Direktlänk till inlägg 22 augusti 2010

Dick Wase anser sig vara

Av Viktoria - 22 augusti 2010 18:14

utsatt för häxjakt från Expressens sida. Denna häxjakt ska bero på att han för fram obehaliga "sanningar". Han påstår att barn inte far illa av "intergenerationellt" sex.

De tar inte skada alls. Detta anser han sig bevisa i sin egen forskning.Han likställer incest med andra föräldramaktsituationer, t.ex dop, där barnet inte är tillfrågat.


Hans forskning är intressant, där förklarar han att fler män än kvinnor utsätts för våld i förhållanden. Att kvinnor utsätts för dödligt våld tar han överhuvudtaget inte upp.


Trafficking är inget problem, siffrorna ör överdrivna. Kvinnor har en naturlig fallenhet för prostitution och allt är feministernas fel. Så fortsätter han sida upp och sida ner på ett i mitt tycke osamanhängande sätt när han hela hoppar tiden hoppar mellan ämnena.


Jag tycker att han verkar totalt vansinning och det är skrämmande att han arbetar som mellanstadielärare!

 
 
Ingen bild

noboytoy

22 augusti 2010 23:35

Instämmer! Det som skrämmer är också att den här retoriken förs fram av både pappagrupper och mansnätverk som tillåts få utrymme i både media och olika beslutandeorgan, kommuner tex.

Dessa organisationer blundar för all statistik och alla studier som görs över kvinnors och barns utsatthet i samhället. Är det för att utsattheten oftast har skapats av och underhålls av män?

Det är som du säger - vansinnigt. Om han var min unges lärare så hade jag omgående och utan att tveka bytt skola!

Viktoria

23 augusti 2010 05:58

Det är verkligen skrämmande och hans forskning den mest "enögda" jag någonsin sett!

 
Ingen bild

Sandraaaa

23 augusti 2010 16:24

Dom jävlarna ska sk…inte vara lärare! Hur mår hans barn? Har han några ens? Vad har de råkat ut för? Har han pratat med incestoffren ens? *kräks*

Viktoria

23 augusti 2010 17:49

Nä enligt honom finns det ju inga offer för incest och sexuella övergrepp!

 
riesling

riesling

23 augusti 2010 22:12

Det är inte ofta, men emellanåt kan jag bli så himla arg att jag känner för att bli fysiskt arg!!! När jag hör sådant här är ett sånt tillfälle ...

http://riesling.bloggplatsen.se

Viktoria

24 augusti 2010 10:11

Ja, visst bir man ledsen! Att människor resonera på detta sätt är ju helt otroligt!

 
Ingen bild

Sandra

24 augusti 2010 11:14

Hur kan han inte säga att det finns offer. Det är ju att blunda för verkligheten! Antar att han är en sån där förespråkare för att omgivningen inte ska reagera så tycker ingen det är fel och barnen finner det helt normalt att pappa eller mamma sätter på en någon gång i veckan. *suck*

Viktoria

24 augusti 2010 13:24

Hans "verklighet", han påstår att han aldrig har "haft" med barn eller prostituerade att göra. Han vill bara visa "sanningen"!

 
faith

faith

24 augusti 2010 16:46

Efter att jag läst ditt inlägg googlade jag på honom och det gjorde mig inte så mycket klokare.
Menar han verkligen attinceat är ett kulturellt begrepp och att utan det kulturella så skulle det inte vara ett lidande? Och menar han att barn som blir våldtagna och lemlästade inte skulle lida om detta var accepterat???. Jag förstår faktiskt inte hur han menar???? För så dum kan väl ingen människa vara???

http://minspegel.bloggplatsen.se

Viktoria

24 augusti 2010 18:01

Det är vad han tycks mena, ja! Och dum, ja!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viktoria - 18 maj 2012 13:42

smyger sig det man inte minns.    Ma petit Julie har gjort ett alldeles för kort nedtrampstamp i Vogelsee.   Vi åt vin och drack sushi igår (ja, jag har skrivit helt korrekt) talade om hennes gammelmorfar och hur ledsen hon blir över att Hass...

Av Viktoria - 22 november 2011 00:47

Heil och tack för att Ni finns; Ni som ärar konungariket Sverige. Ni som ärar den ariska rasen. Ni som ärar den Kristna tron och Moralen. Ni som ärar förtryck, rasism och hat.    Välkomna, Ni patrioter, naturdemokrater och sverigedummokra...

Av Viktoria - 30 september 2011 08:00

Hassan släppte ut hönsen igår, de vill i inte gå in sedan. Avfärden mot Stockholm skedde därför inte förrän rätt exakt 15.00. Hittad till hundpensionatet i Järvsö utan större problem och dumpade Wilma där och drägglade över omplaceringskatterna. hass...

Av Viktoria - 27 september 2011 14:04

och jag är en värdelös mamma!   Igår var jag med den långe sonen på HM och köpte jeans till honom (herravdelningen) Han försvann hela tiden, det gör han jämt. Jag tittar och tittar och tittar, han finns ingenstans. Nu är detta inget nytt fenome...

Av Viktoria - 9 september 2011 10:33

Sista pro(ö)vning inför kröningen av Heinz Gustav VII Adolf 00.01 11/9 slutade nästan i katastrof. Efter att ha haft skjortan på bild i över 20 år upptäcker han att Bajen-märket sitter på fel sida!     Suddigt, jo man blir suddig i kanterna ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards