Direktlänk till inlägg 8 oktober 2009

Blääää

Av Viktoria - 8 oktober 2009 09:30

Städdag idag. Jag avskyr att städa, klart att resultatet är kul, men vägen dit är så förbannat tråkig! Det som är värst är att börja, sedan flyter det ju på bra, men att komma till början är så svårt.

  Känner att doseringsökningen av mina mediciner är bra, jag har mer ork, livet har blivit lite roligare och lite lättare igen, jag har lust att göra fint hemma. Jag har lust att "pynta" (fånigt ord men lite gulligt) inte bara skita i allt.

  Fröken Freja har blivit jättegrå på ryggen sedan hon tagit på vinterpälsen, jag kan inte komma ihåg att hon blev lika grå förra vintern.

  Hon har jobbat duktigt hela morgonen med att få ut en morotsbit ur sin "kula" och nu håller hon på med skönhetsbehandling av fötterna.

'Tassarna heter det väl?' säger Freja och självklart har hon rätt, som alltid.

'Vill du börja jobba på skönhetssalong?' undrar jag.

'Nope, jag vill bli president' svarar Freja.

'Ok, det är bra att ha ambitioner'.

'Jag är inte som Wilma, som bara vill ligga och slumra i solen'

'Ja, men hon kan ju faktiskt fler saker!'

'Som vadå?'

'Tja, hon är duktig på att hoppa upp på saker och att leta godis!'

' Hrm' svarar Freja och verkar inte alls övertygad om att det skulle vara en merit.

'Eeey, ta och städa buren nu!'

'Jag vet vad du håller på med, du bloggar för att slippa städa!'

'Sant, du är så klok, Freja!'

'I know' svarar hon.

Jag antar att det är bäst att jag gör som hon säger, så att jag inte blir den första att ställas upp mot muren när hon blivit president...

 
 
Jua

Jua

8 oktober 2009 16:46

Jag vet att du gått ut officiellt med att du är bipolär, men alltså - den där fantasikonversationen med Freja får dig att verka totally insane in the brain ;D

http://jua.bloggagratis.se

 
Moi

Moi

8 oktober 2009 17:23

Din lillebror sade något liknande, men det är ni som är insane in the brain... Ni borde ta och lyssna på Freja, lite mer så skulle ni säkert också höra vad hon säger!

http://vickileh.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viktoria - 18 maj 2012 13:42

smyger sig det man inte minns.    Ma petit Julie har gjort ett alldeles för kort nedtrampstamp i Vogelsee.   Vi åt vin och drack sushi igår (ja, jag har skrivit helt korrekt) talade om hennes gammelmorfar och hur ledsen hon blir över att Hass...

Av Viktoria - 22 november 2011 00:47

Heil och tack för att Ni finns; Ni som ärar konungariket Sverige. Ni som ärar den ariska rasen. Ni som ärar den Kristna tron och Moralen. Ni som ärar förtryck, rasism och hat.    Välkomna, Ni patrioter, naturdemokrater och sverigedummokra...

Av Viktoria - 30 september 2011 08:00

Hassan släppte ut hönsen igår, de vill i inte gå in sedan. Avfärden mot Stockholm skedde därför inte förrän rätt exakt 15.00. Hittad till hundpensionatet i Järvsö utan större problem och dumpade Wilma där och drägglade över omplaceringskatterna. hass...

Av Viktoria - 27 september 2011 14:04

och jag är en värdelös mamma!   Igår var jag med den långe sonen på HM och köpte jeans till honom (herravdelningen) Han försvann hela tiden, det gör han jämt. Jag tittar och tittar och tittar, han finns ingenstans. Nu är detta inget nytt fenome...

Av Viktoria - 9 september 2011 10:33

Sista pro(ö)vning inför kröningen av Heinz Gustav VII Adolf 00.01 11/9 slutade nästan i katastrof. Efter att ha haft skjortan på bild i över 20 år upptäcker han att Bajen-märket sitter på fel sida!     Suddigt, jo man blir suddig i kanterna ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards