Direktlänk till inlägg 10 september 2010

Åter i hemska Härnösand

Av Viktoria - 10 september 2010 08:09

sedan igår.


Jag har haft fullt upp med att torka örter till te. Plocka svamp för att torka, hittat massor med smörsopp, mums, hittat andra soppar också, men smörsopp är min favorit. Blek taggsvamp som jag fryste in för den blir bitter i smaken, precis som gula kantareller vid torkning. Hittade faktiskt kantareller också, tyvärr var de helt hoptorkade. Plockade lingon också, till lingonsaft, så att jag kan få riktig KLAPPGRÖT, som jag älskar!


Wilma har varit glad över att få gå så mycket i skogen, oftast är det ju så att vi sitter vid älven, vilket hon tycker är mindre kul.


Jules kom hem till Sundsvall igår, eller idag eftersom bussen skulle anlända 24.00

Nästa helg tänkte vi tälta vid älven och förhoppningsvis få lyssna till kanadagässen som går ned för landning. De börjar samlas i riktigt stora flockar nu.


Funderade på att gå och rösta idag, men eftersom vi kommer hem 20 i 5 har jag fortfarande tid på mig. Det känns roligare att rösta på valdagen.


Annars är jag glad över ett gästboksinlägg jag fick i onsdags.


"Jättefint skrivet om min farbror Yngve Sundqvist. Han är saknad. /Micke"



Bilder från "min" älv.


    


 


 




 

 
 
Natalina

Natalina

10 september 2010 11:02

åh jag älskar att vara ute i skogen och plocka svamp :) vi plockade kantareller häromdagen :)

http://natalina.bloggplatsen.se

Viktoria

10 september 2010 11:18

Ja, det är underbart! Vilken tur ni hade som hittade kantareller! Jag brukar nästan aldrig hitta några, isåfall är det max 10 stycken! :(

 
 Ewa

Ewa

10 september 2010 11:19

Orden Lingon och Klappgröt sätter igång svaga minnesklockor..... Snälla, påminn mig om vad det är! Jag tror att jag åt det när jag var liten.

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

Viktoria

10 september 2010 12:52

Lingon är ett surt litet bär som växer i skogen ;)

Klappgröt gör man på vatten, outspädd saft och mannagryn som vispas så kraftigt att det liknar fromage eller chokladpudding!

Gudagott att äta!

 
 Ewa

Ewa

10 september 2010 15:42

Nu minns jag och det var vad jag trodde att det var! Men jag minns gröten som ganska sur. Förlåt, syrlig. ;-)

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

 
Natalina

Natalina

10 september 2010 21:04

Vi fick typ 3 liter :D :D

http://natalina.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

noboytoy

10 september 2010 22:25

Åh hu!! Jag vågar inte ut och plocka svamp. Eller jo, det vågar jag. Men jag vågar inte äta den. Ser inte skillnad på en champinjon och en röd flugsvamp..

Viktoria

12 september 2010 07:37

Jösses!

 
Ingen bild

noboytoy

12 september 2010 08:08

Okej, liten överdrift;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viktoria - 18 maj 2012 13:42

smyger sig det man inte minns.    Ma petit Julie har gjort ett alldeles för kort nedtrampstamp i Vogelsee.   Vi åt vin och drack sushi igår (ja, jag har skrivit helt korrekt) talade om hennes gammelmorfar och hur ledsen hon blir över att Hass...

Av Viktoria - 22 november 2011 00:47

Heil och tack för att Ni finns; Ni som ärar konungariket Sverige. Ni som ärar den ariska rasen. Ni som ärar den Kristna tron och Moralen. Ni som ärar förtryck, rasism och hat.    Välkomna, Ni patrioter, naturdemokrater och sverigedummokra...

Av Viktoria - 30 september 2011 08:00

Hassan släppte ut hönsen igår, de vill i inte gå in sedan. Avfärden mot Stockholm skedde därför inte förrän rätt exakt 15.00. Hittad till hundpensionatet i Järvsö utan större problem och dumpade Wilma där och drägglade över omplaceringskatterna. hass...

Av Viktoria - 27 september 2011 14:04

och jag är en värdelös mamma!   Igår var jag med den långe sonen på HM och köpte jeans till honom (herravdelningen) Han försvann hela tiden, det gör han jämt. Jag tittar och tittar och tittar, han finns ingenstans. Nu är detta inget nytt fenome...

Av Viktoria - 9 september 2011 10:33

Sista pro(ö)vning inför kröningen av Heinz Gustav VII Adolf 00.01 11/9 slutade nästan i katastrof. Efter att ha haft skjortan på bild i över 20 år upptäcker han att Bajen-märket sitter på fel sida!     Suddigt, jo man blir suddig i kanterna ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i kniv misshandeloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok

Fråga på!

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards