra, du gör allt sådant som att fixa och dona, och jag går bara omkring och är sexig? OK? ;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Viktoria

26 januari 2011 12:57

Japp, särskilt när du lagar mat och städar!

 
jeppe

jeppe

26 januari 2011 15:32

meh...jag trodde det räckte att vara sexig..men okej då, fast du får ta hand om grillningen samt att avliva alla läskiga insekter

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Viktoria

26 januari 2011 15:49

Självklart tar jag hand om grillningen, gullet! Vill ju inte att du skall göra illa dig!.
Tyvärr dödar jag inte insekter jag släpper ut dem! Allt enligt min live & let live teori!

 
jeppe

jeppe

28 januari 2011 12:28

bara döda spindlar? ok? we have a deal?

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Viktoria

28 januari 2011 17:10

Här dödas inget Jeppen! De blir utsläpta i naturen, fast är det på hösten/vintern och kallt brukar jag ge dem några timmars försprång, så de hinner gömma sig alltså.
Blir våra små spindlar fleråriga?

 
jeppe

jeppe

30 januari 2011 14:11

Ärligt talat är jag en mes där faktiskt, avskyr spindlar, har fortfarande trauma efter ha haft en svarta änkan på min fot när jag hälsade på syrran i texas...men döda andra livsformer gör jag inte , oavsätt hur läskiga det är...jag är tom sådan att jag irriteras över gullandet med "gulliga djur" och tycker synd om de fula....

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Viktoria

30 januari 2011 16:06

Tycker du synd om fästingar?

 
jeppe

jeppe

31 januari 2011 09:26

NJae...det är undantaget ;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Viktoria

31 januari 2011 11:35

och spindlar? Hur är det med blodiglar?

 
jeppe

jeppe

31 januari 2011 15:44

blodiglar kan man ju använda medicinskt har jag hört ;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Viktoria

2 februari 2011 13:46

Men är de gulliga?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viktoria - 18 maj 2012 13:42

smyger sig det man inte minns.    Ma petit Julie har gjort ett alldeles för kort nedtrampstamp i Vogelsee.   Vi åt vin och drack sushi igår (ja, jag har skrivit helt korrekt) talade om hennes gammelmorfar och hur ledsen hon blir över att Hass...

Av Viktoria - 22 november 2011 00:47

Heil och tack för att Ni finns; Ni som ärar konungariket Sverige. Ni som ärar den ariska rasen. Ni som ärar den Kristna tron och Moralen. Ni som ärar förtryck, rasism och hat.    Välkomna, Ni patrioter, naturdemokrater och sverigedummokra...

Av Viktoria - 30 september 2011 08:00

Hassan släppte ut hönsen igår, de vill i inte gå in sedan. Avfärden mot Stockholm skedde därför inte förrän rätt exakt 15.00. Hittad till hundpensionatet i Järvsö utan större problem och dumpade Wilma där och drägglade över omplaceringskatterna. hass...

Av Viktoria - 27 september 2011 14:04

och jag är en värdelös mamma!   Igår var jag med den långe sonen på HM och köpte jeans till honom (herravdelningen) Han försvann hela tiden, det gör han jämt. Jag tittar och tittar och tittar, han finns ingenstans. Nu är detta inget nytt fenome...

Av Viktoria - 9 september 2011 10:33

Sista pro(ö)vning inför kröningen av Heinz Gustav VII Adolf 00.01 11/9 slutade nästan i katastrof. Efter att ha haft skjortan på bild i över 20 år upptäcker han att Bajen-märket sitter på fel sida!     Suddigt, jo man blir suddig i kanterna ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards