Direktlänk till inlägg 6 augusti 2010

Förfärlig dag

Av Viktoria - 6 augusti 2010 20:33

så jag tänkte räkna upp några filmer jag tror är förfärliga och aldrig tänker se...


1. Titanic


2. Gladiator och andra filmer med Russel Crowe


3. Matrix, hur många de nu är?


4. Lord of the Rings 2&3, tyvärr såg jag 1:an, de slogs hela tiden...


5. Star Wars, har nog sett en liten bit här och där, tillräckligt för att övertyga mig om att aldrig se en hel film.


6. Forrest Gump, har faktiskt aldrig sett den och tänker inte göra det heller.


7. Någon av de där vampyrfilmerna, jag har läst böckerna, det räcker så. (Vill jag se vampyr tar jag en med Bela Lugosi)


Härmed önskar jag eder alla g'natt och hoppas att jag får sova utan äckliga mardrömmar, så att jag kan vakna med ett leende på läpparna imorgon...

 
 
Ingen bild

Sandra

6 augusti 2010 22:10

Va va va va?? *
1 titanic kanske man måste vara 16 för att uppskatta(uppskatta så hårt att man ser den 3 ggr på bio och utvecklar en livslång romans med leonardo)
2 Ne se den inte. Se A beautiful mind med Crowe istället. Underbar film
3 Matrix ser man ettan och inget mer. SE ettan!!!!
4 Men alverna är ju så fina och Cate Blanchett är ju bara vackrast. Fast lite mycket slagsmål men jag är ju en tönt fantasy tjej och gillar filmerna skarpt. Se inte.
5 STarwars är KULT! Se tre till sex är min rekommendation. Harrison är ju så läcker! SE!
6 har du inte sett Forrest gump? Man blir ju varm i hjärtat av den filmen. Sån syn borde fler ha på livet.
7. Twilught filmerna ses med en viss mått av humor och för de nakna överkropparnas skull. Men ne, gör sig bäst i bokform.

Synd att jag bor så långt bort annars hade vi haft filmkvällar ihop. You are the best! Puss o kram från din egna filmnörd

 
jeppe

jeppe

7 augusti 2010 02:33

Men...sagan om ringen filmerna var ju riktigt bra !även om de slogs ;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

noboytoy

7 augusti 2010 09:09

Instämmer med Sandra. Är det nån av filmerna du ska se så är det Forrest Gump.

Resten kan jag vara utan. Framförallt StarWars..har aldrig lyckats se klart någon av dessa filmer.

 
jeppe

jeppe

8 augusti 2010 10:56

Starwars är som sagt riktigt usla..skall man se en sfi film, se "blade runner", även den med en ung Harrison Ford, som faktiskt lyckas skådespela i den filmen

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

 
Vikki

Vikki

8 augusti 2010 11:46

Sandra, du kan ju flytta tillbaka hit, jag ställer upp som gratis barnvakt också!

Jeppe, av någon underlig anledning gillar jag inte SF på film. Däremot älskar jag Isaac Asimov, Douglas Adams och William Gibson med flera.

http://vickileh.bloggagratis.se

 
jeppe

jeppe

8 augusti 2010 12:09

/vikki/
Även jag har svårt för sf på film, men just" blade runner" är ett lysande undantag..

Det blir ofta för svulstigt!...just den genren och fantasy är ju bättre i bokform...man skapar sina egna ideer när man läser böckerna och det blir svårt att återskapa i film.

Asimovs "stiftelse böcker" är ju ngt av det bästa som gjorts..."landsflykt i helvetet" är ju en samling berättelser som jag läst om och om och om igen.

Att han gillade tolkien och tolkien honom är ju inte konstigt, då bägge har den förmågan att skriva berättelser som attraherar tänkandet och fantasien..

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

 
Vikki

Vikki

8 augusti 2010 13:42

Åh, måste nog ta och läsa om "Stiftelseböckerna" så fort jag avslutat den jag läser nu.

Tolkien gillar jag i bokform, fick köpa böckerna under en semester i Blåsjön. De var dem, Harlekinromaner eller Bill och Ben vilka är rätt likartade.

http://vickileh.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viktoria - 18 maj 2012 13:42

smyger sig det man inte minns.    Ma petit Julie har gjort ett alldeles för kort nedtrampstamp i Vogelsee.   Vi åt vin och drack sushi igår (ja, jag har skrivit helt korrekt) talade om hennes gammelmorfar och hur ledsen hon blir över att Hass...

Av Viktoria - 22 november 2011 00:47

Heil och tack för att Ni finns; Ni som ärar konungariket Sverige. Ni som ärar den ariska rasen. Ni som ärar den Kristna tron och Moralen. Ni som ärar förtryck, rasism och hat.    Välkomna, Ni patrioter, naturdemokrater och sverigedummokra...

Av Viktoria - 30 september 2011 08:00

Hassan släppte ut hönsen igår, de vill i inte gå in sedan. Avfärden mot Stockholm skedde därför inte förrän rätt exakt 15.00. Hittad till hundpensionatet i Järvsö utan större problem och dumpade Wilma där och drägglade över omplaceringskatterna. hass...

Av Viktoria - 27 september 2011 14:04

och jag är en värdelös mamma!   Igår var jag med den långe sonen på HM och köpte jeans till honom (herravdelningen) Han försvann hela tiden, det gör han jämt. Jag tittar och tittar och tittar, han finns ingenstans. Nu är detta inget nytt fenome...

Av Viktoria - 9 september 2011 10:33

Sista pro(ö)vning inför kröningen av Heinz Gustav VII Adolf 00.01 11/9 slutade nästan i katastrof. Efter att ha haft skjortan på bild i över 20 år upptäcker han att Bajen-märket sitter på fel sida!     Suddigt, jo man blir suddig i kanterna ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards