Direktlänk till inlägg 3 oktober 2009

Det där med ålder

Av Viktoria - 3 oktober 2009 18:29

är rätt kul... Jag har spelat Majong Days och efter varje avklarad dag får man ett litet citat, jag fick just den här pärlan... "The lovely thing about being forty is that you can appreciate twenty-five-year-old men more" Colleen McCullough. Grejjen är att jag läste fel jag tyckte att det stog 25 year older men. Då hade jag varit med helt, eller säg 10-15 år äldre män. Vad 17 ska jag med en 25-åring till? Jag har ingen aning! Förmodligen vet han inte vem Jimmy Carter, Ola Ullsten eller Karin Söder är. Han har aldrig sett "Vilse i pannkakan". Han vet inte vad kalla kriget var eller växte upp och trodde att det skulle utspela sig i Sverige, mitt mellan Nato och Warzawapakten. Han har inte druckit orangeröd Trocadero. Han har inte köpt Päronsplit för att få samlarbilder. Han kommer inte ihåg Olof Palme för han var 2 år när han dog. Ja jisses, inte vill jag ha en 25-åring!

   Jules och jag diskuterade Hugh Laurie (Dr House) och kollade på gamla avsnitt av Fry&Laurie på YouTube hon tyckte han var skitsnygg när han var ung, jag tycker han är skitsnygg nu. Brad Pitt har blivit snygg nu, Tom Cruise kommer aldrig att bli det (har han lyft sig btw) Jag gillar inte bildsköna gossar, jag tycker Prince Charles blir bara snyggare och snyggare. Hmm, jag har ovanlig smak, kanske. Kungen är ju också en man som bara ser bättre och bättre ut för varje år som går. Ju mer jag tänker efter är nog 25-år äldre vad jag vill ha. Jag kan dock inte låta bli att undra hur det blir då, jag kommer ju inte ihåg, Cubakrisen, mordet på JFK, månlandningen eller när Sverige tog VM-silver i fotboll.


Oscar Wilde, jättesnygg...

 
 
Ewa

Ewa

3 oktober 2009 22:09

Jag gillar inte heller bildsköna gossar. De ska vara lite väderbitna och erfarna; kantstött och lätt begagnad med livserfarenhet. Hugh Laurie passar in där. Håller med om att herr Cruise aldrig har varit snygg.

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

 
Jua

Jua

6 oktober 2009 22:40

Jag har ju sett Vilse i pannkakan, så då kan väl en tjugofemåring också gör det? Förresten tycker jag också att Brad Pitt har blivit snyggare på senare år. Och du glömde Johnny Depp som också är med i kategorin "äldre skönheter."
Oscar Wilde var ful och det är Tom Cruise också. Och Robert Smith (vågar erkänna det nu). Nu blev det en jättelång kommentar för att "makea up" för att jag läser och skriver så sällan här :P

http://jua.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viktoria - 18 maj 2012 13:42

smyger sig det man inte minns.    Ma petit Julie har gjort ett alldeles för kort nedtrampstamp i Vogelsee.   Vi åt vin och drack sushi igår (ja, jag har skrivit helt korrekt) talade om hennes gammelmorfar och hur ledsen hon blir över att Hass...

Av Viktoria - 22 november 2011 00:47

Heil och tack för att Ni finns; Ni som ärar konungariket Sverige. Ni som ärar den ariska rasen. Ni som ärar den Kristna tron och Moralen. Ni som ärar förtryck, rasism och hat.    Välkomna, Ni patrioter, naturdemokrater och sverigedummokra...

Av Viktoria - 30 september 2011 08:00

Hassan släppte ut hönsen igår, de vill i inte gå in sedan. Avfärden mot Stockholm skedde därför inte förrän rätt exakt 15.00. Hittad till hundpensionatet i Järvsö utan större problem och dumpade Wilma där och drägglade över omplaceringskatterna. hass...

Av Viktoria - 27 september 2011 14:04

och jag är en värdelös mamma!   Igår var jag med den långe sonen på HM och köpte jeans till honom (herravdelningen) Han försvann hela tiden, det gör han jämt. Jag tittar och tittar och tittar, han finns ingenstans. Nu är detta inget nytt fenome...

Av Viktoria - 9 september 2011 10:33

Sista pro(ö)vning inför kröningen av Heinz Gustav VII Adolf 00.01 11/9 slutade nästan i katastrof. Efter att ha haft skjortan på bild i över 20 år upptäcker han att Bajen-märket sitter på fel sida!     Suddigt, jo man blir suddig i kanterna ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards