Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

Kvinnor kan inte köra bil,

Av Viktoria - 27 januari 2011 09:06

det vet ju alla! Ja, män iallafall.


Min mamma fick nästan aldrig köra bil för min pappa, när vi om sommrarna gjorde den 90 mil långa resan till Öland. Körde han, bara han med en paus för sömn på en parkering någonstans.


Min pappa körde som en huvudlös kyckling, min mamma var en fantastisk bilförare, tills hon tappade synen. Det blev hon efter nästan 27 års äktenskap, vid skilsmässan och en inköpt Nissan Micra, där hon till skillnad från pappas 740, inte beövde ha stolen längst fram, sträcka hela benet och foten för att få kopplingen i botten. 740'n är inte gjord för 1.60 långa kvinnor, jag övningskörde med den så jag vet, övningskörningen med pappa var förresten en skräckupplevelse, men det är en annan

historia.


I höstas när jag var på väg till COOP med Jazz höll jag på att bli påkörd av en äldre man. Först saktade han in, sedan gasade han, han tycktes bestämma sig för att det inte var något övergångställe där vi gick. Ok, det är en massa ombyggnationer av vägar i Härnösand. Denna plats hade dock temorärt uppsatta HerrGårman.


Han började vifta och hytta med näven (i bästa pappastil) mot mig. Jag viftade tillbaka i den italienska stilen, som jag använder när jag pratar, fast på ett argt sätt och avslutade med att peka på skylten. 


Jazz blev lite förvånad och stolt över min ilska. Jag tar mig nämligen från att "alltär mittfelsymptomet" till att stå på mig, bli förbannad (inte dör jag av det heller) och säga ifrån.


Andra gången jag höll på att bli överkörd på ett övergångsställe, var bara någon vecka sedan. Eftersom att snödjupet i Härnösand är ca 1.40 är snödrivorna gigantiska, det är inte helt fel att kalla dem snöberg. Anser jag att om man ska köra ut ur en rondell och sikten är helt skymd, tar du det jävligt försiktigt. Dessutom kan du vara rätt säker på att utfarten till en rondell har ett övergångställe. Sikten var inte heller bra, det var rätt mörkt och snöade om jag inte minns helt fel. Som sagt har du hjärna och har lärt dig grunderna i trafikvett, kör du JÄVLIGT försiktigt. Det är ditt ansvar som bilförare att anpassa hastigheten till rådande förhållanden. (vilket jävligt få män tycks veta)


Hur kan jag nu vara så tvärsäker på att män inte kan köra bil? Jo, IF har gjort en undersökning som visar att;



"I 15 av 16 olyckor där en gående avlidit är fordonets förare en man. Sammanlagt gäller analysen 468 dödsolyckor med påkörda fotgängare, rapporterar Dagens Nyheter.

– En sak är helt klar: om alla körde som en kvinna skulle vi ha halverat antalet olyckor för flera år sedan, säger forskaren Åsa Ersson på Trafikverket."

 







 
 
susanna55

susanna55

27 januari 2011 16:08

Var inne och kommenterade under artikeln, men man ger upp... Motståndet är kompakt.

http://susanna55.bloggplatsen.se

Viktoria

27 januari 2011 16:18

Jag orkar aldrig läsa kommentarerna, de är för idiotiska. Jag läser hellre något spännande och intressant som "vilken stjärna som ligger med vem" ;D

 
Ingen bild

Sandra

27 januari 2011 18:34

Ha! Det är väl det aftonbladet är till för? Allt annat är bara trist utfyllnad för idioter att sitta och tro sig vara smart och sprida sitt hat. Stjärnor som ligger runt är det enda de egentligen kan något om. AB alltså =)
Män är bäst. Glöm aldrig bort det.......

Viktoria

27 januari 2011 19:03

Huruduru i vårt samhälle är det omöjligt att glömma.

I

 
Kristina

Kristina

27 januari 2011 19:02

Du är smart! Det är alltid givande att gå in och läsa på din blogg! Instämmer helt med dig om bilförare. Jobbar på Trafikverket... Har dessutom fått whiplash av att en gammal gubbe körde in i vår bil bakifrån när vi STOD STILLA VID ETT RÖDLJUS sedan flera minuter! Han kom bara tuffande och körde rätt in i oss! Sen småskrattade han nerväst hela tiden medan vi väntade på polis. Ta ifrån dom körkortet! Om folk VISSTE hur mycket olyckor som sker med gamla förare (gubbar mest) skulle dom sätta sig ner och snacka med gamla pappa... Jag hytter förresten också vid övergångsställen ;) Den som har ett problem med det har ett problem med mig! Vi ses!;)

http://http;//notreadytomakenice.bloggplatsen.se

Viktoria

27 januari 2011 19:07

Aahhh, vad glad jag blir att du gillar min blogg!

Jag älskar när de säger, men det var ju du som TVÄRBROMSADE! Mycket möjligt men det var du som inte höll avståndet. Jävla puckon!

 
Shed Light

Shed Light

27 januari 2011 21:32

Jag anser att de klart mest aggressiva i trafiken är 65+gubbar.
Känner igen de situationer du varit med om.
Man blir så förbannad, helt rätt att säga ifrån!
Ta ingen skit! som någon i ett barnprogram sa en gång, (kommer inte ihåg vem).
Har blivit nästan avsiktligt påkörd när jag cyklade en gång (har bloggat om det)av en gubbe, som sen tvärstannade för att skälla ut mig!
När jag kör bil, så vet jag att denna kategori män är beredda till vad som helst för att få rätt,
t o m våld.

http://shedlight.bloggplatsen.se

Viktoria

28 januari 2011 06:03

Grynet var det.
Ah, jag ska inte börja med cykelövergångställ. Äldre människor har totalt missat att de finns. Övergångställ + cykel = lovligt villebråd. Dessutom tror jag flertalet har teorin att äldre människor går långsamt bara för att jävlas, så att de ska få stå och vänta länge!

 
Ingen bild

noboytoy

28 januari 2011 01:13

Hälsningar från en kvinna som har kört prickfritt i över 18 års tid! (borde belönas mer på försäkringen).

Min prickfria körning beror inte på att jag har kört bil mindre än män. De senaste 8 åren har jag kört ca 35 mil i veckan. Plus lite andra långresor till fjälls osv.

Jag är livrädd när jag åker med pappa, brorsan och för att inte tala om den senaste karln jag dejtade. Han körde som en yr jävla höna och jag fruktade allvarligt talat för mitt liv.

När jag åker med mamma går det ganska långsamt men tryggt, lugnt och stabilt.

Syrran är livsfarlig i trafiken men hon får aldrig köra för sin gubbe. Ändå kör gubben tio ggr värre än syrran.

Slutsats: visst kör kvinnor bil bättre än män! Detta påstående styrks också av undersökningen.

Män blir nog sårade av detta faktum. Därför gapar dom i högan sky och skryter med sin egen förträfflighet. Som i det här fallet är inbillad.

Viktoria

28 januari 2011 06:00

Det är som Susanna skriver, kör män dåligt är det också kvinnors fel!

 
regnnatt

regnnatt

28 januari 2011 09:56

Ibland måste jag ge mig ut i bloggvärlden, på jakt efter vackra ord med riktigt innehåll. Och så snubblar jag in här! Skönt! Jag återkommer :)

http://detvarsavisa.blogspot.com

Viktoria

28 januari 2011 17:14

Återgäldade genast besöket och blev ytterligt förtjust!

 
jeppe

jeppe

28 januari 2011 12:25

Meh...inte kan ni kvinnor göra bättre en oss män, även om det står i statestiken...*kränkt och ledsen man* ;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Viktoria

28 januari 2011 17:12

Håll käft, ditt jävla mansluder, vet din plats! Din plats är kränk och ledsen LÄNGST NER PÅ BOTTEN!

 
Ingen bild

noboytoy

28 januari 2011 17:17

Muahahah!!!

Vikki, din kommentar till Jeppen, ahahah!!!!

Skulle ni gifta er?

Jag ser Jeppen framför mig i halsband med nitar och koppel, liggande på alla fyra medan vackra Vikki står bredvid och domderar i höga svarta lackstövlar och piskan i högsta hugg! Hahahahh!!!

Viktoria

28 januari 2011 17:54

Nejenejnej! Han blir snart så vältränad att jag kan använda en hundvissla. Vem orkar lyfta på armen hela tiden för att piska?

 
jeppe

jeppe

30 januari 2011 14:09

:)
Hundvissla? hmm detta äktenskap verkar farligt för stackars Jeppen...;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Viktoria

30 januari 2011 16:05

Föredrar du en 9-svansad katt?

 
jeppe

jeppe

31 januari 2011 09:26

Jag kanske föredrar både och... ;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Viktoria

31 januari 2011 11:32

Hurrudurru, nu ska du inte bli för krävande här, det är så jäkla avtändande!

 
jeppe

jeppe

31 januari 2011 15:43

Oj skall genast sluta, förlåt så mycket ;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Viktoria

2 februari 2011 13:50

Tack! Bry inte din lilla hjärna med annat än håll käften och var snygg allt utöver det är avtändande!

 
jeppe

jeppe

3 februari 2011 09:29

självklart, skall bara kila i väg och sätta på mig ngt piffigt så du blir på bättre humör;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Viktoria

3 februari 2011 10:16

Så ska det låta gullet!

 
baraenjeppe

baraenjeppe

14 februari 2011 18:34

nu har du ju kärat ner dig i gubbfan ;)..så nu tänker jag minsann inte vara lydig längre..;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Viktoria

14 februari 2011 20:10

Ni får dela på mig?

 
baraenjeppe

baraenjeppe

14 februari 2011 22:59

Hmmm...låter helt okej för mig ;)
Gubbfan tar alla långa skogspromenader och klyver ved och så, och jag är vid soffan och myser?

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Viktoria

15 februari 2011 10:45

Det skulle jag ju göra! "Gubbfan" ska också strutta och kråma sig!

 
jeppe

jeppe

15 februari 2011 10:53

Meh....skall du ha oss samtidigt...herregud finns det inget stopp för dina snuskerier..*asg*

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Viktoria

15 februari 2011 13:06

Gillar inte män snuskerier? Klarar du inte att vara en del i mitt harem, ansöker jag om skilsmässa omedelbart!

 
jeppe

jeppe

15 februari 2011 15:08

Inte jag inte..jag är rättrådig, moralistisk och allmänt gudfruktig!

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Viktoria

15 februari 2011 17:28

Usch och fy! Du får skilsmässopappren med posten senast torsdag!

 
baraenjeppe

baraenjeppe

15 februari 2011 18:13

Äntligen fri!! kan vi vara vänner iallfall? ;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Viktoria

15 februari 2011 19:12

Vadå, äntligen fri? Enda skillnaden är att du fråntas dina äktenskapliga rättigheter och får sitta fastkedjad i fängelsehålan!

 
jeppe

jeppe

16 februari 2011 11:33

Men...snälla ...*ser söt ut och blinkar*..kan jag inte få komma ut ibland iallfall

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Viktoria

16 februari 2011 13:06

Beror helt och hållet på hur du sköter dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viktoria - 18 maj 2012 13:42

smyger sig det man inte minns.    Ma petit Julie har gjort ett alldeles för kort nedtrampstamp i Vogelsee.   Vi åt vin och drack sushi igår (ja, jag har skrivit helt korrekt) talade om hennes gammelmorfar och hur ledsen hon blir över att Hass...

Av Viktoria - 22 november 2011 00:47

Heil och tack för att Ni finns; Ni som ärar konungariket Sverige. Ni som ärar den ariska rasen. Ni som ärar den Kristna tron och Moralen. Ni som ärar förtryck, rasism och hat.    Välkomna, Ni patrioter, naturdemokrater och sverigedummokra...

Av Viktoria - 30 september 2011 08:00

Hassan släppte ut hönsen igår, de vill i inte gå in sedan. Avfärden mot Stockholm skedde därför inte förrän rätt exakt 15.00. Hittad till hundpensionatet i Järvsö utan större problem och dumpade Wilma där och drägglade över omplaceringskatterna. hass...

Av Viktoria - 27 september 2011 14:04

och jag är en värdelös mamma!   Igår var jag med den långe sonen på HM och köpte jeans till honom (herravdelningen) Han försvann hela tiden, det gör han jämt. Jag tittar och tittar och tittar, han finns ingenstans. Nu är detta inget nytt fenome...

Av Viktoria - 9 september 2011 10:33

Sista pro(ö)vning inför kröningen av Heinz Gustav VII Adolf 00.01 11/9 slutade nästan i katastrof. Efter att ha haft skjortan på bild i över 20 år upptäcker han att Bajen-märket sitter på fel sida!     Suddigt, jo man blir suddig i kanterna ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards