Direktlänk till inlägg 13 augusti 2010

Härom natten

Av Viktoria - 13 augusti 2010 20:31

drömde jag om min far.


Vi var i Härnösand och åkte i den hans gamla volvo 240 som han hade tills jag var 12 år. Jag väljer att säga hans, för min mor fick aldrig köra. Ni  vet, kvinnor kan inte köra bil. När vi åkte till Öland på somrarna, vilade/sov han ett tag på någon parkering, för gudarna

 förbjude att mor körde.


I drömmen ville jag att han skulle parkera vid domkyrkan (det är gratis parkering där) han vägrade den var för trång (han var inte särskilt bra på att köra bil). Han tyckte det var en olämplig parkeringsplats, så han parkerade efter vägen. Jag blev lite orolig att han skulle få en parkeringsböter, men det var omöjligt ansåg han för parkeringsplatsen ifråga var ju omöjlig.


Han hade svart kostym, vit skjorta och svart slips (tänk Vincent Vega/ Pulp Fiction) och hans hår var svart. Vi gick arm i arm för jag skulle visa honom Härnösand, vilket är löjligt för han, arbetat här ibland.


Iallafall fick det svarta håret mig att inse att han var död, för han var gråhårig när han dog, Jag frågade hur det var att vara död han svarade

'Det är mörkt, ingenting, man finns inte' mitt svar på det var: ' det är inte så, det är bara vad du tror.


 
 
Ingen bild

GEM

14 augusti 2010 00:23

Ja,kroppen omvandlad på molekylär nivå till ursprungsformen för stjärnstoft(brukar trösta mig med det när kära anhöriga går bort,att en beståndsdel blir kvar på Tellus tillsvidare)Men var energin som driver oss tar vägen skulle va intressant att veta?Men någon form av recykling bör det vara eftersom energi är indestruktiv(vad vi HS vet idag iaf)Gillar att spekulera i detta men jag har inte TID ;) Ska sova nu.. upp i ottan för jobb!

 
Ingen bild

Sandra

14 augusti 2010 06:55

*ryser lite lätt*

Viktoria

14 augusti 2010 09:03

Jo men det är ju inte sant, skulle han tycka att döden var sådan är det hans inbillning. Själv kommer jag att dra en bärs med
Elisabeth I om 50 år och det ska bli spännande.

 
Vikki

Vikki

14 augusti 2010 09:05

Sorry glömde min absoluta favorit GIII, vet inte vad som tog åt mig!

http://vickileh.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viktoria - 18 maj 2012 13:42

smyger sig det man inte minns.    Ma petit Julie har gjort ett alldeles för kort nedtrampstamp i Vogelsee.   Vi åt vin och drack sushi igår (ja, jag har skrivit helt korrekt) talade om hennes gammelmorfar och hur ledsen hon blir över att Hass...

Av Viktoria - 22 november 2011 00:47

Heil och tack för att Ni finns; Ni som ärar konungariket Sverige. Ni som ärar den ariska rasen. Ni som ärar den Kristna tron och Moralen. Ni som ärar förtryck, rasism och hat.    Välkomna, Ni patrioter, naturdemokrater och sverigedummokra...

Av Viktoria - 30 september 2011 08:00

Hassan släppte ut hönsen igår, de vill i inte gå in sedan. Avfärden mot Stockholm skedde därför inte förrän rätt exakt 15.00. Hittad till hundpensionatet i Järvsö utan större problem och dumpade Wilma där och drägglade över omplaceringskatterna. hass...

Av Viktoria - 27 september 2011 14:04

och jag är en värdelös mamma!   Igår var jag med den långe sonen på HM och köpte jeans till honom (herravdelningen) Han försvann hela tiden, det gör han jämt. Jag tittar och tittar och tittar, han finns ingenstans. Nu är detta inget nytt fenome...

Av Viktoria - 9 september 2011 10:33

Sista pro(ö)vning inför kröningen av Heinz Gustav VII Adolf 00.01 11/9 slutade nästan i katastrof. Efter att ha haft skjortan på bild i över 20 år upptäcker han att Bajen-märket sitter på fel sida!     Suddigt, jo man blir suddig i kanterna ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards