Alla inlägg den 30 september 2010

Av Viktoria - 30 september 2010 18:16

Hell no!


Det var ju faktiskt skrattretande att tro att jag skulle göra det.


Jag gick ut och plockade svamp istället, Wilma fick Russellfnatt och rusade runt som en galning, mer eller mindre hela tiden vi var ute. Hittade rätt mycket svamp, 1L gula och 4L trattkantareller.


När jag kom hem vid halv ett, var det bara ner i tvättstugan ladda maskinerna och gå och handla. De hade inga frysta grönsaker på COOP, så jag kom hem med 6 burkar tonfisk i olja, en stor burk gröna oliver och två kg kyckling.


Wilma slutade gömma sig och ville följa med ut igen (var får hon all energi ifrån?). Så vi hängde tvätten och gick på Lidl.


Jag är stel i hela kroppen nu...

Det verkar inte Wilma vara, tänkte just börja gnälla på att hon har det bra som slipper diska och annat tråkigt, men då slog det mig att hon gör ju faktiskt det. Ingen behöver skölja en tallrik här, det fixar hon. Sölar man, så städar hon! Ja, om det är ätbart alltså. För ett tag sedan tappade jag ett ägg på golvet, försökte slita upp plasten mer, samtidigt som jag balanserade tre ägg i handen. Urk, äggklet på golvet, ropade på Wilma hon kom och städade, så det blev bara äggskal för mig att plocka upp.


Hon är rätt skön Wilma ändå, dessutom är hon en trevlig sängkamrat. Jag tror inte att jag är så trevlig, för hon insisterar på att ligga innerst. Det verkar som jag puttat henne i golvet några gånger.


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards