Alla inlägg den 17 september 2010

Av Viktoria - 17 september 2010 16:29

bo i det här landet längre!


http://www.expressen.se/nyheter/1.2139757/mamma-och-barn-avvisade-till-ryssland 

 

"Han var ute under morgonen för att träffa en tilltänkt arbetsgivare när polisen utan förvarning hämtade mamman och barnen.
När han kom hem var de borta. Lokala medier rapporterar om sorg och förtvivlan.
- Varför tar de min familj? Jag får aldrig mer se mina barn, säger han gråtande till Värmlands Folkblad.
Värmlandspolisens pressinformatör, Tommy Lindh, förklarar att polisen inte medvetet valde en tidpunkt när mamman och barnen var ensamma. Däremot valde poliserna att inte invänta pappan för ett farväl.
- Det berodde både på att man hade tider att passa och för att man kunde förutse att det sannolikt hade gjort en uppriven situation ännu värre, säger han."

 

Jag gråter, vad annat kan man göra?

 Hylla medmänskligheten i detta land?

Nä, skämmes tamejfan!

Av Viktoria - 17 september 2010 13:19

skrämmande, så fruktansvärd och osolidarisk!


Jag tänker naturligtvis på detta!


http://www.vf.se/nyheter/hagfors/familjen-far-stod-av-lokala-politiker


http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.448782-ny-avvisning-for-flyktingfamilj


En far skall förlora fru och barn, en fru skall förlora sin make och tre barn skall förlora far respektive styvfar.  Detta helt i strid mot FN's barnkonvention som Sverige ratificerade 1990.


Detta är bara inhumant, inget annat.

Är det ett sådant land vi vill leva i?

Av Viktoria - 17 september 2010 09:06

chefredaktör Jonathan Falk på GP.


Jag beklagar att du tagit illa vid dig av formuleringen. Självklart bagatelliserar inte GP misshandel. Jag ska tala med Peter Linné.
  
Vänliga hälsningar
Jonathan Falck 
 
Jag hoppas att det kommer att bli en skillnad.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards