Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av Viktoria - 19 oktober 2009 19:38

det tycker jag var kul, men den kommer inte att säljas i Sverige, här får man bara köpa "Liebe ist für alle da". Det känns ju lite tråkigt för deras svenska hardcorefans. Lyckligtvis finns ju internet...

  Det har ju varit så mycket politik från min sida idag, så jag kände att jag ville avsluta med något trivialt och kul. Skratt behövs alltid, särskilt som världen ser ut idag.

Av Viktoria - 19 oktober 2009 18:20

kring SD idag. Jag tycker att det är bra, jag tycker att de öppet ska få komma till tals så att de inte får stå oemotsagda. SD ska synas i sömmarna och deras smutsiga byk ska fram i ljuset.

  Det är märkligt att DN's Torbjörn Larsson kritiserar Aftonbladet för att de har publicerat SD's pariledares (Jimmie Åkesson) debattartikel samtidigt som att han är öppen för att SD kan få annonsera i Dagbladet.

  TV4 har redan slutit ett annonseringsavtal med SD och påstår att det skulle vara positivt för debatten.

Hur skulle det vara positivt för debatten?

   SD är ett väldigt populistiskt parti, det är alla partier när det gäller valannonser, självklart, det handlar om att fånga väljare. Valannonser är till för att uppmärksamma partiet, men också för att fånga politiskt ointresserade/oinsatta väljare med just populistiska löften som; lägre skatt, högre barnbidrag, höjd pension och hårdare straff.

  Det är ett oerhört beklagligt faktum i mina ögon att främlingsfientligheten växer i Sverige. Att främlingsfientligheten växer sig stark i lågkonjunktur är också ett faktum. Jag vill att debatten ska ändra fokus, jag vill att den skall ändra fokus från det dåliga, till det positiva som "nysvenskar" bidrar till. Dessutom måste de få komma till tals, debatten blir förvrängd och förlorar fokus från det som är viktigt, när det är nästan bara svenskar som deltar i den. Får SD stå oemotsagda så kommer debatten inte att göra DET.

Av Viktoria - 19 oktober 2009 16:35

   att det är 30 år sedan sjukdomsklassifieringen av homosexualitet togs bort. Homosexuella ringde och sjukskrev sig, det märktes. Ergo; homosexualitet slutar vara en sjukdom. Väldigt vackert exempel på hur bra det kan vara med civil olydnad! Det hurrar jag för! Tack Jules för att du gjorde mig uppmärksam på att det var just idag.

Jag hoppas att jag snart får fira att heteronormativiteten i samhället försvinner!


  


Av Viktoria - 19 oktober 2009 16:03

En bipolär engelsman, Akmal Shaikh har blivit dömd till dödsstraff i Kina. (lite ot här men Kina avrättar flest människor per år) Iallafall, gå in här läs mer lyssna på vad Stephen Fry säger och försök hjälpa till! Please!


http://static.reprieve.org.uk/stephenfryappeal.html

Av Viktoria - 19 oktober 2009 10:04

hur dumma i huvudet är du och dina Sverigedemokrater? Ni är så dumma att ni borde spärras in!

   Kan man ha mer etnocentriska synpunkter än dig?


"Islam skiljer sig dock från kristendom på flera avgörande punkter, till exempel gällande distinktionen mellan andlig och världslig makt och synen på vålds­användning. Islam har ingen motsvarighet till Nya testamentet och inget allmänmänskligt kärleksbudskap. Dessa skillnader har också gjort att islam och den muslimska världen aktivt har avvisat upplysningen och humanismen.

Detta, tillsammans med nästan 1400 år av krig och motsättningar mellan islam och det kristna Europa, tror sig nu dagens makthavare kunna övervinna i en handvändning."

 

Sakfel

 

1. Distinktionen mellan andlig och värdslig makt i västvärlden är en relativt ny företeelse!


2. Islam är ingen våldspredikande religion, däremot finns det fundamentalister som predikar våld, det är ingen skillnad där mot andra religioner. Fundamentalism är farligt var den än uppkommer, men, jag upprepar; fundamentalism är inte en islamisk företeelse.


3. Krig och motsättningar mellan den kristna västvärlden startade med korstågen, det är den kristna västvärldens demonisering av Islam, du har köpt med hull och hår.


4. Stora delar av astronomiska och vetenskapliga upptäckter har vi fått ta del av genom Islam. När världens största bibliotek brann i Alexandria, och så mycket kulturhistoria gick upp i rök är det till största delen tack vare Islam vi fått ta del av antika skrifter.


5. Du påstår att Islam har aktivt avisat upplysningen, jag upprepear, mycket av vår upplysning kommer från Islam. Du påstår även att Islam avvisat humanismen och inte har ett allmänmänskligt kärleksbudskap vad kallar du då allmosegivandet? Dessutom ses Jesus som en stor profet inom Islam, tror du inte då att hans kärleksbudskap har betydelse? Islam är ingen kärlekslös religion!


"I Sverige finns mig veterligen inga kända studier på området, men i en brittisk undersökning från 2007 uppgav 37 procent av de unga, brittiska muslimerna att de skulle föredra sharialagar framför brittisk lag och lika många ansåg att den som konverterar från islam skall avrättas. I andra studier från bland annat Frankrike och Tyskland kan samma mönster urskiljas."

 

Det är väldigt lätt att hänvisa till forskning utan att källhänvisningar!


Däremot kan jag hålla med dig om att främlingsskap och marginalisering av "nysvenskar" är ett stort problem, men jag ser inte att du ens försöker komma med ett förslag till lösning på detta. Det är självklart att du inte gör det, för det är ju upplopp bland ungdomar du vinner röster på. Kanske är det så att SD arbetar aktivt för att underblåsa dessa upplopp? Det är ju dem ni vinner röster på! Dessutom förekommer det ingen massinvandring till Sverige, det är också lögn, men det är ju lögner du lever på. Jag fick som barn lära mig att inte dra alla över kam, det är synd att du inte fått lära dig det.


Jag avslutar med något jag fick lära mig i Tunisien som barn.


Vi har alla samma Gud men olika profeter!  





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards