Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av Viktoria - 8 oktober 2009 21:01

Vilket genialiskt program! Det var det roligaste jag sett på länge. Förutom det Tom/Tim/Teds skånska mamma sade. Det var ju bara horribelt. Annars får jag bara komplimentera 4:an till att ha hittat så många extrema orginal, konstigt att de överhuvudtaget tog med några normala tjejer. Det blir ju bättre tv med idioter.

  Jazzi och jag kommer att sitta bänkade framför tv'n nästa torsdag. Imorgon blir det Idol,  lördag Körslaget och söndag Wallander. Himmel jag kommer att få en tvöverdos, men det är värt det när jag får sitta i soffan med min pojke...


Ungen till höger tycks jag få vara utan, hon stannar i Sundsvall den lilla pissråttan. Hon påstog i telefon idag att jag börjar få panik över hennes födelsedag om 17 dagar. Det stämmer!

  Jag vet inte vad jag ska göra, i snart 18 år har jag varit hennes mamma, det kommer jag ju fortfarande att vara, men hon kommer att vara sin egen då. Jag känner mig lika panikslagen inför det som jag gjorde när hon föddes och undrade, hur jag skulle kunna ta hand om ett barn. Det var jäkligt läskigt och det är det nu med! Tankarna är ungefär likadana, vad sjutton gör man med en 18-åring. Jag vet inte, finns det någon hjälpgrupp för föräldrar med myndiga barn? Arrgh, var är stoppknappen???

My little babies!!!


Kolla förresten in garderoben, alla garderober i lgh'n är tapetserade i sköna 70-talstapeter, t.o.m under diskbänken är diskhon tapetserad. Uttråkad hemmafru? Garderobsdörrarna var tapetserade på utsidan också, vilket är dumt! När klistret torkar slår de sig nämligen, men jag har tagit bort det nu.

Av Viktoria - 8 oktober 2009 19:45

"Mammas Pojkar" verkar ju helt underbart sjukt!

  Precis klivit upp ur badet efter en dags (min dag är nog rätt kort) städning, ska fortsätta imorgon. Hur kommer det sig nu att jag inte är klar?

1. Jag är rätt omotiverad, tar ganska långa break.


2. Jag är sjukt nogrann, här torkas lister, tavelramar, böcker och bokhyllor dammsugs, frysen avfrostas, spisen dras fram. Dammtrasan, dammsugaren och moppen missar ingenting.


3. Jag borde städa oftare, så skulle det ta kortare tid.


4. När jag blir stor ska jag bli systematisk och storstäda ett rum i veckan istället. Jag har väntat i 38 år på att bli stor och lär få vänta tills jag dör, verkar det som.


5. Jag är en jävla slarvmaja, det ligger böcker överallt, saker överallt.


6. Om jag inte behövde plocka undan så mycket, så skulle det gå fortare, det är jag övertygad om.


Äh, nu ska jag kolla på programmet som jag tror är sjukt roligt och be till gud om en hemhjälp!  



Av Viktoria - 8 oktober 2009 13:22

Herta Müller, som jag i vanlig ordning aldrig hört talas om. De enda nobelpristagare jag läst före de blivit tilldelade priset är Toni Morrison och Harold Pinter. Två av mina favoritförfattare är dock nobelpristagare Isaac Bashevis Singer och Gabriel García Márquez. Alexander Solzjenitsyn är en annan favorit läs "En dag i Ivan Denisovitjs liv" om ni undrar varför.

  Undrar förresten om det är sant att Peter Englund har smak för unga studentskor?

Av Viktoria - 8 oktober 2009 12:12

för att skjuta lite till på städningen. Frejas bur är storstädad som varje vecka, lyfter ut toaletthörnan varje dag om någon undrar. Nu står hon i hallen så hon slipper det vidriga ljudet av dammsugaren som Wilma också hatar. Jules var också jätterädd för dammsugaren när hon var liten, det är hon på sätt och nu också. (Jules du kanske ska ta och börja gråta nu också, när jag ber dig dammsuga?) Jazz däremot älskade dammsugaren, den var bland det roligaste han visste när han var liten. Han kramade den och ville alltid sitta på den. Tänk hur barn kan vara olika!

  Nu ska jag ta ner gardinerna i vardagsrummet, tvätta fönstret och sätta upp andra. Yippie, jättekul! Detta till musik av Cole Porter och Irvin Berlin, vem blir inte glad av låtar som;

Anything Goes

Begin The Beguine

Your The Top

 Let´s Do It

Let Me Sing And I´m Happy

Cheek To Cheek

Jag blir då det iallafall!

Av Viktoria - 8 oktober 2009 09:30

Städdag idag. Jag avskyr att städa, klart att resultatet är kul, men vägen dit är så förbannat tråkig! Det som är värst är att börja, sedan flyter det ju på bra, men att komma till början är så svårt.

  Känner att doseringsökningen av mina mediciner är bra, jag har mer ork, livet har blivit lite roligare och lite lättare igen, jag har lust att göra fint hemma. Jag har lust att "pynta" (fånigt ord men lite gulligt) inte bara skita i allt.

  Fröken Freja har blivit jättegrå på ryggen sedan hon tagit på vinterpälsen, jag kan inte komma ihåg att hon blev lika grå förra vintern.

  Hon har jobbat duktigt hela morgonen med att få ut en morotsbit ur sin "kula" och nu håller hon på med skönhetsbehandling av fötterna.

'Tassarna heter det väl?' säger Freja och självklart har hon rätt, som alltid.

'Vill du börja jobba på skönhetssalong?' undrar jag.

'Nope, jag vill bli president' svarar Freja.

'Ok, det är bra att ha ambitioner'.

'Jag är inte som Wilma, som bara vill ligga och slumra i solen'

'Ja, men hon kan ju faktiskt fler saker!'

'Som vadå?'

'Tja, hon är duktig på att hoppa upp på saker och att leta godis!'

' Hrm' svarar Freja och verkar inte alls övertygad om att det skulle vara en merit.

'Eeey, ta och städa buren nu!'

'Jag vet vad du håller på med, du bloggar för att slippa städa!'

'Sant, du är så klok, Freja!'

'I know' svarar hon.

Jag antar att det är bäst att jag gör som hon säger, så att jag inte blir den första att ställas upp mot muren när hon blivit president...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards