Direktlänk till inlägg 23 september 2010

Läste äntligen ut

Av Viktoria - 23 september 2010 08:04

Kunzelmann & Kunzelmann av Carl-Johan Vallgren igår. Fantastiskt bra, iallafall berättelsen om Kunzelmann d.ä Kunzelmann d.y hade boken kunnat klara sig utan.

Jag finner honom ointressant, det är en väldig stor skillnad på kvaliteten mellan de båda berättelserna. Kunzelmann d.y's  historia har man läst många gånger i sin ungdom, då var det ångestriden ung man, nu är det en ångestriden man i 40-årsåldern som flyr in i sex, sprit och narkotika. Som sagt jag hade klarat mig utan det och boken hade blivit bättre för det är bara i berättelsen om Kunzelmann d.ä's liv det finns liv.


Fortfarande lite orolig över min låga lästakt, är det för att jag känner ett minskat behov av att fly in i litteraturen, eller är det något helt annat?


Nu ska jag välja en ny bok inför helgen, men vet inte vad. Jag har visserligen börjat läsa "Kärlekshistoria Begär mellan kvinnor i 1800-talets litteratur". Mycket bra och intressant, köpt på Kramfors bibliotek förra sommaren, verkar helt oläst (förmodligen därför den rensades ut).  Tyvärr är det ingen "nöjesbok" vilket man vill framför en brasa mitt i natten vid älven. Så jag ska ta och botanisera i min stökiga bokhylla och se om jag kan hitta något.


Carl-Johan Vallgrens "Den vidunderliga kärlekens historia ska jag spara till ett senare tillfälle, den är alldeles för gripande och jag vill inte tillbringa sista helgen i tält gråtandes.



 
 
faith

faith

23 september 2010 09:14

Du har verkligen en fantastisk bok framför dig. Jag tyckte oerhört mycket om "Den vidunderliga kärlekens historia". En av mina absoluta favoritböcker. En del historier tyckar man är bra och en del väldigt bra men den tillhör kategorin som lämnar bestående spår. I alla fall hos mig.
Tack och kram för att du läser och skriver hos mig!

http://minspegel.bloggplatsen.se

Viktoria

23 september 2010 09:22

Tack detsamma! Jag har läst den förut och den är verkligen underbar, jag längter efter att läsa om den!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viktoria - 18 maj 2012 13:42

smyger sig det man inte minns.    Ma petit Julie har gjort ett alldeles för kort nedtrampstamp i Vogelsee.   Vi åt vin och drack sushi igår (ja, jag har skrivit helt korrekt) talade om hennes gammelmorfar och hur ledsen hon blir över att Hass...

Av Viktoria - 22 november 2011 00:47

Heil och tack för att Ni finns; Ni som ärar konungariket Sverige. Ni som ärar den ariska rasen. Ni som ärar den Kristna tron och Moralen. Ni som ärar förtryck, rasism och hat.    Välkomna, Ni patrioter, naturdemokrater och sverigedummokra...

Av Viktoria - 30 september 2011 08:00

Hassan släppte ut hönsen igår, de vill i inte gå in sedan. Avfärden mot Stockholm skedde därför inte förrän rätt exakt 15.00. Hittad till hundpensionatet i Järvsö utan större problem och dumpade Wilma där och drägglade över omplaceringskatterna. hass...

Av Viktoria - 27 september 2011 14:04

och jag är en värdelös mamma!   Igår var jag med den långe sonen på HM och köpte jeans till honom (herravdelningen) Han försvann hela tiden, det gör han jämt. Jag tittar och tittar och tittar, han finns ingenstans. Nu är detta inget nytt fenome...

Av Viktoria - 9 september 2011 10:33

Sista pro(ö)vning inför kröningen av Heinz Gustav VII Adolf 00.01 11/9 slutade nästan i katastrof. Efter att ha haft skjortan på bild i över 20 år upptäcker han att Bajen-märket sitter på fel sida!     Suddigt, jo man blir suddig i kanterna ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards