Alla inlägg under oktober 2009

Av Viktoria - 19 oktober 2009 10:04

hur dumma i huvudet är du och dina Sverigedemokrater? Ni är så dumma att ni borde spärras in!

   Kan man ha mer etnocentriska synpunkter än dig?


"Islam skiljer sig dock från kristendom på flera avgörande punkter, till exempel gällande distinktionen mellan andlig och världslig makt och synen på vålds­användning. Islam har ingen motsvarighet till Nya testamentet och inget allmänmänskligt kärleksbudskap. Dessa skillnader har också gjort att islam och den muslimska världen aktivt har avvisat upplysningen och humanismen.

Detta, tillsammans med nästan 1400 år av krig och motsättningar mellan islam och det kristna Europa, tror sig nu dagens makthavare kunna övervinna i en handvändning."

 

Sakfel

 

1. Distinktionen mellan andlig och värdslig makt i västvärlden är en relativt ny företeelse!


2. Islam är ingen våldspredikande religion, däremot finns det fundamentalister som predikar våld, det är ingen skillnad där mot andra religioner. Fundamentalism är farligt var den än uppkommer, men, jag upprepar; fundamentalism är inte en islamisk företeelse.


3. Krig och motsättningar mellan den kristna västvärlden startade med korstågen, det är den kristna västvärldens demonisering av Islam, du har köpt med hull och hår.


4. Stora delar av astronomiska och vetenskapliga upptäckter har vi fått ta del av genom Islam. När världens största bibliotek brann i Alexandria, och så mycket kulturhistoria gick upp i rök är det till största delen tack vare Islam vi fått ta del av antika skrifter.


5. Du påstår att Islam har aktivt avisat upplysningen, jag upprepear, mycket av vår upplysning kommer från Islam. Du påstår även att Islam avvisat humanismen och inte har ett allmänmänskligt kärleksbudskap vad kallar du då allmosegivandet? Dessutom ses Jesus som en stor profet inom Islam, tror du inte då att hans kärleksbudskap har betydelse? Islam är ingen kärlekslös religion!


"I Sverige finns mig veterligen inga kända studier på området, men i en brittisk undersökning från 2007 uppgav 37 procent av de unga, brittiska muslimerna att de skulle föredra sharialagar framför brittisk lag och lika många ansåg att den som konverterar från islam skall avrättas. I andra studier från bland annat Frankrike och Tyskland kan samma mönster urskiljas."

 

Det är väldigt lätt att hänvisa till forskning utan att källhänvisningar!


Däremot kan jag hålla med dig om att främlingsskap och marginalisering av "nysvenskar" är ett stort problem, men jag ser inte att du ens försöker komma med ett förslag till lösning på detta. Det är självklart att du inte gör det, för det är ju upplopp bland ungdomar du vinner röster på. Kanske är det så att SD arbetar aktivt för att underblåsa dessa upplopp? Det är ju dem ni vinner röster på! Dessutom förekommer det ingen massinvandring till Sverige, det är också lögn, men det är ju lögner du lever på. Jag fick som barn lära mig att inte dra alla över kam, det är synd att du inte fått lära dig det.


Jag avslutar med något jag fick lära mig i Tunisien som barn.


Vi har alla samma Gud men olika profeter!  





Av Viktoria - 18 oktober 2009 23:15

var bättre än Sidetracked, fast det är ju fortfarande inte riktigt min genre. Eller förresten, är Kenneth Branagh med i en film så är det min genre!

Av Viktoria - 18 oktober 2009 18:42

lite på Amazing Race i väntan på LA Ink. Sedan blir det slökollande på Hål i väggen för att få tiden att gå till Wallander Firewall, hoppas jag kan hålla mig vaken. Söndag är min TV-dag.

  Jag är ingen akvarellkonstnär, Freja skulle förmodligen vara bättre än jag, hon har fått lite tomat, jag är så givmild att hon får stjälkfästet när jag skurit bort det. Morot och rönnkvistar med några rönnbär på, rönnbären verkar ha varit en hit, ser inte till dem. Hon har det rätt bra kaninskrutten!  

Av Viktoria - 18 oktober 2009 17:23

som jag undrar över.


1. Varför har jag ingen lust att äta kött längre? Jag har aldrig varit någon "riktig" kött människa, men jag har ju tyckt att det är gott ibland. Nu vill jag bara äta frukt och grönsaker, så imorgon ska jag göra vegetarisk sushi.


2. Varför läser jag "Kvarnen och korset" av Vibeke Olsson igen?


3. Varför är män så jobbiga?


4. Hur många stjärnor finns det egentligen?


5. Nu ska jag pröva akvarellmåling för första gången i mitt liv, kommer det att vara kul?


6. Kommer jag att vara lika värdelös på det som allt annat när det gäller penslar och pennor?


7. Vad ska jag måla?

Av Viktoria - 18 oktober 2009 13:07

ringde det på dörren 21.15 Jazze öppnade, så kommer han och frågar om han får gå ut och leka. Det fick han inte.

  Vad i hela fridens namn gör tre elva-åringar ute den tiden? Är deras föräldrar dumma i hela huvudet? Hur tänker man som förälder, när man låter sina barn vara ute på det här viset? Tänker man överhuvudtaget? Vissa människor borde bli belagda med barnförbud!

  Bäst just nu är att det blir Wallander med Mr Branagh i kväll. Yippie! Nu tar jag mitt rooibos och lägger mig i badet så jag är fin i kväll!


Av Viktoria - 16 oktober 2009 10:08

O'Flahertie Wills Wilde skulle ha fyllt 155 år idag. Honom till ära har jag ordnat riktigt irländskt väder, regn och dimma! Jag hoppas att det blir ett riktigt irlänskt party för honom med Guinness och Kilkenny i Dublin där han föddes. I London där han levde och vid hans grav på Père Lachaise kyrkogården i Paris, borde man dricka hans favoritdryck väl kyld champagne.

  När jag blir rik ska jag göra just det på hans födelsedag, börja morgonen med öl i Dublin och asvluta på Père Lachaise med champagne. Ah, män som honom görs icke längre! Jag sörjer detta faktum.




"The true mystery of the world is the visible, not the invisible."



Av Viktoria - 15 oktober 2009 21:08

Åh, jag kan inte vänta till nästa torsdag, vad ska jag ta mig till? Så sjukt, så roligt.

  Hela familjen har suttit hopkrupna i soffan och kollat och vi är förstummade, Izza är kvar! Ändock, säga vad man vill, hon gör bra tv. Nu önskar jag mig en date mellan Izza och Bobbys mamma, det skulle bli RIKTIGT bra tv!


So Long, and Thanks for All the Fish! Nu går jag och Wilma på uträttabehovtur!


Av Viktoria - 15 oktober 2009 15:25

Håller på att göra om lite i vardagsrummet, får se hur det blir. Annars är det ju bara att fortsätta?

  Att jag orkar, jag är förvånad! Jag har lust att experimentera, jag får ideér och det är så skönt. Jag är lite mer jag igen. Fan, det kanske finns en framtid trots allt!

  Håller på att trimma Wilma she's not happy, ryggen och ena sidan är klar. Svansen sparar vi till sist, den är Wilmas problemområde. Hon vill förmodligen spara ut till en yvig colliesvans. Gulligt blir det, hon ser så valpig ut när hon "utan hår".


Snart blir Wilma välvårdad och inte som på den här bilden...  


Förresten såg vi idag att någon brutit av hornen på renen som Wilma "posar på"

Varför ska folk vara så jävla dumma?


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards