Alla inlägg den 19 juli 2010

Av Viktoria - 19 juli 2010 13:46

Jazz har spytt som en gris sedan imorse. Inge'  barnledigt för mig... TYPISKT!

Jag hoppas att det går över snart,  han verkar inte ha det så kul. Jag VET att jag inte har det! Fortuna är inte på min sida, tycks det som...

Av Viktoria - 19 juli 2010 12:27

Kalle Anka får stå till skuld för att vi blir allt mer antropomorfa (vi personifierar djur). Att det är Kalles och Disney's fel läste jag för en massa år sedan. Det händer då och då att jag ger "mina" djur röst här på bloggen.


I början av 90-talet hade jag tankar på att ta jaktkort, för jag var och är av den övertygelsen att kan du inte döda det ska du inte heller äta det. Jag misstänker att det var min dotters födelse som ändrade detta. Jag blev så "jävla blödig" och jaktkortet blev en omöjlighet. Det betyder inte att jag är emot jakt, tvärtom, att dö där man hör hemma, tror jag passar både djur och människor bäst. Tyvärr är ju inte det alltid möjligt.


Djurälskare och djurvän som jag är VET jag att djur har känslor. De har karaktärsdrag precis som människor. Ingen som haft nära kontakt med djur, kan påstå något annat.


Som djurälskare kan man överhuvudtaget äta kött? Ja, min morfar gjorde det. Han älskade fru, barn och djur i den ordningen. Han var traktens "veterinär", hovslagare och slaktare. http://vickileh.bloggagratis.se/2009/08/30/1943003-tidig-morgon/ (smakprov på hur han var gällande djur)


Jag vet inte riktigt vad kontentan av detta är, ett bevis på att jag är förvirrad gällande djurhantering?

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards