Alla inlägg den 11 oktober 2009

Av Viktoria - 11 oktober 2009 22:15

ok, det är inte dåligt, det är helt enkelt inte min genre. Det jag tycker är bra/roligt är uttalet av namn och att det blir närmast surrealistisk upplevelse med engelskan i Sverige. Jag undrar om det inte skulle bli en explotionsartad brand i ett rapsfält? Eftersom det är så mycket olja i raps, men vad förstår sig en norrlänning på sådant? Kenneth Branagh är ljuvlig som vanligt, men det var ju väntat. Jules är kvar hos far i S-vall men som jag sade till henne på MSN; 

Vikki säger:

vi få ha koll på hans baginbox (om det är mitt favoritvin, tyckte att det såg ut som IL CONTE)

vilken tur att det finns msn

det är ju nästan som om vi tittar tillsammans

Jua | jua.bloggagratis.se säger:

 hahaha ja




Av Viktoria - 11 oktober 2009 20:45

som Wallander i "Sidetracked". Får se vad jag tycker, jag har aldrig sett en Wallanderfilm. Håller mig borta från samtida deckare. Jag kan inte se någon anledning till dem, är ju lättare att läsa en tidning än att ödsla tid på en hel bok. Nu ska jag dock göra ett undantag, men det är endast för Kenneth Branaghs skull, han är ett geni, den mannen!

  Jazz, ska också få stanna uppe och kolla ifall  det är otäckt och jag behöver hålla handen. Han är ett barn av sin tid, fullt på det klara med att film är film och inte verkligt, vilket han brukar förklara för sin skräckslagna mamma och syster. Förmodligen kommer dock den kvällströtte nissen somna före slutet. Vi får väl se

Av Viktoria - 11 oktober 2009 20:03

Egentligen gillar jag inte sådana program, men Hål i väggen är faktiskt lite kul. Kanske jag skulle gilla fler om jag någonsin såg sådana program. Idag är Bingo Rimér med som en av två lagledare, med sig har han två Bingokopior, det är kul, dessutom är det kul hur fåniga män ser ut i sparkdräkterna.
  Har köpt godis, det är helt och hållet Ewas fel för det känns som hon inte skriver om annat, och godisorden liksom blinkar i klarröd neon. Har köpt små röda kärnfria vindruvor, de har jag smakat på. Jag har inte smakat på godiset för det är Wallandergodis. Ska sluta skriva om godis nu för snålvattnet börjar rinna och det börjar kännas som att Wallandergodis är dåligt och nugodis är bättre.

Av Viktoria - 11 oktober 2009 16:40

Andreas kör bli utröstad??? Det är ju inte klokt, jag tycker Amy Diamonds- eller Olas kör borde ha åkt! 

  Jävla fåntrattar som röstar och röstar så fel! Jag blir så arg att jag tror jag tar och dricker Rooibos!

Av Viktoria - 11 oktober 2009 14:14

så tänk vad förvånad jag blev idag när jag insåg att körslaget började redan förra veckan.

Har sett Idol idag, kommer inte att se det igen, för långrandigt och Peter Jidhe klarar jag bara inte av. Körslaget ska jag däremot fortsätta se, om inte annat för att Rigo är söt som socker. Men ärligt talat, jag gillar faktiskt körslaget.

La Bamba yeah!



EDIT: Jag kan inte ens stava till Jihde uppenbarligen, men jag ändrar inte för det var kul!

Av Viktoria - 11 oktober 2009 12:24

i Stephen Fry. Han är ju bipolär som jag, och har gjort ett fantstiskt program om detta som heter "The Secret Life of the Manic Depressive" alla borde se den. Hur som helst, för 3 år sedan skrev Crystal Nunn till Stephen Fry, just för hans egna erfarenheter av samma "problem". Hon säger att; "Jag hade ingen aning om till vem jag skulle vända mig, men jag behövde verkligen någon att vända mig till för att lätta på smärtan". Det här är hans svar;


Dear Crystal,

I’m so sorry to hear that life is getting you down at the moment. Goodness knows, it can be so tough when nothing seems to fit and little seems to be fulfilling. I’m not sure there’s any specific advice I can give that will help bring life back its savour. Although they mean well, it’s sometimes quite galling to be reminded how much people love you when you don’t love yourself that much.

I’ve found that it’s of some help to think of one’s moods and feelings about the world as being similar to weather:

Here are some obvious things about the weather:

It’s real.

You can’t change it by wishing it away.

If it’s dark and rainy it really is dark and rainy and you can’t alter it.

It might be dark and rainy for two weeks in a row.

BUT

It will be sunny one day.

It isn’t under one’s control as to when the sun comes out, but come out it will.

One day.

It really is the same with one’s moods, I think. The wrong approach is to believe that they are illusions. They are real. Depression, anxiety, listlessness - these are as real as the weather - AND EQUALLY NOT UNDER ONE’s CONTROL. Not one’s fault.

BUT

They will pass: they really will.

In the same way that one has to accept the weather, so one has to accept how one feels about life sometimes.

‘Today’s a crap day,’ is a perfectly realistic approach. It’s all about finding a kind of mental umbrella.

‘Hey-ho, it’s raining inside: it isn’t my fault and there’s nothing I can do about it, but sit it out. But the sun may well come out tomorrow and when it does, I shall take full advantage.’

I don’t know if any of that is of any use: it may not seem it, and if so, I’m sorry. I just thought I’d drop you a line to wish you well in your search to find a little more pleasure and purpose in life.

Very best wishes

(Signed)

Stephen Fry


Han är bara fantastisk den mannen!



Read more: http://www.dailymail.co.uk/femail/article-1219330/Stephen-Fry-saved-life-The-touching-letter-comedian-wrote-fellow-depression-sufferer.html#ixzz0TcgQWwYo

Av Viktoria - 11 oktober 2009 10:00

Så mysig, fantastiskt att J.K Rowling aldrig gör en besviken. Besviken däremot är jag på Matilde Asensi's bok

"The Last Cato" Har snart läst ut den, och den imponerar inte alls. Trist, en liknande bok som är mycket bättre, är

"The Historian" av Elizabeth Kostova. Fantastiskt bra är "The Time Traveller's Wife" av Audrey Niffenegger, den hade premiär i fredags här i Sverige. Jag tänker absolut inte se den, det är omöjligt att göra en bra film av en bra bok, däremot brukar det fungera att göra en bra film av en dålig bok. Ett bra exempel på det är är "A Cock and Bull Story" en skitkul film av en oläslig bok "The life and Opinions of Tristram Shandy, Gentleman" av Laurence Stern. Jag faktiskt gav upp läsningen av den, det är inget som händer ofta, jag brukar försöka läsa ut böcker även fast jag finner dem dåliga. Istället rekommenderar jag "The History of Tom Jones, a Foundling" av Henry Fielding som var en samtida författare med Laurence Sterne. Ska nog ta och leta fram den ur bokhyllan och läsa om. Dumma jag, har fortfarande inte ordnat böckerna... Skämmes tamejfan


 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards