Alla inlägg den 6 juli 2010

Av Viktoria - 6 juli 2010 20:22

jag ska äta?


Jag har köpt billiga äpplen från Polen, de är inte särskilt goda, men billiga som sagt.

Tre äpplen blev kvar i kylskåpet och var fortfarande friska efter tre eller fyra veckor.

Vad är de "matade" med? Efter E4 odlas grödor som djur äter och dessutom  är besprutade, dessa grödor blir till djurfoder och jag äter djur och deras produkter som ätit det fodret.  Jag har inte heller någon aning om hur dessa djur har behandlats.


Åter till de polska äpplena... Dessa är förmodligen fraktade till Sverige medelst lastbil. Lastbilar spyr ut avgaser som hamnar på grödorna jag nyss nämnde. Dessa lastbilar drivs av bensin som tillverkas av råolja och då hamnar vi genast i

Mexicanska golfen och en naturkatastrof av en omfattning vi förmodligen aldrig kommer att förstå. Det är generationerna efter oss som främst drabbas.


Jag och Jules har diskuterat det här med Raw Food. Vilket jag tror är bara bra, MEN vi bor i Sverige. Ska jag äta Raw Food så återkommer vi till transportproblemet.


Jag vet tammejfan inte vad jag ska äta!


Det är ett "Pojken som inte ville gå i skolan" scenario, förutom att han aldrig kommer till skolan utan alltihop bara fortsätter i en ond cirkel som liksom alla cirklar inte har något slut!


(Den cirkeln innehåller förstås också barnarbete, löner som inte går att leva på och skövling  av regnskogen som är allas vår lunga!)


Av Viktoria - 6 juli 2010 11:16

annars är det en sådan där dag när jag vaknar trött och det bränner/svider eller vad jag ska kalla det i ögonen. Så där som det gör när man sovit för lite. Jag vill bara blunda, och jag vet att jag kommer att vara trött hela dagen. Tror faktiskt att jag går och lägger mig ett tag nu. Inte för att jag tror att det kommer att hjälpa, utan för att jag fadktiskt inte orkar vara vaken...


Happy, happy! Joy, joy!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards