Alla inlägg under oktober 2009

Av Viktoria - 22 oktober 2009 13:46

är det torsdag igen, vart kom den ifrån? Återvänder ständigt vecka efter vecka. Får torsdag betalt för det? Sitter Tor i Valhall och är nöjd med sin dag? Vill han byta ordning på dagarna och ha torsdag på tisdag så att han kommer före Oden? Glädjer han sig över att Mammas Pojkar infinner sig på hans dag? Följer han tv-program överhuvudtaget?

Av Viktoria - 22 oktober 2009 11:31

För vigsel i kyrkan om man vill! Det gör mig så oerhört lycklig att kyrkan fattat ett sådant underbart jämställt beslut!



Av Viktoria - 20 oktober 2009 16:15

skulle ha fyllt 126 år idag!

Jag har alla Draculafilmer han är med i. Det kan vara skönt med lite gammaldags svartvit skräck iblandFörvånad  

Av Viktoria - 20 oktober 2009 10:00

Jimmie Åkesson har uttryckt sig "lite slarvigt" men försvarar sin debattartikel med att, när det inte finns forskning, kan han ha rätt.


"– Det finns nästan ingen information att tillgå, men i rimlighetens namn kan man anta att det stämmer."

 

Jag tycker det är idiotiskt att skriva en debattartikel utan att noggrant granska fakta. Hur kul är det att bli beslagen med lögn? Här tackar vi och bockar för att Aftonbladet lät dig komma till tals och visa vilken idiot du är. Med debattartikeln, har nu experter (forskare och muslimer) kunnat bemöta SD's lögner, för de har haft någonting konkret att bemöta. Det som uttrycks i skrift ger den fördelen, det är svårare att bemöta påståenden om vad som sagts på ett möte, där man kan komma undan med ursäkten; det var inte så jag menade.

  I Expressen är tystnaden total än så länge och DN har en liten grej om att SD söker sig högerut för att mitten är redan upptaget av etablerade partier.



Av Viktoria - 19 oktober 2009 19:38

det tycker jag var kul, men den kommer inte att säljas i Sverige, här får man bara köpa "Liebe ist für alle da". Det känns ju lite tråkigt för deras svenska hardcorefans. Lyckligtvis finns ju internet...

  Det har ju varit så mycket politik från min sida idag, så jag kände att jag ville avsluta med något trivialt och kul. Skratt behövs alltid, särskilt som världen ser ut idag.

Av Viktoria - 19 oktober 2009 18:20

kring SD idag. Jag tycker att det är bra, jag tycker att de öppet ska få komma till tals så att de inte får stå oemotsagda. SD ska synas i sömmarna och deras smutsiga byk ska fram i ljuset.

  Det är märkligt att DN's Torbjörn Larsson kritiserar Aftonbladet för att de har publicerat SD's pariledares (Jimmie Åkesson) debattartikel samtidigt som att han är öppen för att SD kan få annonsera i Dagbladet.

  TV4 har redan slutit ett annonseringsavtal med SD och påstår att det skulle vara positivt för debatten.

Hur skulle det vara positivt för debatten?

   SD är ett väldigt populistiskt parti, det är alla partier när det gäller valannonser, självklart, det handlar om att fånga väljare. Valannonser är till för att uppmärksamma partiet, men också för att fånga politiskt ointresserade/oinsatta väljare med just populistiska löften som; lägre skatt, högre barnbidrag, höjd pension och hårdare straff.

  Det är ett oerhört beklagligt faktum i mina ögon att främlingsfientligheten växer i Sverige. Att främlingsfientligheten växer sig stark i lågkonjunktur är också ett faktum. Jag vill att debatten ska ändra fokus, jag vill att den skall ändra fokus från det dåliga, till det positiva som "nysvenskar" bidrar till. Dessutom måste de få komma till tals, debatten blir förvrängd och förlorar fokus från det som är viktigt, när det är nästan bara svenskar som deltar i den. Får SD stå oemotsagda så kommer debatten inte att göra DET.

Av Viktoria - 19 oktober 2009 16:35

   att det är 30 år sedan sjukdomsklassifieringen av homosexualitet togs bort. Homosexuella ringde och sjukskrev sig, det märktes. Ergo; homosexualitet slutar vara en sjukdom. Väldigt vackert exempel på hur bra det kan vara med civil olydnad! Det hurrar jag för! Tack Jules för att du gjorde mig uppmärksam på att det var just idag.

Jag hoppas att jag snart får fira att heteronormativiteten i samhället försvinner!


  


Av Viktoria - 19 oktober 2009 16:03

En bipolär engelsman, Akmal Shaikh har blivit dömd till dödsstraff i Kina. (lite ot här men Kina avrättar flest människor per år) Iallafall, gå in här läs mer lyssna på vad Stephen Fry säger och försök hjälpa till! Please!


http://static.reprieve.org.uk/stephenfryappeal.html

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards