Direktlänk till inlägg 7 september 2010

Jag är ledsen idag!

Av Viktoria - 7 september 2010 09:33

Yngve Sundqvist "Sollefteåtomten" har gått bort i slutet av augusti läste jag i dagens tidning.


Jag sitter faktiskt och sväljer djupt och och tårana rinner.


Jag hade förmånen att träffa Yngve ganska många gånger, när han satt och sålde "Smålänningens jul" och "Filip och Kaspersson".

Jag kan ärligt säga att jag läste aldrig någon av det, det viktiga var att pengarna gick till något som var så fantastiskt bra.


Förra julen när jag träffade honom, såg han ganska sliten ut och jag frågade hur han mådde. Han berättade att han haft cancer i strupen och problem med hjärtat, han skulle in för operation, efter jul så klart!


Jag och säkert många med mig saknar honom enormt mycket, hans livsgärning  var så fantastiskt storartad! Yngve var en beundransvärd människa som lyckades glädja så många med små medel.


Nu sitter jag och storgråter och önskar att ni gick in på hemsidan för att läsa om honom och hans livsgärning och jag hoppas att blir till inspiration!


http://www.sollefteatomten.nu/historia.htm


 
 
Monica Kvammen

Monica Kvammen

8 september 2010 21:27


Åhhh....
livet är så föränderligt :( Ibland önskar jag att det kunde få stanna upp...bara förbli så som det alltid varit. Ändå slutar inget förändras och människor försvinner, som alltid funnits där...
Det väcker lilltjejens ledsna otrygghet och hon skriker: "Nej...du fattas mig. Du har ju alltid funnits"

Så jag känner så väl igen mig i hur du känner...

Varmaste kramen till dig min vän

http://monicastankar.bloggplatsen.se

Viktoria

9 september 2010 11:08

Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viktoria - 18 maj 2012 13:42

smyger sig det man inte minns.    Ma petit Julie har gjort ett alldeles för kort nedtrampstamp i Vogelsee.   Vi åt vin och drack sushi igår (ja, jag har skrivit helt korrekt) talade om hennes gammelmorfar och hur ledsen hon blir över att Hass...

Av Viktoria - 22 november 2011 00:47

Heil och tack för att Ni finns; Ni som ärar konungariket Sverige. Ni som ärar den ariska rasen. Ni som ärar den Kristna tron och Moralen. Ni som ärar förtryck, rasism och hat.    Välkomna, Ni patrioter, naturdemokrater och sverigedummokra...

Av Viktoria - 30 september 2011 08:00

Hassan släppte ut hönsen igår, de vill i inte gå in sedan. Avfärden mot Stockholm skedde därför inte förrän rätt exakt 15.00. Hittad till hundpensionatet i Järvsö utan större problem och dumpade Wilma där och drägglade över omplaceringskatterna. hass...

Av Viktoria - 27 september 2011 14:04

och jag är en värdelös mamma!   Igår var jag med den långe sonen på HM och köpte jeans till honom (herravdelningen) Han försvann hela tiden, det gör han jämt. Jag tittar och tittar och tittar, han finns ingenstans. Nu är detta inget nytt fenome...

Av Viktoria - 9 september 2011 10:33

Sista pro(ö)vning inför kröningen av Heinz Gustav VII Adolf 00.01 11/9 slutade nästan i katastrof. Efter att ha haft skjortan på bild i över 20 år upptäcker han att Bajen-märket sitter på fel sida!     Suddigt, jo man blir suddig i kanterna ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards