Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av Viktoria - 14 oktober 2009 22:04

påmind om. Jag har sagt till mina barn att de inte får hoppa i lövhögar för att det kan finnas igelkottar där. Det är ju sant, fast kanske inte just i den här delen av landet. Det är säkert mer än 30 år sedan jag såg en levande igelkott här och kanske runt 30 år sedan jag såg en överkörd. Det är endast i Örnsköldsviks kommun de är tämligen vanliga (gillar de Modo?)

  Jag vill ha en igelkott! Har försökt att kolla om det är möjligt att adoptera, eftersom min mor bor väldigt kottevänligt. Tyvärr verkar det som kotteadoption är vanligast runt Mälardalen och på Gotland. Om vän av ordning undrar, så är det ju naturligtvis utsättning av igelkottar som gäller. Får höra av mig till naturvårdsverket till våren...


  Fick Goodreads nyhetsbrev och insåg att jag genast måste beställa Audrey Niffeneggers (The Time Traveller's Wife) nya bok från Adlibris. Den heter "Her Fearful Symmetry" och verkar alldeles, alldeles underbar, mycket bättre än en bal på slottet. A must have!

Av Viktoria - 14 oktober 2009 13:51

ska jag ner i tvättstugan. Inte ett dugg förvånad är jag heller över att jag hittade en hög med smutsiga kläder på Jazz rum. Detta trots att jag klart och tydligt talade om för honom igår att jag skulle tvätta idag och jag sade "Har du några smutsiga kläder lägg dem i tvättkorgen". Nu kan man börja undra om pojken aldrig går på toaletten? Passerar han inte badrummet på väg ut genom dörren? Tydligen inte, han måste repellera sig ner från balkongen.  

   När jag hänger tvätten kommer jag också att upptäcka strumpor med hål i! Varför ska dessa tvättas, måste de vara rena innan man slänger dem? Har mina barn inte märkt att de var trasiga? Tror de att de blir hela igen om man tvättar dem???


Nu ska jag sätta in en annons på Blocket


 Önskas ormföda?

Två st. barn finnes att hämta i Härnösand. Storlek 163 och 155 skostorlek 38 och 42 så större orm kan behövas till det kortare barnet.

Av Viktoria - 14 oktober 2009 10:47

Jag är på dåligt humör, det var jag igår också "sur och grinig är han (hon i detta fall) även rent ut sagt är (mamma) tummetotten rena rama dumma botten...

  Vet inte varför jag känner mig så sur och grinig, det är inget humör som ligger för mig. Jag brukar vara glad, ledsen eller arg. Mycket sällan känner jag mig irriterad på det här viset och gör jag det brukar det gå över på en kvart ungefär.

  Tänker nu pröva om Miss Li och tokskurning av badrummet kan leda till bot mot detta surmoln som hänger över mitt huvud! Återkommer med resultatet om jag inte är för sur för detta.

   En tanke bara, har jag ätit för mycket surgodisar?


Surhälsningar från en surströmming!  


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards