Direktlänk till inlägg 17 juli 2010

Läst lite på två

Av Viktoria - 17 juli 2010 20:00

VÄLDIGT olika bloggar.


Pär Holmgrens blogg; http://blogg.aftonbladet.se/vaderbloggen/2010/07/boktips-4-ett-forslag-till-losning


och där hittar jag vidare till; http://www.svenskaplanb.se/


och läser lite ur; Plan B 4.0 av Lester R Brown. Sannerligen deprimerande, ångestframkallande och sorglig läsning trots att han kommer med förslag på lösningar. Jag tror dock ej att de lösningarna kommer att genomföras, pessimist som jag är. Det finns tydligen mer hungriga människor i världen än bilar. Det är skrämmande, ofattbart och förfärligt. Det som dyker upp i huvudet är; var är mänskligheten på väg? Ändrar snabbt till; vad har vi gjort? Kommer det ens att finnas en 7:e generation?


Sedan ser jag att Kissie också har ångest! Hon har gått upp TRE KILO!

Jag har aldrig läst hennes blogg förut, vilket jag är tacksam för. Finns hon på riktigt? Finns det verkligen människor som läser hennes blogg och tycker att den är bra?

 
 
Jua

Jua

17 juli 2010 20:58

Det var som när jag läste (har ej läst klart än dock) "Vår beskärda del" av David Jonstadt, han har också förslag på lösningar (ang. klimatet) men det känns så långt borta eftersom den lösning han kommer på kräver att regeringarna gör nåt.

Btw, jag ska svara på sexköparcheerleadern Markus kommentar så snart jag får tid och ork. Men orkar inte riktigt tänka på prostitution just nu, om du fattar xD

Te amo, madre!

http://jua.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viktoria - 18 maj 2012 13:42

smyger sig det man inte minns.    Ma petit Julie har gjort ett alldeles för kort nedtrampstamp i Vogelsee.   Vi åt vin och drack sushi igår (ja, jag har skrivit helt korrekt) talade om hennes gammelmorfar och hur ledsen hon blir över att Hass...

Av Viktoria - 22 november 2011 00:47

Heil och tack för att Ni finns; Ni som ärar konungariket Sverige. Ni som ärar den ariska rasen. Ni som ärar den Kristna tron och Moralen. Ni som ärar förtryck, rasism och hat.    Välkomna, Ni patrioter, naturdemokrater och sverigedummokra...

Av Viktoria - 30 september 2011 08:00

Hassan släppte ut hönsen igår, de vill i inte gå in sedan. Avfärden mot Stockholm skedde därför inte förrän rätt exakt 15.00. Hittad till hundpensionatet i Järvsö utan större problem och dumpade Wilma där och drägglade över omplaceringskatterna. hass...

Av Viktoria - 27 september 2011 14:04

och jag är en värdelös mamma!   Igår var jag med den långe sonen på HM och köpte jeans till honom (herravdelningen) Han försvann hela tiden, det gör han jämt. Jag tittar och tittar och tittar, han finns ingenstans. Nu är detta inget nytt fenome...

Av Viktoria - 9 september 2011 10:33

Sista pro(ö)vning inför kröningen av Heinz Gustav VII Adolf 00.01 11/9 slutade nästan i katastrof. Efter att ha haft skjortan på bild i över 20 år upptäcker han att Bajen-märket sitter på fel sida!     Suddigt, jo man blir suddig i kanterna ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards