Alla inlägg den 7 augusti 2010

Av Viktoria - 7 augusti 2010 10:49

dum i huvudet, när det gäller en sak. Människan kan inte begripa det logiska i att stava vissa ord som glasstrut; glaSSStrut eller busstation; buSSStation. Jag tror aldrig vi kommer att komma överens när det gäller detta. Däremot tycker hon att det ser helt normalt ut att stava brosKKnöl med två kk. Herregud, vi är väl svenskar, inte finländare?


Hon är knäpp, jag har bildbevis!


 

Suddiga människor fattar inte logisk stavning!

Av Viktoria - 7 augusti 2010 10:21

blödig som jag är. Har precis sett klart Nanny Mcphee and the Big Bang som jag började se igår. Inte alls lika bra som Nanny McPhee, egentligen inte alls bra, vilket smärtar mig att säga eftersom jag avgudar Emma Thompson.


 Bäst med hela filmen var avskedet mellen Nanny McPhee (Emma Thompson) och Mrs Docherty spelad av den oförlikneliga Dame Maggie Smith och Mr Greens återkomst från kriget. Ewan McGregor fantastisk skådespelare och en av de avundsvärda människor som bara blir stiligare och stiligare med åren.


Jag borde kanske spolat fram till slutet direkt?


Däremot tror jag att yngre barn kan tokgilla den, och det är en jättefin familjefilm  även om jag tyckte att den var lång och märkligt innehållslös.

Av Viktoria - 7 augusti 2010 07:46

tack vare Jeppe, gör att jag känner mig superflickig!


Dagens Outfit;

Svart hoodjacka, med ett litet hål, på bröstet. Just ja, HM minst 5 år gammal. Skitsnyggt, eftersom jag har ett ljuslila linne under snott av mor, så det lilla hålet är väldigt synligt. Mossgröna shorts också snodda av mor. Underkläder från Lindex.

Smink, noll.

Håret uppsatt i den för mig normala, slarviga knuten på huvudet, hårfärg min egen.


Jag är ju inte särskilt flickig normalt, det är lite onödigt när man är ute i skogen liksom, eller jag är väl krigsmålad då och då, lite sotig och allmänt skitig i ansiktet.

Brukar även dekorera håret med barr och ibland en fjäder om jag vill vara riktigt fin!


Jag är besatt av rosa och gulligheter jämt. Denna besatthet uppträdde vid 27, tidigare hade jag vägrat rosa. Jules har haft 2 rosa plagg, de var ärvda av mig, 1 byxdress i rosa frotte, med gigantisk vit krage, jag kallar den Elvisdressen, det enda som saknas på den är glitter. Rosa är inte riktigt Jules färg men Jazz var supersöt i den! Det andra rosa plagget, är en kortärmad byxdress i vad min son skulle kalla tuggummirosa (oh Jules det borde vara 3 G!) med charmiga ränder av väldigt grönt och väldigt gult! Den tror jag Jazz slapp använda!


Nåväl allt detta ändrades vid 27, när jag fick min prins upptäckte jag att jag blev besatt av rosa gulligheter, jag ville ha prinsesstält och tiaror (tack Sandra för tiaran och kronan jag fick av dig i julklapp för några år sedan). Jag ville fylla mitt liv med rosa, och jag är fortfarande fascinerad av extrem flickighet!


I mitt hem inskränker sig det rosa till något pocketomslag och mina rosa kläder finns inte, visserligen drömmer jag fortfarande om en blank prinsessklänning med massor av spets, men de finns inte i min storlek på leksaksaffärerna  .


Förra året gjorde jag vad jag skulle gjort för länge sedan, jag köpte Hello Kitty trosor till Jules, hon blev lite chockskadad tror jag, men använder dem för jag tror hon har väldigt lite underkläder, de är sköna och hon bryr sig inte...


Rosa drömmar är finare och bättre än rosa i verkligheten!


Jules i dagens outfit, från förra året...


http://jua.bloggagratis.se/2009/07/09/


Det var nog Hello Kitty som inspirerade henne till att bli modebloggare, tyvärr ledsnade hon efter två fotograferingar...



http://www.girlzlyfe.com/


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards