Alla inlägg den 25 september 2010

Av Viktoria - 25 september 2010 18:46

Vi drack kaffe uppe på Åberget, jag höll inte på att få därifrån henne!

Hon kom på att det var väldigt trevligt i skogen iallafall, det tyckte Wilma också.


Jag har lagat trattkantarellrisotto, plockat in alla humlekottarna och håller på att torka dem nu. Plockat de sista röllikorna och isopsblommorna som också ska torkas till te. Ska plocka lite mer smultronblad imorgon det blev lite väl mörkt nu.


Har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska göra med nyponen, vilket problem!

Av Viktoria - 25 september 2010 13:11

Ma Petit Julie att vi ska gå och plocka svamp. Väldigt svår att övertyga.


Hon ska fundera på saken säger hon, nu lockar jag med fika, vädret är härligt, kristallklar höstluft, nästan så att man skulle kunna skära den med kniv.


Får nog ge upp, det är kallt säger hon. Jag förklar att det finns kläder och att jag kan klä på henne, men hin verkar inte förstå vad jag säger.


Jag hotar med att börja gråta, det struntar hon i, fast hon ändrade sig iallafall till ett kanske. Hurra, det finns hopp!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards