Alla inlägg den 23 september 2010

Av Viktoria - 23 september 2010 21:13

Älv

Gässens vingslag

Fullmåne

Höstdagjämning


Fulländad kväll!


 

Av Viktoria - 23 september 2010 12:30



Fullmåne ikväll, jag är i Thorsákir då!

Home sweet home!


Av Viktoria - 23 september 2010 09:22

"Tom Jones, A Foundling" av Henry James, efter mycket möda och stort besvär, jag måste verkligen organisera bokhyllan som jag sagt det senaste året, ingenting går att hitta, jag blir galen!


Det var några år sedan jag läste den så jag längtar verkligen att få återknyta bekantskapen!


Så fick jag en kommentar från Faith under föregående inlägg och börjar fundera om jag inte ska ta "Den vidunderliga kärlekens historia" av Carl-Johan Vallgren istället *sliter håret*. Nåväl det är bättre än att inte ha något man vill läsa!

 

Av Viktoria - 23 september 2010 08:04

Kunzelmann & Kunzelmann av Carl-Johan Vallgren igår. Fantastiskt bra, iallafall berättelsen om Kunzelmann d.ä Kunzelmann d.y hade boken kunnat klara sig utan.

Jag finner honom ointressant, det är en väldig stor skillnad på kvaliteten mellan de båda berättelserna. Kunzelmann d.y's  historia har man läst många gånger i sin ungdom, då var det ångestriden ung man, nu är det en ångestriden man i 40-årsåldern som flyr in i sex, sprit och narkotika. Som sagt jag hade klarat mig utan det och boken hade blivit bättre för det är bara i berättelsen om Kunzelmann d.ä's liv det finns liv.


Fortfarande lite orolig över min låga lästakt, är det för att jag känner ett minskat behov av att fly in i litteraturen, eller är det något helt annat?


Nu ska jag välja en ny bok inför helgen, men vet inte vad. Jag har visserligen börjat läsa "Kärlekshistoria Begär mellan kvinnor i 1800-talets litteratur". Mycket bra och intressant, köpt på Kramfors bibliotek förra sommaren, verkar helt oläst (förmodligen därför den rensades ut).  Tyvärr är det ingen "nöjesbok" vilket man vill framför en brasa mitt i natten vid älven. Så jag ska ta och botanisera i min stökiga bokhylla och se om jag kan hitta något.


Carl-Johan Vallgrens "Den vidunderliga kärlekens historia ska jag spara till ett senare tillfälle, den är alldeles för gripande och jag vill inte tillbringa sista helgen i tält gråtandes.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards