Alla inlägg den 18 september 2010

Av Viktoria - 18 september 2010 16:53

gör mig toktrött, Wilma är toktrött mest hela tiden inne så vi har legat och snarkat i min säng hela eftemiddagen.


Tackolov hittade jag den här bloggen, STOR humor!


http://brackhurst.bloggplatsen.se/


Nu kanske jag orkar diska...

Av Viktoria - 18 september 2010 11:04

Jeppe och NBT, vill ni gifta er med mig? Jag tror nämligen att ni skulle trivas här i norrland. Det är 15 grader i sovrummet och det blir timslånga promenader varje dag oavsett väder, jag vet ju att ni gillar det!


Jag och Wilma var ute i skogen igår och plockade trattkantareller en full korg = 6 l.

Det tog ca 3 timmar, för det var så mycket kantareller överallt.

Elias Sehlstedt sade om Sundsvall 1872; "Och såg vid såg jag såg hvarthelst jag såg"

Så var det med trattkantarellerna, fast det blir ju inte riktigt lika bra.

Jules, angående mina svampletarkunskaper kräver jag härmed en ofentlig ursäkt från dig!


Vi käkade, stekt kycklingfilé med broccoli, blomkål och massor av trattkantarellsås.

Lchf is still going strong FYI.


Jag fuskade vid 22-tiden igår när jag plockade två äpplen på museet, när nästan alla ligger på backen, får man göra det tycker jag.

För mig är det omöjligt att låta bli nyplockade höstsvala äpplen, jag önskar att alla äpplen kunde smaka lika gott.


Nu ska jag diska, för jag kan inte se vors diskbänken är, sedan blir det nog skogen igen, med ryggsäck, så jag slipper bära vattenflaskan i handen om jag åter får korgen full.


 En gammal favorit, Wilma och jag hade en perfekt dag i skogen igår.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards