Alla inlägg den 10 oktober 2010

Av Viktoria - 10 oktober 2010 23:11

10-10-10.

Jag undrar om många gift sig idag?

Lätt att komma ihåg.  

Det hade varit roligare att vara född idag, jag ska börja säga det om några år, att jag är född 10-10-10 alltså.


 

Av Viktoria - 10 oktober 2010 20:16

i soffan igår med första säsongen av L WORD igår. Nu sitter syskonen och tittar tillsammans, det tycker jag är gulligt!

Av Viktoria - 10 oktober 2010 10:54

gör mig denna artikel:


http://www.expressen.se/nyheter/1.2168066/bjorklund-kor-over-skolverket


Idag heter ämnet inte längre kristendomskunskap, även om största fokus ligger på just kristendom i lågstadiet.


Religion är inte synonymt med kristendom. 


Religionsämnet heter just det, för att det behandlar till största delen de fem världsreligionerna. Kunskap minskar etnocentrism vilket föder främlingsfientlighet och rasism.



  Jan Björklund säger till SVD;


"-Det här beror på det enorma inflytandet som just kristendomen har haft i vårt land."


Det är sant kristendomen har haft ett enormt inflytande i vårt land, särskilt språk- och kunskapsmässigt.

Har haft INFLYTANDE,  innebär att ämnet hamnar under historia. Där påverkan från kristendomen redan finns, dess påverkan dyker också upp i svenskämnet.


Historia är ett av de viktigaste ämnena i skolan och borde få ta större plats.

För utan att förstå vår i historia kan vi inte förstå vårt samtida samhälle





Av Viktoria - 10 oktober 2010 01:05

för att fylla 19. Hon klamrar sig fast vid mig som hon inte gjort sedan hon var kolikbarn.

Petit Julie, skulle stanna någon dag, nu verkar det inte som hon tänker åka härifrån.


När hon hade kolik kunde jag aldrig göra någonting, jag fick inte äta, duscha eller sova mer än två sekunder, för hon började skrika.


Nyss, när jag var på toaletten, kom min skugga, Jules.


Honey, I love you, but please give me some space!


 


Cause' you're fucking suffocating me!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards