Alla inlägg den 8 juli 2010

Av Viktoria - 8 juli 2010 10:10

vattenfranska. Har bränt mig i handflatan, trodde att gallret jag tog ur ugnen (de ska kallna på galler) hade svalnat. Vilket det inte hade, min tidsuppfattning är piss.


När jag var 18-19 och jobbade i hemtjänsten, hade jag en tant som skulle ha fika på kvällen. Hon var tämligen dement, trots detta hade hon ingen timer på spisen. Damen ifråga, kom ihåg att hon ville ha te eller om det var kaffe på kvällen och satte på spisen, det var sällan hon kom ihåg vad hon skulle göra sedan. Men när man kom sade hon att hon druckit, vad det nu var hon drack, vilket det i ca 95% av fallen inte fanns något spår av. Kvällen i fråga känner jag att spisen är varm, så jag försöker utröna vilken platta som varit på eftersom det var en väääldigt långsam spis.


Mitt yngre jag känner då på plattorna vilken som är varm, med hela handflatan (jag var lika smart då som nu) jag antar att det var för att när jag höll handen ovanför kändes inget särskilt. Det var den 4:e plattan hon använt. Det märktes liksom av smärtan i handflatan vid kontaktan med plattan. Jag smörjer in handflatan med smör, vilket annan tant sagt var jättebra (det har jag senare hört att det inte är, det är bara vatten som gäller) Jag vill minnas att jag hade två tanter kvar, sysslorna där utfördes med vänster hand, vilket var rätt krångligt.


Det svåraste på hela kvällen var dock när min far kom och hämtade mig. Han fick ju absolut inte se insidan av höger hand (han skulle ha exploderat av ilska)  Just ja, det som var svårast var att sätta på sig bilbältet användande endast vänster hand.


Den här lilla brännskadan är ingenting i jämförelse, det är nästan så att jag sjunger och dansar av glädje, att den inte är som den jag fortfarande har ärr i handen efter!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards