Alla inlägg den 4 september 2010

Av Viktoria - 4 september 2010 19:42

Jag har möblerat om i källarförrådet, burit in rottingmöblerna och flyttat marmorbordet från framsidan till balkongen. Det var väldigt skönt att arbeta fysiskt, faktiskt.


Jag har också tagit mig tid att sitta ner och prata med mamma, tänk då blir hon inte alls lika tjatig. Det var min kloka samtalsterapeut som sade det igår: just att hon måste känna sig väldigt ensam och isolerad. Hon sa även att jag skulle räkna till tio, inte vända ryggen till mamma och svära lågt så att hon inte hör. Hela dagen har fungerat över förvåning bra...


Jazz är jätteförkyld och har feber, han gick och lade sig på en gång vi kom hit igår kväll (10) sov till 8 och har sovit ca tre timmar mitt på dagen!

Klart jag vill att han ska bli frisk, men om han fortsätter ha feber imorgon, kan han inte gå i skolan på måndag och då kan vi stanna ett tag till. Jag skulle så väldigt gärna hinna ut i skogen och leta svamp en halv dag eller så.


Jag vill bo här, det vill inte Jazz. Jag hör hemma här eftersom de enda lyckliga delarna av min barndom var hos mormor och morfar, här i Thorsákir. Kanske också för att vi bott i dessa trakter sedan 1400-talet?


Mormor och morfars grav

 


Mormors mormors grav

 

Måste plantera om den där Maidens Blush, tror jag ska sätta did en Hosta istället som är lägre.


Likskjutsen

  Användes ända fram till slutet av 60-talet, förstår inte varför de har en massa skräp på den. Respektlöst tycker jag.

Av Viktoria - 4 september 2010 17:24

Inget särskilt konstigt med det, hundar brukar ju vilja gå ut då och då. Det bästa här är att man bara kan öppna balkongdörren, så går hon ner för trappan och får springa som hon vill, hon tycker att det är skitkul. Det finns ju inga farliga saker här som bilar och sådant.


När hon kommer inspringande vid kvart över åtta, ser jag direkt att det är något, det syns på henne direkt.

Jag gick närmare och ser att hon är insmord på ryggen och huvudet med något som ser ut som lera. Jag säger bada, hon sätter sig under köksbordet, jag säger kom hit och då gör hon det, med svansen mellan benen. Lyfter upp henne, så där som man inte ska göra, jag håller henne bara under frambenen/bröstkorgen (tur hon är liten) på en armlängs avstånd. Wilma lukttar som en blandning av kattbajs och jättejätterutten fisk.


Var oroliga att hon skulle komma tillbaka likadan nästa gången, men hon är en smart hund, jag tror/hoppas att hon fattat att rullar hon sig i underbart doftande saker, blir det bad.


Nu har hon väl varit ut en fyra gånger till, och kommit in ren varje gång.

Jag tackar ödmjukast Wilma, du är en klok hund!


   Wilma som Milou, fast med ett brunt öra...

Av Viktoria - 4 september 2010 06:43

Karl Bertil Jonsson är död!

Dödsrunan var i Tidningen Ångermanland idag.


Kalla mig konventionell om ni vill men jag anser att ska man gifta sig i kyrkan så är bara axlar ett big no-no! Vill man ha det tycker jag att man kan gifta sig borgeligt, då kan man gå naken vad mig anbelangar, så länge vigselförättaren tycker att det är ok.


Ganska skön idé, födas naken, gifta sig naken, föda barn naken (vilket de flesta mer eller mindre är) och dö naken. Alla livsförändrande skeeden i livet skyclad (naken).

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards