Direktlänk till inlägg 9 augusti 2010

Till Anna

Av Viktoria - 9 augusti 2010 16:55

som kommenterade under föregående rubrik!


Jag förstår inte vad du menar när du säger att jag inte tar min sjukdom på största allvar! Jag tar också min föräldraroll på största allvar (Jules, vänligen kommentera hur jag är som förälder!)

Skulle det vara så att du tittar in här igen, sök på bipolär och bipolaritet, dessutom  har jag nog läst det mesta som finns att tillgå på internet och i bokform.


Du säger att det är viktigt med tidig diagnostisering, jag håller med.

Jag har haft kontakt med psykiatrin i omgångar sedan jag var 15 och jag har hela tiden påtalat att min far var bipolär. Jag blev inte diagnostiserad förrän jag precis fyllt 37  för 1 1/2 år sedan) och nu kämpar jag varje dag med att jag har en livstidssjukdom.


Vill någon veta mer så fråga på, jag svarar efter bästa förmåga...

 
 
Natalina

Natalina

9 augusti 2010 18:03

Tack för dina söta kommentarer :) men jag måste fråga en sak. Vad är äktenskapstycke? Har aldrig hört det faktiskt :p jag följer din blogg för den är intressant tycker jag så jag ska också länka till den :)

http://Natalina.bloggplatsen.se

 
Jua

Jua

10 augusti 2010 00:30

Jag måste ju bara svara på Annas kommentar.
1. att du har mage att kommentera min mors föräldraskap tar jag som en djup förolämpning, å både hennes och mina vägnar. Jag har alltid tyckt att jag har den coolaste morsan i världen, något som jag inte håller tyst om. Och om du ifrågasätter det blir jag jävligt förbannad. Vad är det förresten som du tycker att hon gjort så fel? Jag hoppas att det inte har att göra med att min och min bror har helt omvända könsroller från vad vi är förväntade att ha - för vad är felet med det?
Dessutom, du som verkar "veta" så mycket om bipolär sjukdom (läs: är duktig på att kopiera text från internet), borde veta att det kanske inte är så jävla nyttigt att kommentera en bipolär moders föräldrakunskaper. För är det något bipolära, och speciellt då kvinnor har, så är det dåligt självförtroende. Just dåligt självförtroende, är dock något jag inte har (tack mamma) så därför kommer jag att anmärka på några fler punkter i din kommentar.
2. Jag förstår inte hur du kan dra slutsatsen att min mor inte tar sin sjukdom på fullaste allvar. Det gör hon, det gör vi alla - för vi märker alla konsekvenserna av den, och den är där varje sekund. Bipolär sjukdom är en välsignelse pga att vi i min familj behöver inte alltid försöka vara så konventionella - för det kommer vi aldrig lyckas med i alla fall, och vi har givetvis en större förståelse för psykiskt sjuka människor än många andra.
Men bipolär sjukdom är givetvis också en förbannelse, och det är vi väl medvetna om, tro fan inget annat.
3. Att Vicky inte fick en diagnos förrän hon var 37 år gammal - VEMS jävla fel är det? Är det hennes fel helt plötsligt? Trots att hon sagt till psyk (sorry mamma, vet att du inte gillar det ordet, men jag gillar det ordet, för det har en negativ klang) - som hon skriver - att hennes far var bipolär.
4. Min mor är jävligt duktig på att laga mat, så kom fan inte här och få det att låta som att vi käkar på McDonald's varenda dag.

Insåg just att jag låter jävligt förbannad, och kanske, kanske till och med överreagerar lite. Men är det något jag inte tål, är det pekpinnar, speciellt inte främmande människor. Och är det något jag kan döda för, så är det min mor. Kritiserar du henne, kritiserar du mig, för jag är en produkt av henne och det finns ingen kvinna jag avgudar mer.

Kom gärna med förklaringar till våra frågor, åtminstone jag är nyfiken. Något ytterligare jag är nyfiken på, är varför du kopierar in en massa text, och tror på fullaste allvar att en människa som varit omgiven av en viss psykisk sjukdom sen hon föddes, inte skulle veta jävligt mycket om denna sjukdomen?

Vicky: Hoppas att jag kan komma hem snart. Jag kommer nog i helgen om jag har pengar kvar på busskortet. Saknar dig och älskar dig, trots att du tydligen är en dålig förälder utan sjukdomsinsikt

http://jua.bloggagratis.se

 
Bea

Bea

10 augusti 2010 07:18

:)
KÄRLEK!!!
Jag blir rörd in i hjärteroten. Alla föräldrars dröm är att lyckas så fantastiskt med sin uppfostran att de får barn som även som vuxna är stolta över oss och vågar stå upp för oss - precis som vi alltid, alltid gör för dem.
Heja Jules! Och Vicki!

http://aretsmama.bloggplatsen.se

 
Vikki

Vikki

10 augusti 2010 07:51

Tack, jag blir rörd ända in i hjärteroten av din kommentar och lite blöt i ögonen av den! Jules är faktiskt den "tokskönaste" människa jag vet, jag får skriva vad som helst om henne så länge det är ärligt!

http://vickileh.bloggagratis.se

 
Ingen bild

noboytoy

10 augusti 2010 17:44

Men herregud, vilken apa!!

Bry dig inte.
Gör som min mamma alltid har sagt: skit i dom, sätt näsan i vädret, bara;)

 
Vikki

Vikki

10 augusti 2010 21:18

NBT, det gör jag!

http://vickileh.bloggagratis.se

 
jeppe

jeppe

11 augusti 2010 07:50

Alltså, jag förstår mig inte på folk.
KLippa och klistra in en text till ngn som levt med sjukdomen under sitt liv är inte bara dumt det är oförskämt!

Sedan grattis till att ha en dotter som står upp för dig på detta sätt!

Jag blev lite rörd i ögat faktiskt över hennes försvar!

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viktoria - 18 maj 2012 13:42

smyger sig det man inte minns.    Ma petit Julie har gjort ett alldeles för kort nedtrampstamp i Vogelsee.   Vi åt vin och drack sushi igår (ja, jag har skrivit helt korrekt) talade om hennes gammelmorfar och hur ledsen hon blir över att Hass...

Av Viktoria - 22 november 2011 00:47

Heil och tack för att Ni finns; Ni som ärar konungariket Sverige. Ni som ärar den ariska rasen. Ni som ärar den Kristna tron och Moralen. Ni som ärar förtryck, rasism och hat.    Välkomna, Ni patrioter, naturdemokrater och sverigedummokra...

Av Viktoria - 30 september 2011 08:00

Hassan släppte ut hönsen igår, de vill i inte gå in sedan. Avfärden mot Stockholm skedde därför inte förrän rätt exakt 15.00. Hittad till hundpensionatet i Järvsö utan större problem och dumpade Wilma där och drägglade över omplaceringskatterna. hass...

Av Viktoria - 27 september 2011 14:04

och jag är en värdelös mamma!   Igår var jag med den långe sonen på HM och köpte jeans till honom (herravdelningen) Han försvann hela tiden, det gör han jämt. Jag tittar och tittar och tittar, han finns ingenstans. Nu är detta inget nytt fenome...

Av Viktoria - 9 september 2011 10:33

Sista pro(ö)vning inför kröningen av Heinz Gustav VII Adolf 00.01 11/9 slutade nästan i katastrof. Efter att ha haft skjortan på bild i över 20 år upptäcker han att Bajen-märket sitter på fel sida!     Suddigt, jo man blir suddig i kanterna ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards